اخبار سیاسی

گفته می شود در حالی که مقامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، این روزها از تریبون های مختلف بیان می کنند که هیچ مانعی بر سر راه اجرایی شدن برجام نیست و واشنگتن به تعهدات خود در قالب توافق هسته ای پایبند است، کنگره آمریکا همچنان در مسیر متفاوتی در حال حرکت است. در تازه ترین اقدام، مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران را به تصویب رساند.
مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا، طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن، دولت این کشور در آینده اجازه نخواهد داشت به خرید آب سنگین از ایران اقدام کند. این در حالی است که بر اساس توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵، ایالات متحده به عنوان بخشی از تعهدات خود، خرید آب سنگین از ایران را پذیرفته بود.

 

گفته می شود بر اساس گزارش «المنار»، منابع یمنی می گویند هیئت ملی یمن و هیئت ریاض در مذاکرات صلح کویت بر سر تبادل ۱۰۰۰ اسیر از هر طرف قبل از فرارسیدن ماه رمضان به توافق رسیدند. این منابع همچنین از توافق مذاکره کنندگان بر ساز و کار و تشکیل کمیته های میدانی که متولی روند تبادل اسرا می شوند، خبر دادند. مذاکرات گروه‌های یمنی در کویت روز دوشنبه بعد از ۶ روز وقفه در پی کارشکنی‌های هیئت ریاض، زیر نظر سازمان ملل متحد از سر گرفته شد. مذاکرات صلح یمن در کویت ۲۱ آوریل (دوم اردیبهشت ماه) آغاز شده بود، ولی طرف‌های یمنی در این مذاکرات نتوانستند بر سر مسائل اساسی توافق کنند.
*****
گفته می شود  روزنامه «الوطن» مصر اظهارات وزیر خارجه روسیه را بازتاب داده که از آمادگی کشورش برای میانجی گری میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس سخن گفته است. سرگئی لاوروف اظهار داشته: «روسیه براساس روابط خوبی که با سایر کشورهای منطقه دارد، آماده میانجی گری برای برطرف کردن مشکلات موجود بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس است». وی همچنین اظهار داشت: «هر کشوری حق دارد برای بهبود روابطش برمبنای حسن همجواری با کشورهای مجاور اقدام کند و طبیعی است که هر کشوری برای بسط نفوذ خود در خارج از مرزهایش نیز تلاش کند؛ نه اینکه برنامه های خارجی کشوری برپایه هزینه از منافع کشورهای دیگر استوار باشد. هراقدامی باید تنها بر مبنای قوانین بین المللی انجام شود».

 

 

 

 

زبان برخی عناصر نظام حرف ضد انقلاب است!

‌محمد حسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت نهم در جلسه بزم اندیشه با موضوع دشمن شناسی فرهنگی گفت:سقوط شخصیتی افرادی که در ابتدای یک حرکت صادق هستند در گذشت زمان دور از ذهن نیست، پایان دهه ۶۰ نشانی بر پیشانی جمهوری اسلامی نقش بست که این ملت از لحاظ نظامی، امنیتی و حتی سیاسی نفوذ ناپذیر نیست، نفوذ سیاسی به این معنا که متاسفانه در اوایل دوران پس از پیروزی انقلاب چندین مرتبه نفوذ سیاسی در کشور رخ داد اما به تدریج با حضور ارکانی مانند شورای نگهبان نفوذ سیاسی ریشه کن شد زیرا شورای نگهبان با طرحی با عنوان نظارت استصوابی از ورود افراد بدون صلاحیت به پست‌های کلیدی جلوگیری می‌کند. در مورد افرادی که سابقه‌های خوبی در پیروزی انقلاب داشتند و در این راه شکنجه شدند اما امروز موضع ضد انقلاب به خود گرفتند نیازی به جستجوی علت نیست زیرا هر فردی پس از گذشت زمان امکان دارد که دچار سقوط شخصیتی و تغییر مواضع شود.ابتدا ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی از طرف دولت از تمام ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در ایران و کمک به کشور دعوت کردند، اصل این ماجرا پس از جنگ ایرادی نداشت اما آن افراد شرط‌هایی را مطرح کردند که از سوی رسانه‌های ضد انقلاب بیان شده بود.باید توجه کنیم که این حرف‌ها توسط ضد انقلاب در آن زمان گفته می‌شد اما امروز به جایی رسیده که از زبان برخی عناصر نظام این حرف‌ها گفته می‌شود.

.

گوگل لوگوی خود را به فرهادی و حسینی تغییر داد

شرکت گوگل در ستایش فیلم “فروشنده”، لوگوی صفحه خود را در فرانسه به مدت یک روز تغییر داد

بسته روز پنجشنبه

گفته می شود رییس و اعضای دوره جدید مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند. گزارشها حاکی است که در این آیین، غیبت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی و نیز آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی منتخب اول مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری جلب توجه می کرد.

 

اعتراض خلاقانه یک شهروند به چاله چوله های خیابان

بسته روز پنجشنبه

گفته می شود آیت الله مکارم شیرازی اعلام کرده حجاب علاه بر مسئله دینی امروز به یک مسئله سیاسی تبدیل شده و غربی‌ها به این نکته اشاره دارند که اگر حجاب را از زنان جامعه بگیریم توانسته‌ایم ۵۰ درصد از جامعه ایران را تخریب کنیم.وی با تأکید بر اینکه مسئله توجه به حجاب باید از ادارات و زیر مجموعه وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی آغاز شود، گفت: موضوع رعایت حجاب باید رسمیت یافته و در جامعه گسترش پیدا کند.

.

گفته می شود نتایج تازه ترین نظرسنجی یک موسسه در آمریکا نشان می دهد محبوبیت حسن روحانی همچنان با فاصله قابل توجهی از محمود احمدی نژاد بالاتر است.در جدید‌ترین نظرسنجی آی‌پز در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده و در رقابت دو به دو بین روحانی و احمدی‌نژاد، ۴۱ درصد ایرانی ها به حسن روحانی می‌دهند و ۲۹ درصد هم محمود احمدی‌نژاد را گزینه ریاست‌جمهوری خود می‌دانند.آی‌پز، طی یک نظرسنجی تلفنی که از جامعه آماری ۱۰۷۷ نفر در سراسر کشور انجام داده، نظر مردم را در مورد رقابت دو به دو بین آقایان حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ مورد پرسش قرار داده است. مطابق نتایج این نظرسنجی که در اسفند ماه ۱۳۹۴ انجام شده محبوبیت روحانی همچنان بیش تر از احمدی نژاد است. ۱۰ درصد به هیچ یک از این دو نفر رای نمی‌دهند یا افراد دیگری را مدنظر دارند، ۱۵ درصد تصمیمی‌برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند یا نمی‌دانند به چه کسی رای خواهند داد و ۵ درصد هم به این سئوال پاسخ مشخصی نداده‌اند.میزان رای هر دو کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، نسبت به اسفند سال ۱۳۹۳ که آی‌پز همین سئوال را مطرح کرده بود افزایش یافته است. در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ میزان اقبال به آقای روحانی ۲۸ درصد و آقای احمدی‌نژاد ۲۴ درصد بود.

.

دستگیری ۳۵ دختر و پسر در پارتی شبانه

۳۵ دختر و پسر نیمه عریان در پارتی شبانه در باغی در اطراف قزوین، دستگیر شدند.حجت الاسلام صادقی نیارکی دراین‌ خصوص گفت: بیش از ۳۰ تن از دختران و پسران که بدون داشتن هیچ گونه رابطه ایی به بهانه شرکت در جشن فارغ التحصیلی در حال رقص و پایکوبی بودند دستگیر و مجازات شدند.وی ادامه داد: به دنبال وصول گزارشی مبنی بر اختلاط تعداد زیادی دختر و پسر جوان در ویلایی در اطراف قزوین بلافاصله با صدور دستوراتی از سوی بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، تمامی شرکت کنندگان در پارتی مذکور، جلب گردیدند.صادقی نیارکی از اجرای حکم شلاق تمامی متهمین در فردای روز دستگیری خبر داد و عنوان کرد: بدنبال ارسال پرونده متهمین به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق العاده هر یک از متهمین به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم گردیدند که حکم صادره در همان روز درباره آنها اجراء گردید.

 

شرط جدید امریکایی ها برای برجام

«استفان مول»، هماهنگ‌کننده آمریکایی اجرای «برجام» در نشست استماع بامداد پنجشنبه در کمیته بانکداری مجلس سنا، مطرح کرد در صورتی که ایران می‌خواهد از منافع اقتصادی رفع تحریم‌ها بهره‌مند شود، باید آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند

اقدام غیر قانونی واردکنندگان خودرو

به گفته رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دریافت هزینه‌ای به عنوان هزینه گارانتی از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو اقدامی غیر قانونی است.محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تمام خودروهای خارجی که وارد کشور می‌شوند دارای گارانتی بین‌المللی هستند.وی با بیان اینکه خودروسازان خارجی محصولاتشان را با احتساب هزینه‌های گارانتی و به همراه آن می‌فروشند، خاطرنشان کرد: بنابراین خودرویی که وارد کشور می‌شود دارای گارانتی بین‌المللی شرکت تولیدکننده آن بوده و نیازی نیست مجددا داخل کشور گارانتی شود.رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با این حال شاهدیم که شرکت‌های واردکننده خودرو به کشور مجددا مبلغی را به عنوان هزینه گارانتی از خریداران دریافت می‌کنند که این کار غیرقانونی است.وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کرده و بررسی کنند چرا مصرف‌کنندگان ایرانی باید بابت خرید خودرویی که گارانتی بین‌المللی دارد مجددا هزینه‌ای را به عنوان گارانتی به شرکت واردکننده آن پرداخت کنند.


بازار هک داغ است

یک روز پس از اینکه سایت مرکز آمار ایران توسط کاربرانی از عربستان سعودی با عنوان گروه “داعس” هک شد، حالا تعدادی از کاربران در یک عملیات سایبری، سایت‌ سازمان آمار کل و سایت دفتر آمار عربستان سعودی را هک کرده‌اند.سایت سازمان آمار کل عربستان سعودی به آدرس www.cdsi.gov.sa و سایت دفتر آمار که به آدرس www.stats.gov.sa در فضای مجازی فعال هستند، از صبح امروز فعالیت عادی خود را ادامه می‌دادند که با یک حمله سایبری از دسترس خارج شدند.بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که سایت دفتر آمار سعودی‌ها صبح امروز ابتدا هدف یک حمله سایبری قرار گرفته و به‌طور نسبی از دسترس خارج شد اما در حمله دوم که گویا ساعتی بعد از حمله نخست انجام شده است، به‌طور کامل از دسترس خارج شده است.پس از انجام این حملات هکری، این دو سایت سعودی از دسترس IPهای ایرانی خارج شده و تا لحظه انتشار این خبر، اجازه بازدید از این سایت‌ها از آی‌پی‌های ایرانی متوقف شده است.هنوز هیچ گروه سایبری مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌اند اما برخی کاربران ایرانی می‌گویند که آنها این حمله را در تلافی حمله روز گذشته سعودی‌ها به سایت مرکز آمار ایران انجام داده‌اند. هویت این کاربران مشخص نیست و معلوم نیست واقعاً چه گروه‌هایی در انجام این عملیات سایبری نقش داشته‌اند.

در غیاب حسن خمینی چه کسی به استقبال خبرگان رفت؟

رئیس و اعضای دوره جدید مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(۶ خردادماه) در حالی برای تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی رفتند که برخلاف روال همیشگی، سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) در این مراسم حضور نداشت. در غیاب سیدحسن خمینی، یکی از اعضای تولیت به استقبال رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری رفت. گفتنی است؛ پیش از این در مراسم افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان علی رغم دعوت از سیدحسن خمینی، وی در این مراسم حضور پیدا نکرد.

بسته روز پنجشنبه

.پیغام پسغام لاریجانی و اصلاح‌طلبان

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: تاکنون آقایان عارف و لاریجانی چندین بار به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت کرده‌اند. موضوع صحبت ایشان نیز مراودات معمولی و معاشرت بوده ومضمون سیاسی نداشته است. با این وجود قبل از برگزاری مرحله دوم انتخابات برخی از نزدیکان آقای لاریجانی با اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری جریان اصلاحات و از جمله بنده تماس گرفتند و عنوان کردند آقای لاریجانی تمایل دارند با اکثریت مطلق به ریاست مجلس دست پیدا کنند. نزدیکان آقای لاریجانی عنوان کردند در صورتی که آقای لاریجانی به ریاست مجلس دست پیدا کنند حاضر خواهند بود درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست کمیسیون‌های مجلس با اصلاح‌طلبان وارد مذاکره شوند. شورای عالی سیاست‌گذاری جریان اصلاحات با این درخواست مخالفت کرد و شرایط پیشنهادی آقای لاریجانی را نپذیرفت. نکته مهم در این زمینه موضع حزب اعتدال و توسعه است. حزب اعتدال و توسعه تا۲۰ روز پیش معتقد بود آقای لاریجانی دارای قدرت لابی در پازل قدرت است. این وضعیت در بین برخی از وزرای کابینه آقای روحانی نیز وجود داشت و این عده معتقد بودند در شرایط کنونی آقای لاریجانی گزینه بهتری نسبت به آقای عارف است. با این وجود در شرایط کنونی موضع حزب اعتدال و توسعه تغییر کرده و حالت بینابینی اتخاذ کرده است. مساله مهم در این زمینه موضع آیت‌ا… هاشمی درباره ریاست مجلس شورای اسلامی بوده است. ایشان در یکی از دیدارهای خود گفته‌اند مساله ریاست مجلس شورای اسلامی از مجلس خبرگان مهم‌تر است.مردم در انتخابات هفتم اسفند خواستار تغییر در رویکرد مجلس شورای اسلامی شده‌اند. در نتیجه یکی از پیامدهای مطالبات مردم مساله ریاست مجلس خواهد بود.

.

اکران خصوصی «یتیمخانه ایران» برای رهبری
روزنامه “صبح نو” در  خبری مبنی بر اکران خصوصی فیلم «یتیمخانه ایران» برای رهبر معظم انقلاب داده است. این روزنامه در گزارشی در این خصوص آورده است: آقای ابوالقاسم طالبی بعد از ساخت فیلم سیاسی «قلادههای طلا» سراغ پروژهای تاریخی و وقتگیر به نام «یتیمخانه ایران» رفت؛ پروژهای که داستانی تراژیک درباره قحطی گریبانگیر ملت ایران هنگام جنگ جهانی اول را روایت میکند. شنیده های «صبح نو» حکایت از آن دارند که فیلم «یتیمخانه ایران» اخیراً برای حضرت آیت الله خامنه‌ای به نمایش درآمده است و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید از این اثر سینمایی از توجه سینما به این مضامین مهم در تاریخ معاصر  ابراز رضایت کرده‌اند؛ مضامین و سوژه‌هایی که جای خالی آنها به شدت در سینمای ایران احساس می‌شود؛ سوژهای که بالاخره ابوالقاسم طالبی بعد از چند سال موفق به نهایی کردن نسخه  تصویری آن شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*