آخرین خبر :

هامون موضوع سفر ابتکار به سیستان و بلوچستان

در جلسه ای که با حضور دکتر ابتکار و دکتر محمودی در محل دفتر هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان یرگزار شد آخرین وضعیت تالاب هامون و اقدامات انجام شده در این خصوص مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش تابناک، ابتکار معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه گفت: هماهنگی بین بخش یکی از مهمترین دستاوردهای سند مدیریت یکپارچه تالاب هامون است که خوشبختانه این چشم انداز در خصوص تالاب هامون با تلاشها و برنامه ریزی های انجام شده بدست آمده است.

ابتکار ادامه داد: کارکردهای تالاب امروز به وضوح بر همگان روشن است، تالاب بیش از ۴۰ برابر زمین های کشاورزی موثرتر و مفیدتر است، تالاب هامون علاوه بر کاردهای معمول نقش تعدیل اب و هوا و رفع ریزگردها در منطقه بوده است.

در این جلسه هاشمی استاندار نیز ضمن قدرانی از تلاشهای انجام شده در خصوص ثبت تالاب هامون به عنوان ذخیره گاه زیستکره بیان داشت: سند ثبت تالاب را می بایست به عنوان یک برنامه منسجم و راهبردی در اولویت برنامه ها قرار داد و با ایجاد رویه ای برنامه محور برای آن تلاش کنیم.

هاشمی ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی امروز تالاب هامون یکی ار مهمترین و اشتغالزا ترین طرح های استان است که علاوه به احیای محیط زیست می تواند بخشهایی مانند کشاورزی، دامداری، شیلات، گردشگری، صنایع دستی و … را احیا و پرورش دهد و اشتغال زایی بیشتر از چندین طرح صنعتی ایجاد کند.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه دکتر محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گزارشی از اقدامات و فعالیتهای انجام شده در خصوص تالاب هامون از قبیل: تهیه و تدوین سند برنامه جامعه مدیریک یکپارچه تالاب هامون با حضور و مشارکت همه ذینفعان، لایروبی و اصلاح انهار، بازگشایی دایک مرزی به طول ۲۵ کیلومتر و به تعداد ۵۰ نقطه و ثبت تالاب هامون بعنوان ذخیره گاه زیستکره اشاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*