آخرین خبر :

کره جنوبی برای سرمایه گذاری در صنعت کشتیرانی ایران اعلام آمادگی کرد

رئیس موسسه دریانوردی کره جنوبی از آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری در بنادر و صنعت کشتیرانی ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا،’سانگ گوی کیم’ روز شنبه در حاشیه گردهمایی مجمع اقتصادی ایران و کره جنوبی در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: ایران در زمینه نفت و گاز از توانایی بالایی برخوردار است و بطور حتم ما می توانیم در ساخت کشتی ها، تعمیر و نگهداری ناوگان دریایی و آماده سازی بندرها در این کشور همکاری کنیم.
وی اضافه کرد: طرح های عمرانی، ساخت سد، کنترل منابع آبی و حوزه سلامت نیز می تواند از مهمترین محورهای همکاری دو کشور باشد.
رئیس موسسه دریانوردی کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که میزان حجم سرمایه گذاری های کره در بخش های یادشده ظرف پنج سال آینده حدود ۱۰ میلیارد دلار باشد.
کیم خاطرنشان کرد: تحریم های سال های قبل ایران باعث شده بود تا دستاوردهای زیادی حاصل نشود، اما با برداشته شدن تحریم ها می تواند شاهد افزایش ارتباطات و بدنبال آن دستاوردهای مناسب برای دو کشور بود.
وی اضافه کرد: اعضای دولت کره جنوبی قصد دارند در ماه های آینده به ایران بیایند و برپایی چنین گردهمایی هایی پیش درآمد حضور دولتمردان کره در ایران بمنظور افزایش ارتباطات است.
وی گفت: مجمع اقتصادی ایران و کره جنوبی می تواند با اتخاذ راهبرد تجاری مناسب، راه افزایش ارتباطات اقتصادی دو کشور را تا حد زیادی هموار کند.
رئیس موسسه دریانوردی کره جنوبی گفت: کشور ما همچنین در صنایع فولاد، خودروسازی و کشاورزی از پیشرفته ترین ملل جهان بشمار می رود.
گردهمایی دو روزه مجمع اقتصادی ایران و کره جنوبی با عنوان ‘سکوی همکاری ایران و کره جنوبی در شرایط پساتحریم’ با هدف افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور روز شنبه در اصفهان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، این گردهمایی امروز با حضور مدیران، اعضای موسسه دریانوردی کره جنوبی، انستیتوی دریانوردی این کشور(Korea Maritime Institute)، جمعی از مسئولان، استادان دانشگاه، اقتصاددانان، اعضای اتاق بازرگانی اصفهان و پوسان کره جنوبی و فعالان اقتصادی دو کشور در محل اتاق بازرگانی، و صنایع معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
در این نشست، حاضران در باره ایجاد چارچوب مدون برای ارتقای سطح همکاری های اقتصادی در بخش های سیاسی، راهبردی و کسب و کار به بحث و تبادل نظر پرداختند.
این گردهمایی دو روزه، فردا (یکشنبه) در دانشگاه شهید بهشتی تهران با برگزاری دو نشست با عنوان ‘پاردایم جدید همکاریهای اقتصادی ایران و کره جنوبی در افق پسابرجام در صنایع دریانوردی’ ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا، ارزش تبادلات تجاری میان ایران و کره نزدیک به شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ بوده است.
در سال ۲۰۱۲ میلادی صادرات کره به ایران به تنهایی نزدیک به شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود اما در سال ۲۰۱۵ میلادی این میزان به سه میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار کاهش یافت.
کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی کرده است و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*