آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود روزنامه «تایمز اسرائیل» اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا را بازتاب داده که درباره تحریم‌های رفع شده و بر جای مانده ایران اظهاراتی را مطرح کرده است. جک لو با بیان اینکه آمریکا اقداماتی را که متعهد به انجام آن‌ها بود، انجام داده و تحریم‌های اتمی را برداشته، افزوده: «ایران باید این موضوع را درک کند که تحریم‌های مرتبط با موضوع تروریسم و دیگر مسائل، همچنان به قوت خود باقی است». وی اظهار داشته: «زمانی که ایران اقداماتی را که باید انجام می‌داد، انجام داد. ما هم اقداماتی را که متعهد به انجام آن‌ها بودیم انجام دادیم و تحریم‌های اتمی را رفع کردیم. این موضوع ضروری است که ما درباره آنچه می‌گوییم شفاف باشیم». وی همچنین تأکید کرده که دولت آمریکا در پی اطمینان یافتن از این امر است که در مبادلات ایران با بانک‌های غیرآمریکایی، مانعی نباشد.

*****

گفته می شود  پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» گزارش داده که جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای برای رئیس‌جمهور این کشور، از وی درخواست کرده‌اند یکی از دستیارانش را به دلیل اظهاراتش در روزنامه نیویورک‌تایمز درباره توافق هسته‌ای ایران اخراج کند. این افراد از باراک اوباما خواسته‌اند بن رودز را به دلیل اعتراف به تلاش برای «فریب دادن» نمایندگان کنگره و مردم آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران از کار برکنار کند. مارک کرک، رئیس کمیته فرعی امنیت ملی آمریکا در سنا، جان کورنین، مسئول امور هماهنگی جمهوری‌خواهان در سنا و جان باروسو، عضو کمیته روابط خارجی سنا، جزو امضاکنندگان این نامه هستند. روزنامه نیویورک‌تایمز، هفته گذشته در گزارشی جنجالی که با موج گسترده واکنش‌ها در داخل آمریکا روبه‌رو شده دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور را به صحنه‌سازی برای جلب حمایت از توافق هسته‌ای ایران یا «برجام» متهم کرد.

 

 

*****

گفته می شود خبرگزاری «رویترز» از ناامید شدن کشورهای اروپایی از طرح‌های مربوط به براندازی بشار اسد خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، شکست دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در متقاعد کردن مسکو به عزل بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، باعث سرخوردگی کشورهای اروپایی شده است. رویترز این خبر را از قول برخی دیپلمات‌ها گزارش داده و می‌نویسد، کشورهای اروپایی به همین دلیل احساس می‌کنند از تلاش‌ها برای خاتمه دادن به جنگ پنج ساله سوریه کنار گذاشته و نادیده انگاشته شده‌اند. برخی از دیپلمات‌ها و تحلیلگران مورد استناد رویترز هم گفته‌اند که ممکن است آمریکا در تعبیر میزان میل روسیه به نگاه داشتن بشار اسد در قدرت، دچار اشتباه شده باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*