آخرین خبر :

اخبار کوتاه سیاسی

گفته می شود محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در بخشی از گفت و گو با مجله نیویرکر در پاسخ به سوال «رابین رایت» خبرنگار نیویورکر درباره اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر همکاری نظامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران گفت: «خب، من فکر می‌کنم، ترک عادت موجب مرض است».
وزیری که از طرف مدیرکل امضا زد!
محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی،‌ درباره آخرین وضعیت پرونده واردات کالاهای اسرائیلی به کشور گفت:‌ این پرونده توسط وزارت اطلاعات تکمیل شده و به مرجع قضایی ارسال شده است.وی با اعلام اینکه کیفرخواست در این باره صادر و مشخص شد که رشوه رد و بدل شده است، اظهار داشت: این کیفرخواست برای یکی از متهمین که سیگار مارلبرو از اسرائیل وارد می‌کرد صادر شده است. پورمختار گفت: چهار الی پنج نفر از عوامل این واردات غیرقانونی از قبل در بازداشت بودند و الان با وثیقه آزاد شده‌اند و جالب است که یکی از این‌ها اقرار کرده است که صرفاً در یک قلم هفت میلیارد تومان از طرف کسی که قرار بوده این سیگارها را وارد کند پول گرفته است تا مقدمات کارش را در وزارت صنعت، معدن و تجارت هموار کند. وی ادامه داد: این مسیر برای او هموار شد و وزیر صنعت خود شخصاً مجوز صادر کرد که کاری غیرمعمول و غیرمنطقی بود که وزیر صنعت از طرف مدیرکل امضا زد.

 

گفته می شود یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم اعلام کرده درخواست وزیر کشور برای ارائه استفساریه توسط مجلس درخصوص اعتبارنامه مینو خالقی قابل اجرا نیست چرا که قانون اساسی هیچ پیش‌بینی‌ برای دخالت مجلس شورای اسلامی در موارد اختلافی بین شورای نگهبان و وزارت کشور ندارد. کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگویی، گفت: مجلس شورای اسلامی قانونا اجازه دخالت در امور اختلاقی بین شورای نگهبان و وزارت کشور ندارد اما شاید مجمع تشخیص مصلحت نظام بتواند چنین کند.وی افزود: اما قانون اساسی اختیاراتی به رییس‌جمهور داده که می‌تواند به وزیر کشور برای رعایت قانون و احقاق حق مورد استفاده قرار گیرد.نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم همچنین ورود علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به موضوع ابطال اعتبارنامه مینو خالقی را بی‌اثر ندانست. این گفت و گو در ایسنا منتشر شده است.
راهپیمایی حافظان حجاب در مشهد
کنایه ظریفِ ظریف به اوباما
راز شکست استقلال در دربی لو رفت!
اگرچه بیش از یک هفته از دربی هشتاد و دوم پایتخت گذشته است اما هنوز هم صحبت از این بازی است. وقتی به چیدمان بازیکنان استقلال قبل از بازی با پرسپولیس نگاهی دوباره بیندازید این سوال به وجود می آید که چرا پرویز مظلومی از سیستم ۲-۴-۴ لوزی استفاده کرد؟ این در حالی است که پیش تر پرویز مظلومی از روش ۱-۳-۲-۴ در مسابقات استقلال استفاده می کرد و بازیکنان به این سیستم عادت داشتند! اخبار واصله از باشگاه استقلال تهران حکایت از آن دارد که سیروس دین محمدی، محمد نوازی و سایر دستیاران پرویز مظلومی اعتقادی به سیستم ۲-۴-۴ نداشتند. حتی پرویز مظلومی هم مایل به این کار نبود اما اصرار یک نفر سیستم بازی استقلال را تغییر داد!تعجب نکنید اگر به شما اطلاع بدهیم عامل اصلی تغییر سیستم استقلال مجید صالح دستیار اول پرویز مظلومی بود.کمک مربی استقلال زیر گوش مظلومی خواند که استفاده از سیستم جدید ۲-۴-۴ دو فایده دارد. اول آن که حریف را غافلگیر می کند و دوم این که استقلال نیاز به برد دارد و باید هجومی بازی کند.ظاهرا مظلومی ابتدا زیر بار نرفته اما وقتی اصرار بیش از حد دستیار خود را می بیند در نهایت تسلیم می شود!جالب تر می شود وقتی بدانید استقلالی ها فقط یک روز (!) فرصت کردند تا سیستم ۲-۴-۴ را تمرین کنند. این خبر در جهان منتشر شده است.

گفته می شود « دیوید کیز،» که به تازگی از سوی بنیامین نتانیاهو —نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی— به عنوان سخنگوی وی برای گفتگو با رسانه‌های خارجی انتخاب شده است، برای دومین بار در سه روز گذشته اظهارات مقام‌های ایران را در شبکه اجتماعی توییتر مورد انتقاد قرار داد.او با اشاره به اظهارات حسن روحانی در خصوص روند متوقف کردن داعش از ادامه پیشروی در عراق و سوریه بوسیله ایران در سخنانی مضحک مدعی شد: «خیالمان راحت شد! بیایید بازی کنیم: ایران یا داعش؟»دیوید کیز سپس با طرح آزمونی توهین‌آمیز متشکل از ۸ پرسش در مقایسه داعش و ایران، نظر کاربران این شبکه اجتماعی را جویا شد.  این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

 

گفته می شود محمدرضا عارف رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان عارف در همایش اصلاح طلبان شهرستان مرند و جلفا گفت: سیاه‌نمایی در حق برجام، ظلم در حق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. عارف با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، وارث ۶٠٠ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته است، ادامه داد: این رقم در حدود ٢٠ بودجه عمرانی کشور است. اکثر وعده های دولت همچون مساله برجام، محقق شده است. لغو تحریم‌های ظالمانه و حفظ فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای ارزشمند برجام است و وظیفه همگانی است از این دستاوردها حفاظت کنیم.وی با بیان اینکه سیاه نمایی در حق برجام، ظلم در حق نظام است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) بهترین حامی و مدافع برجام بودند. رفتار مدعیان ولایت را در مجلس دیدیم و مشاهده کردیم که عده ای، بی انصافی خود را به حد اعلی خود رساندند و به فرزندان مومن و متعهد این نظام، اهانت کردند.عارف همچنین در واکنش به رفتار یکی از حضار مبنی بر لعن دولت احمدی نژاد تصریح کرد: لعن فرستادن در مشی اصلاحات جایی ندارد و دعا می‌کنیم کسانی که مشکلات متعددی را برای مردم این سرزمین ایجاد کردند به راه راست هدایت شوند.

گفته می شود در یک سایت خرید و فروش  اینترنتی با مورد جالبی مواجه شدیم که در  آن یک اسکناس ۵۰ تومانی را که  فروشنده مدعی است متبرک به دستان رهبر انقلاب است را به ۲۰۰۰۰۰ برابر قیمت واقعی‌اش برای فروش گذاشته‌اند..

کنایه ظریفِ ظریف به اوباما

 

 

 

 

.

رقم دقیق اموال بلوکه‌ شده ایران
طهماسب مظاهری در پاسخ به این سئوال که در دوره مدیریت چه کسی اوراق آمریکایی خریداری شد، از پاسخ طفره رفت و گفت: این اوراق در دوران ما نیز بلوکه بود؛ به این معنا که همواره ذخایر بانک مرکزی در بانک‌های مختلف و به اشکال متفاوتی نگهداری می‌شد و از زمانی که آمریکا اعلام کرد تحریم دلار را اعمال می‌کند، بانک مرکزی تلاش کرد تا هرچه دارایی به شکل دلار و یا اوراق و ذخایر ارزی با واحد دلار داشت را به واحدهای دیگر ارزی تبدیل کند تا از دستبرد آمریکا مصون بماند.رئیس کل اسبق بانک مرکزی افزود: بخشی از این کار انجام شده ولی بخشی از ذخایر و اوراق دلاری تحریم شد و در نهایت، بانک مرکزی بخشی از آن را آزاد کرده و بخش دیگری هم در تحریم آمریکا ماند. به هرحال، رقمی که به صورت ذخایر دلاری تحت اختیار آمریکا متوقف است، نزدیک به ۷.۵ میلیارد دلار است.وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این ذخیره ارزی بانک مرکزی کشور را آزاد کنیم در حالی که آن زمان، آقای احمدی‌نژاد اعتقاد داشت که این تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست و به همین دلیل نیز در زمینه تبدیل ذخایر ارزی به سایر واحدهای ارزی آنطور که باید همکاری نکرد.

 

 

 

واکنش نماینده پارلمان فلسطین به توقیف اموال ایران
زهیر صندوقه که صبح امروز در نشست کمیته دائم امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی در تهران سخن می‌گفت، با اشاره به حکم دادگاه آمریکایی در پرداخت غرامت دو میلیارد دلاری از سوی ایران به دلیل کمک ایران به مقاومت اسلامی در لبنان اظهار کرد:‌ این تناقض غربی است که اسراییل یک جنگ ویرانگر علیه غزه داشت و هیچ بیمارستان و منطقه مسکونی باقی نگذاشت اما ندیدیم که هیچ صدایی این کاراسراییل را محکوم کند. وی اظهار کرد: ‌حکم دادگاه آمریکایی بر علیه مقاومت اسلامی در لبنان است که افتخار ماست. نماینده پارلمان فلسطین با بیان اینکه نمی‌توانیم سرزمین‌هایمان را جز با مقاومت آزاد کنیم یاد آور شد: آنچه نیروهای استعماری می‌خواهند این است که بر موقعیت استراتژیک ما حاکم شوند ما امروز شاهد این هستیم که جبهه‌النصره و داعش در مرزهای جولان هستند اما حتی یک موشک علیه پایگاههای صهیونیستی پرداخت نکرده‌اند بلکه صهیونیست‌ها حتی مجروحان داعش را هم درمان می‌کنند. ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.

 

هدیه توهین‌آمیز برای عراقچی
جنبش عدالتخواه دانشجویی «ماله طلایی» را به عباس عراقچی تقدیم کرد.
کنایه ظریفِ ظریف به اوباما
کلاهبرداری از بیماران دیابتی
فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری سه متهم که از طریق پیش فروش آپارتمان از ۱۲۰ نفر از بیماران دیابتی، ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد. سردار کاظم مجتبایی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با طرح شکایت ۱۲۰ نفر از بیماران دیابتی که از طریق یک شرکت انبوه ساز مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی استان قم قرار گرفت.وی ادامه داد: کلاهبرداران با ظاهری فریبنده و سخنان عوام فریبانه ضمن جلب اعتماد این افراد با وعده پیش ثبت نام واحدهای آپارتمانی در یکی از مناطق بالای شهر، اقدام به دریافت مبلغی حدود ۴۵۰ میلیون ریال می کردند. مجتبایی افزود: با بررسی هایی که صورت گرفت مشخص شد از سال ۱۳۹۲ تاکنون هیچ گونه اقدامی جهت اخذ مجوز و ساخت و ساز انجام نشده است. وی مجموع مبالغ دریافتی از مالباختگان را بیش از ۵۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: متهمان با علم و اطلاع قبلی بر خلاف قانون پیش فروش آپارتمان ها، اقدام به خرید زمین مزروعی بدون اخذ مجوز از شهرداری کرده و ارزش زمین خریداری شده را با تقلب و تنظیم قولنامه صوری با تفاوت زیادی تا شش برابر قیمت واقعی محاسبه و به این اعضا اعلام کرده اند. ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*