آب کلم؛ مفیدتر از داروهای زخم معده + روش تهیه

یک راه حل طبیعی برای زخم معده وجود دارد که نه تنها مؤثرتر از داروهای متداول است بلکه هیچ عارضه جانبی هم ندارد. این راه حل جادویی چیزی نیست جز آب کلم.

زخم معده، بیماری دردناکی است که در مخاط معده و روده کوچک ایجاد می شود و افراد بسیار زیادی از این بیماری رنج می برند. علل ایجاد زخم معده، عوامل گوناگونی می باشد؛ مانند سیگار، استرس و یا استفاده بیش از حد داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین یا ایبوبروفن. بیشتر درمان های رایج برای زخم معده، عوارض ناخوشایند و گاها تضعیف کننده ای دارند.
خوشبختانه، یک راه حل طبیعی برای زخم معده وجود دارد که نه تنها مؤثرتر از داروهای متداول است بلکه هیچ عارضه جانبی هم ندارد. این راه حل جادویی چیزی نیست جز آب کلم.

عوارض جانبی داروهای رایج زخم معده

درمان های شایع زخم معده معمولاً شامل چهار نوع متفاوت از داروها می باشند: آنتی بیوتیک ها، مهارکننده های پمپ پروتون، آنتاگونیست گیرنده H2، و آنتی اسیدها و اسید آلژنیک.
اگر دلیل زخم معده، یک عفونت باکتریایی باشد، از آنتی بیوتیک ها برای درمان استفاده می شود. آنتی بیوتیک هایی که برای زخم معده هستند می توانند عوارض جانبی مانند اسهال، احساس ضعف و بیماری و مزه فلزمانند در دهان ایجاد نمایند.

پژوهشگران دریافتند ۷ تا از بیمارانی که با آب کلم تازه تحت درمان بودند، زخم معده شان به طور کلی در عرض ده روز درمان شد. این نتیجه باعث گردید محققان به این باور برسند که آب کلم تازه حتی مؤثرتر از داروهای متداول است، زیرا بیمارانی که با دارو تحت درمان بودند، دوره درمانی شان ۳۷ روز طول کشید

مهارکننده های پروتون پمپ، میزان اسید معده را کم می کنند تا از آسیب بیشتر به زخم ها پیشگیری کرده و درمانشان را راحت تر نمایند. عوارض جانبی این داروها شامل سردرد، یبوست، احساس ضعف و بیماری، درد معده، سرگیجه و کهیر می شود.
آنتاگونیست گیرنده H2، مشابه مهارکننده های پروتون پمپ می باشد. از این داروها معمولاً برای ایجاد تأثیرات فوری استفاده می شود. عوارض جانبی آن شامل یبوست، نفخ، گرفتگی های شکمی و احساس ضعف و بیماری می باشد.

آب کلم، درمانی طبیعی برای زخم معده

آب کلم، به عنوان دارویی فوق العاده مؤثر در درمان زخم معده که هیچ عارضه جانبی ندارد، باعث شگفتی در بسیاری از جوامع علمی شده است. طبق مطالعاتی که نتایج آن در Western Journal of Medicine منتشر شده، آب کلم می تواند سریع تر و مفیدتر از هر نوع داروی رایجی، زخم معده را درمان نماید. در این تحقیقات، به ۱۳ بیماری که زخم معده داشتند، هر روز ۴ فنجان آب کلم داده شد.
پژوهشگران دریافتند ۷ تا از بیمارانی که با آب کلم تازه تحت درمان بودند، زخم معده شان به طور کلی در عرض ده روز درمان شد. این نتیجه باعث گردید محققان به این باور برسند که آب کلم تازه حتی مؤثرتر از داروهای متداول است، زیرا بیمارانی که با دارو تحت درمان بودند، دوره درمانی شان ۳۷ روز طول کشید. این یعنی آب کلم می تواند تقریباً ۴ برابر سریع تر از داروها عمل کند!

چطور آب کلم تهیه کنیم؟

مواد لازم:
سه فنجان                   کلم سبز خردشده
یک و سه چهارم فنجان  آب

روش تهیه:
۱٫ کلم و آب را در یک مخلوط کن بزرگ بریزید، البته باید تنها دو سوم حجم مخزن مخلوط کن را پر کنید تا ترکیب و مخلوط شدن به خوبی انجام شود.
۲٫ مخلوط کن را در سرعت پایین روشن کنید و وقتی آب، سبز رنگ شد و چند تکه کلم در آن معلق ماند، مخلوط کن را خاموش کنید. این فرایند تنها یک یا دو دقیقه زمان می برد.
۳٫ بعد از ترکیب با سرعت پایین، حالا مخلوط کن را فقط ۵ تا ۱۰ ثانیه در سرعت بالا قرار دهید.
۴٫ این ترکیب به دست آمده را در پارچی ریخته و تقریباً دو سانتی متر بالای پارچ را خالی نگه دارید.
۵٫ روی پارچ را با درپوش و با کمک یک باند کشی کاملاً ببندید تا هیچ هوایی داخل آن نشود.
۶٫ بگذارید این ترکیب سه روز در دمای اتاق بماند، این یک فرآیند تخمیری است که باعث می شود خواص آب کلم چند برابر گردد.
۷٫ بعد از این که تخمیر انجام شد، این ترکیب را در ظرف های جداگانه ای بریزید.

نکات:
* بهتر است از آب جوشیده برای تهیه آب کلم استفاده کنید.
* مخلوط کن را بیشتر از ده ثانیه در سرعت بالا قرار ندهید، تکه هایی از کلم باید در این ترکیب وجود داشته باشند.
* برای درمان زخم معده می توانید چند بار در روز و پیش از غذا یک فنجان از این ترکیب بنوشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*