آخرین خبر :

زنگنه عنوان کرد؛ علاقمندی ایران و سوئد برای گسترش همکاری در بخش های مختلف انرژی

 

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران از علاقمندی به گسترش همکاری ها با کشور سوئد در بخش های مختلف حوزه انرژی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (شنبه) در دیدار با ابراهیم بایلان، وزیر انرژی سوئد به همکاری دو کشور در بخش های مختلف انرژی اشاره کرد و گفت: البته این همکاری در بخش نفت در گذشته محدود بوده است.
وی با بیان اینکه دو کشور بیشتر در حوزه های فناورانه با یکدیگر ارتباط داشته اند، تصریح کرد: شرکت های سوئدی ASA«آس آ» و ABB«ای بی بی» هم اکنون در بخش برق در ایران فعال هستند.
زنگنه آذرماه سال ۱۳۹۴ در دیدار با میکاییل دامبرگ وزیر امور شرکت ها و نوآوری سوئد ضمن بیان اینکه ظرفیت همکاری دو کشور در بخش انرژی پیش از این نیز وجود داشته و قابل گسترش است، گفته بود: در زمینه ماشین های مورد نیاز صنعت نفت پیش از این همکاری هایی با شرکت های سوئدی وجود داشته و در دوران پساتحریم این شرکت ها می توانند با مشارکت شرکت های ایرانی اقدام به ساخت این ماشین آلات کنند.
وزیر نفت بهینه سازی مصرف انرژی، پتروشیمی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات را مهم ترین زمینه های همکاری میان ایران و سوئد بیان کرده بود.
براساس این گزارش، شرکت های سوئدی همچنین برای همکاری در آب های عمیق دریای خزر اعلام آمادگی کرده بودند و تجربه حفاری در آبهای عمیق دریای شمال را در کارنامه خود دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*