بازداشت دزدی که دزد دیگر را کشت

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که هنگام تقسیم پول سرقتی اقدام به قتل سارقی دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا در ساعت ۱۵ روز ۲۶ آبان ماه سال ۹۲ خبر کشف جسد پسر جوانی ۳۰ ساله به‌نام مسعود . ب در خیابان حصار به کلانتری ۱۷۳ قیام دشت اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل اعلام شده و انجام تحقیقات اولیه، مأموران اطلاع پیدا کردند که این جوان به علت اصابت ضربه جسم تیز به ناحیه گردن به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور رئیس دادگاه بخش خاوران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که متوفی از افراد سابقه دار در زمینه سرقت بوده که بارها دستگیر و روانه زندان شده است. همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول با مجرم سابقه‌دار دیگری به‌نام یزدان در رفت و آمد و ارتباط بوده است.

با شناسایی یزدان، وی برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که یزدان در روز جنایت به‌همراه مقتول بوده اما با این وجود یزدان در اظهاراتش مدعی بود که در روز جنایت همراه با مقتول نبوده است. سرانجام با ادامه تحقیقات پلیسی، یزدان لب به بیان حقیقت گشود و عنوان کرد که در روز جنایت به‌همراه مقتول بوده اما جنایت را او مرتکب نشده است.

یزدان در خصوص معرفی عامل جنایت به کارآگاهان گفت: مسعود با یکی از دوستانش به‌نام احد درگیر شد که احد با چاقو ضربه‌ای به گردن مسعود زد و به سرعت از محل متواری شد.

یزدان در خصوص علت درگیری مسعود و احد نیز به کارآگاهان گفت: من و مسعود به سرقت رفته بودیم و مشغول تقسیم پول بودیم که ناگهان احد به پاتوق ما آمد و مدعی سهم خود از سرقت شد، این در حالی بود که او هیچ نقشی در سرقت نداشت و به همین علت من و مسعود، هر دو نفر با احد مخالفت کردیم که پولی از سرقت به او تعلق نمی گیرد. در همین زمان احد شروع به تهدید کرد که این‌بار مسعود با او درگیر شد که ناگهان احد با چاقو، ضربه‌ای به گردنش وارد کرد که منجر به مرگش شد و احد نیز به سرعت از محل متواری شد.

با بررسی سوابق احد . ف متولد ۱۳۵۷ مشخص شد که وی از مجرمان سابقه داری است که ۸ بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت و موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده و در زمان ارتکاب جنایت نیز به مصرف شدید شیشه و کراک اعتیاد داشته است. با توجه به متواری شدن و بلامکان بودن احد . ف، اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه وی در طول حدود ۳ سال در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا نهایتا محل تردد وی در محدوده میدان میوه و تره بار مرکزی شهر تهران شناسایی و وی در حالی که در این مدت در پوشش کارتن خوابی زندگی می‌کرده در ۱۵ اردیبهشت ماه امسال دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و تکمیل پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*