ربیعی: سن مصرف مواد پایین آمده و زنانه‌ شده است

 


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که سن مصرف مواد پایین آمده و زنانه‌ شده است.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در دومین روز همایش «فرآیند قانون‌گذاری؛ الزامات و راهکارها» و در جمع منتخبان مجلس دهم با بیان اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را وزارت عدالت و توسعه اجتماعی می‌دانم، گفت: وزارتخانه برای سالمندان برنامه دارد، در این دولت شورای سالمندی فعال شد و با برنامه‌های در پیش گرفته شده بیش از ۱٫۵ میلیون از جمعیت ۶ میلیونی سالمندی کشور تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتند.

به گفته وی، زنان تنهای سالمند مشکل آینده کشورمان هستند، چرا که در حال حاضر بحث تجرد زنان زیاد شده است و طبیعتاً آنها در آینده با سبک زندگی مجرد زندگی می‌کنند که باید برای آنها فکری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای مقابله با فقر بیش از ۱۱ میلیون نفر را بیمه درمان کردیم افزود: غالب اینها از حاشیه‌نشین‌ها و کارگران غیررسمی بودند که بیمه درمان شدند.

ربیعی در ادامه به تحلیل آماری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص در موضوع مصرف مواد پرداخت و گفت که سن مصرف مواد پایین آمده و زنانه شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته رابطه معناداری بین مصرف مواد مخدر و طبقات اجتماعی وجود داشت،‌ گفت: در حال حاضر دیگر آن ماهیت معنادار بین مصرف مواد فقرا و ثروتمندان وجود ندارد. از طرف دیگر موضوع طلاق نیز حائز اهمیت است که دیگر علت آن فقر نیست بلکه ناشی از سبک زندگی و بهم ریختن قدرت در خانواده و نوع تغییرات ارزشی است.

وی با تأکید بر اینکه باید برای فقرزدایی به دنبال سیاستی جهت شاد کردن روستاها و محله‌ها و رشد فراگیر این مناطق باشیم، گفت: در حال حاضر پدیده جهانی رشد بدون اشتغال در دنیا ایجاد شده است که ما نیز این پدیده را تجربه می‌کنیم که باید شرایطی فراهم شود تا این موضوع اصلاح شود.

ربیعی از منتخبان خواست که در مجلس دهم فراکسیون‌های اشتغال،‌ معلولان، آسیب‌های اجتماعی و کارگری را تشکیل دهند که قطعاً می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها کمک کننده باشد.

وی در پایان با تأکید بر تعیین لزوم سیاست‌هایی برای اینکه صندوق‌ها روی پای خود بایستند گفت که اعتقاد دارم نقادی می‌تواند به دولت کمک کند و دولت و مجلس در کنار یکدیگر با تبعیت از رهبری و با رویکرد عقلانیت و فقرپوشی می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*