آخرین خبر :

سردار دهقان در جمع خبرنگاران: S۳۰۰در خدمت پدافند هوایی است/سیستم باور۳۷۳امسال واردخط تولیدمیشود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سیستم پدافندی راهبردی S۳۰۰ در خدمت پدافند هوایی قرار دارد، گفت: سیستم پدافندی ما به عنوان باور ۳۷۳ امسال وارد خط تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) که صبح امروز در ستاد این قرارگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز این توفیق را داشتیم که با حضور در قرارگاه پدافند هوایی، از مجموعه سیستم‌ها، رادارها و سیستم‌های مختلفی که در مجموعه پدافند هوایی کشور مورد نیاز است، بازدید و هم با قابلیت‌هایی که وجود دارد، نیازهایی که داریم را تکمیل کنیم.

وی افزود: آنچه که امروز ما داریم کفایت از نیازهای ما می‌کند. در بحث راداری در زمینه کشف، تعقیب و راداری آنچه که نیاز داریم را در داخل تولید می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه قادر هستیم سیستم‌های پدافندی، توپخانه و موشکی را تولید کنیم، ادامه داد: بدون اینکه اتکایی به دیگران داشته باشیم؛ گام‌های بلندی را باید در این میدان برداریم.

دهقان از در اختیار پدافند هوایی قرار گرفتن سیستم پدافندی راهبردی S۳۰۰ خبر داد و افزود: عملکرد این سیستم پدافند راهبردی را نیز در داخل طراحی کرده‌ایم و سعی می‌کنیم امسال آن را وارد خط تولید کنیم.

وی در ادامه افزود: چیزی به اسم S۳۰۰ داخلی نداریم؛ در سیستم‌های پدافندی معمولاً برد و ارتفاع تعریف می‌شود و قابلیت درگیری با اهداف مختلف مشخص می‌شود. سیستم پدافندی ما به عنوان باور ۳۷۳ دارای قابلیت درگیر شدن با کروز هواپیمای بدون سرنشین، هواپیمای جنگی و حتی بالستیک را دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان گفت: این سیستم قابلیت درگیری با چند هدف را دارد و انشاءالله امسال آن را جمع کرده و نهایی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*