آخرین خبر :

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد خوراکی‌های مفید برای بهبود سرماخوردگی/زنجبیل بخورید

 

خبرگزاری فارس: خوراکی‌های مفید برای بهبود سرماخوردگی/زنجبیل بخورید

متخصص تغذیه گفت: مصرف خوراکی‌های حاوی روی و سبزیجاتی مثل سیر، پیاز، آویشن و زنجبیل به هنگام سرماخوردگی مفید است.

مهناز کربلایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: به هنگام سرماخوردگی برخی خوراکی ها و میوه ها در کاهش درد ناشی از آن و بهبود بیماری بسیار موثرند.

وی ادامه داد: مثلا آناناس حاوی برومولن است که باعث افزایش تأثیر آنتی بیوتیک می شود و برای هضم مواد غذایی نیز مفید است. آناناس همچنین ویتامین C بسیار دارد که برای سرماخوردگی توصیه می شود.

این متخصص تغذیه گفت: سیر و آویشن نیز در سبزیجات دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدویروسی است. پیاز نیز شبیه سیر است و به همراه جعفری خاصیت ضداحتقان دارد.

کربلایی همچنین مصرف زنجبیل را به دلیل ترکیبات ضد ویروسی به هنگام سرماخوردگی توصیه کرد و گفت:زنجبیل به کاهش درد، تب و سرفه کمک می کند.

وی در مورد غذاهایی که می توان در این شرایط خورد افزود: نوشیدن آب در طول روز، سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: خوردن سوپ مرغ،پیاز و سیر توصیه می‌شود. برای بهبود دردهای سینه هم شربت عسل، لیموترش و آب جوش نیز می توان با هم مخلوط کرد.

کربلایی اضافه کرد: مصرف غذاهایی که روی دارند مثل گوشت قرمز، ماهی، جگر، لبنیات، غلات ،سویا، حبوبات و مغزها منابع خوبی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

وی گفت: اما در مقابل خوردن غذاهای سرخ شده و چرب و شیرینی محدود شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*