مدیرکل کار و تعاون خراسان جنوبی: ۷ میلیارد تومان مقرری بیکاری به کارگران خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل کار و تعاون خراسان جنوبی:

۷ میلیارد تومان مقرری بیکاری به کارگران خراسان جنوبی پرداخت شد

سنجری کار خراسان جنوبی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد کاهش ۴۷ درصدی شکایت در استان بودیم، گفت: در سال گذشته ۷ میلیارد تومان مقرری بیکاری به کارگران خراسان جنوبی پرداخت شد.

محمد سنجری ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد کل مقرری بگیران تا پایان سال ۹۴ تعداد ۸۸۹، برقراری بیمه بیکاری ۸۶۸ مورد و تعداد کل قطع مقرری بیمه بیکاری ۵۱۷ مورد بود.

وی افزود: تعداد کارگاه‌های مشمول قانون کار خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۹۷۷ کارگاه، تعداد کارگران مشمول قانون کار ۱۰۵ هزار و ۷۳۹ کارگر بود وحمایت، صیانت وحفاظت از نیروی کار، توسعه فرهنگ ایمنی و شرایط کار مناسب، گسترش و ارتقای شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه کار از اهم مأموریت‌های اساسی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:کاهش چشمگیر در ورودی شکایات مرتبط با بخش کارگری و کارفرمایی در دو سال ۹۳ و ۹۴ به گونه‌ای بود که تعداد دادخواست‌های واصله به هیئت تشخیص خراسان جنوبی هزار و ۳۷۷ دادخواست و در سال ۹۲ تعداد ۷۲۳ دادخواست بود.

سنجری افزود: در سال ۹۴ تعداد ۴۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد و از عمده ترین اقدامات در خصوص کاهش  شکایات واصله در مراجع حل اختلاف راه اندازی اتاق مشاوره  در هر یک از ادارات نمایندگی‌های تابعه بود که در سال ۹۴ تعداد مشاوره حضوری و تلفنی در مراجع ۹ هزار و ۸۶۰ نفر بود که در مقایسه با سال  گذشته نزدیک ۱۸ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه کارگری است، اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۹۵ درصد واحدهای تولیدی خراسان جنوبی واحدهای خرد بوده و بیشتر اخلافات مربوط به واحد صنفی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم خدمتی به کار و کارگر انجام شود باید ابتدا کار را حفظ و توسعه دهیم،گفت: در سال گذشته شاهد کاهش ۴۷ درصدی شکایات کارگران بودیم که این امر سبب شد تا فضای کسب و کار در خراسان جنوبی تلطیف شود.

سنجری با بیان اینکه سال گذشته حوادث ناشی از کار ۲۳ درصد کاهش داشت، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری به ۱۵ روز کاهش یافت.

وی با بیان اینکه تصویب قانون رفع موانع تولید مهم ترین خدمت دولت در حمایت از کار و کارگری است، اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۷ میلیارد تومان در قالب مقرری بیکاری به کارگران خراسان جنوبی پرداخت شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*