آخرین خبر :

در گفت و گو با نمایندگان مجلس: آیا وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج پرداخت خواهد شد؟

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از فعالیت بانک ها، از جزییات طرح وام ۲۰ میلیونی ازدواج خبر دادند.

عطاءاله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پرداخت وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی به هریک از زوجین اظهار داشت: بانک ها در سال های گذشته از پرداخت وام به اقشار نیازمند و جوانان همواره سرباز زده اند مطمئناً  وام ۲۰ میلیون تومانی نیز به همین سرنوشت دچار می شود.
وی تاکید کرد: این طرح به تایید شورای نگهبان رسیده و لازم الاجرا است.
وی ادامه داد: بانک ها قوانین تصویب شده مجلس را به درستی اجرا نمی کنند.
حکیمی تصریح کرد: در حال حاضر ساختار بانک های کشور تماما ربوی و بر مبنای نظام سرمایه داری تعریف شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک ها به سبب نبود نظارت های کافی  و خلاهای قانونی دست به انجام هرکاری می زنند و دولت باید برای جلوگیری از ادامه این روند یک اقدام انقلابی کند.
رهایی از پیری جمعیت در گرو حمایت از ازدواج جوانان
نادر قاضی پور،عضو کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار داشت: چطور بانک ها توانایی پرداخت وام به مدیران و کارمندان خود و وام های میلیاردی را دارند اما نمی توانند  برای وام ازدواج جوانان تامین اعتبار کنند؟!
وی ادامه داد: این قانون باید اجرا شود و ما طبق هماهنگی های صورت گرفته با بانک ها و شورای پول و اعتبار از توانایی پرداخت این وام از طرف بانک ها مطلعیم.
قاضی پور در پایان یادآور شد: برای رهایی از پیری جمعیت که دامن گیر جامعه شده است باید از ازدواج جوانان حمایت کنیم و به نظر بنده حتی باید وام های بلاعوض به این قشر پرداخت شود تا مولد جمعیت باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*