فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی: مواد غذایی که گروه‌های حساس نباید مصرف کنند/عوامل بروز حساسیت و آلرژی

 

خبرگزاری فارس: مواد غذایی که گروه‌های حساس نباید مصرف کنند/عوامل بروز حساسیت و آلرژی

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آلرژی‌های غذایی در دنیا و کشورمان رو به‌رشد است که مصرف بی رویه فست فودها و مواد غذایی مملو از سس و مواد نگهدارنده حساسیت‌های غذایی را افزایش داده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ فرحزاد جباری آزاد فوق تخصص‌ آلرژی گفت: شیوع حساسیت های غذایی در کودکان بیشتر مشاهده می‌شود و بین چهار تا شش درصد گزارش شده است که این رقم در بزرگسالان بین یک تا چهار درصد است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصدحساسیت های غذایی در افراد به مصرف چند گروه مواد خوراکی و غذایی محدود می شود، گفت:  شیر و گوشت گاو، تخم مرغ، گندم و جو، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو، برخی از مغزها چون بادام زمینی و گردو بخش عمده حساسیت‌های غذایی را موجب می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هر ماده غذایی می‌تواند برای فردی که زمینه ژنتیکی داشته، باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود و برخی افراد نیز به میوه ها و مواد خوراکی مانند خربزه، گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل آلرژی دارند.

جباری آزاد تاکید کرد: بهترین توصیه برای درمان تمام حساسیت ها شامل تنفسی، گوارشی، دارویی و غذایی اجتناب از عامل ایجاد آن است و وقتی فرد بداند که نسبت به چه ماده غذایی حساسیت دارد، باید از مصرف آن خودداری کند.

وی استفاده از داروها برای کنترل علائم و در نهایت استفاده از واکسن مربوطه را از دیگر مراحل درمان و کنترل حساسیت های غذایی عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*