معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: ۱۳۰ پزشک در مراکز درمانی خراسان جنوبی به‌کارگیری شدند

 

ویزیت رایگان مناطق محروم شهری توسط بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مهم ترین مشکلات ما کمبود بهورز است، گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۳۹ پزشک در مراکز بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی بکارگیری شدند.

کامبیز مهدی زاده ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۷۸ مرکز بیمه روستایی و ۳۴۷ خانه بهداشت در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷ بهورز در حال آموزش و پذیرش هستند، افزود: با کمبود بهورز در استان خراسان جنوبی مواجه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سه عامل رفتاری، محیطی و بیولوژیک مانند فشارخون، قندخون و رژیم نامناسب از مهم ترین عوامل خطر در حوزه سلامت است.

مهدی‌زاده با اشاره به احداث ۲۱ خانه بهداشت در سال گذشته افزود: از مهم ترین دستاوردهای حوزه بهداشت در سال گذشته احداث ۲۱ خانه بهداشت، تأمین ۳۳ خودروی جدید برای مراکز بهداشتی و فراهم سازی احداث ۲۲ مرکز بهداشتی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از مراکز شبانه روزی بهداشت و درمان بیرجند به دلیل کمبود نیرو به طور کامل فعال سازی نشده است، اظهار داشت: کمبود نیرو و اعتبار از مهم ترین مشکلات و چالش های پیش روی مراکز بهداشتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت خدمات و اعتبارات خوبی در راستای سلامت جامعه ارائه شد که در راستای اجرای این طرح ۱۳۹ پزشک در مراکز بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی بکارگیری شدند.

مهدی‌زاده افزود: در مدت یک سال گذشته ۸ پایگاه سلامت در حاشیه شهرستان های فردوس و بیرجند با اعتباری بالغ بر ۹۱۳ میلیون تومان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه ۶۲ پایگاه بهداشتی در بیرجند فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: تعداد این پایگاه‌ها از سال ۹۱ تا سال گذشته از ۴۱ مرکز به ۵۷ مرکز رسیده و در سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کاهش ۵۰ درصدی تب مالت از از دیگر اقدامات حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دانست و گفت: واگذاری ۹۸ درصد از داروخانه‌ها به بخش خصوصی از دیگر اقدامات بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*