نخود: از پوستی سالم تا تقویت قوای جنسی

نخود در آشپزی مدیترانه ای به طور گسترده ای استفاده می شود که یکی از سالم ترین رژیم های غذایی محسوب می شود. می توانید از نخود در تهیه ی سالادها، هوموس، آش، آبگوشت و غذاهای دیگر استفاده کنید و از خواص آن بهره ببرید.

نخود

نخود ستاره ی حبوبات

نخود به خانواده ی بزرگ حبوبات تعلق دارد که یکی از باسابقه ترین مواد غذایی محسوب می شود. نخود با قیمت مناسبی که دارد حاوی ارزش غذایی بالایی است. شما می توانید در کنار نخود از هم خانواده های آن یعنی سویا، لوبیا، عدس و همچنین باقالا نیز استفاده کنید.

امام رضا علیه السلام درباره ی نخود می گویند: اَلْحِمَّصُ جَیِّدٌ لِوَجَعِ الظَّهْرِ؛ نخود براى کمر درد مفید است. کافى(ط-الاسلامیه) ج ۶، ص ۳۴۳، ح ۴

نخود مناسب برای گیاهخواران

از آنجایی که نخود یک ماده ی غذایی پرفیبر و کم چرب است می تواند در رژیم غذایی گیاهی یک جایگزین مناسب برای گوشت باشد. اگر این ماده ی غذایی را به کمک مواد غذایی حاوی پروتئین بالا مانند غلات یا آجیل ها مصرف کنید می توانید پروتئین و دیگر مواد مغذی لازم برای یک روز کاری را دریافت کنید.

در چهارچوب یک رژیم غذایی متنوع می توانید از نخود برای رسیدن به تناسب اندام استفاده کنید. این ماده ی غذایی، کم کالری و حاوی ارزش غذایی بالا و پروتئین فراوان است. به همین دلیل نیز باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت شده و همچنین از آب شدن عضلات پیشگیری می کند

نخود برای کاهش کلسترول بد خون

نتایج پژوهشی که در توسط محققان کانادایی و روی ۱۰۲۷ فرد انجام شده است نشان می دهد کلسترول بد خون افرادی که روزانه یک سهم غذایی نخود، عدس و نخودفرنگی مصرف می کنند به میزان ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

نخود برای داشتن پوستی زیبا

در قدیم از آرد نخود برای داشتن پوستی نرم و زیبا استفاده ی زیادی می شد. نخود حاوی خواص آنتی اکسیدانی بالایی است و می توان از آن به عنوان ماده ی لایه بردار، ماسک یا کرم ضدچروک استفاده کرد و لک های صورت را از بین برد.

سلامت روده ها به کمک نخود

نخود سرشار از مواد مغذی است که به عملکرد خوب فلور روده ها کمک زیادی می کند. مصرف یک بشقاب نخود پخته شده برای افرادی که دچار اسهال بوده اند مفید است و باعث تقویت روده ها و تثبیت عملکرد آن ها می شود. می توانید از نخود برای پیشگیری و درمان هموروئید (بواسیر) استفاده کنید.

نخود: لاغری بدون آب شدن عضلات

در چهارچوب یک رژیم غذایی متنوع می توانید از نخود برای رسیدن به تناسب اندام استفاده کنید. این ماده ی غذایی، کم کالری و حاوی ارزش غذایی بالا و پروتئین فراوان است. به همین دلیل نیز باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت شده و همچنین از آب شدن عضلات پیشگیری می کند.

نخود برای مقابله با ناتوانی جنسی

در طب سنتی و به خصوص در میان رومی ها برای درمان ناتوانی جنسی از نخود استفاده ی زیادی می شد. علم جدید نیز بر این عقیده است که نخود یک ماده ی غذایی تقویت کننده ی قوای جنسی است. به عقیده ی برخی از محققان فرانسوی یک سهم غذایی نخود پخته به خصوص بخارپز شده، فیتوهورمون هایی آزاد می کند که مانند یک داروی تقویت کننده ی جنسی طبیعی عمل می کند. توجه داشته باشید که این نوع پخت برای هضم بهتر مواد غذایی نیز بهتر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*