اخبار سیاسی

درس وزیر دروغگو به کتب درسی اضافه می شود؟!

سید محمد بیاتیان در نشست علنی امروز در تذکر شفاهی، خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود افزود: به جهت همه قصورها و دروغ های وزارت ورزش و جوانان و مدیران آن به دلیل انجام ندادن وعده ها عرض شرمندگی دارم. نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان با وعده های دروغین و انجام نشدنی برای راه اندازی تنها یک استخر در این شهرستان، ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص نداد درحالی که از روز اول وعده احداث این استخر را داده بود. وی یادآور شد: لذا به ایشان توصیه می کنم از روی درس چوپان دروغگو صد مرتبه بنویسند و به آقای دکتر فانی توصیه می کنم در کتب درسی مدارس حتما درس وزیر دروغگو را بگنجاندند چون چوپان های ما دروغ نمی گویند.

گفته می شود یک نماینده مجلس در بخشهایی از نطق میان دستور خوداظهار داشته آیا تخریب و تهمت به رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت تضعیف نظام و ریختن آب به آسیاب دشمن نیست؟ کسی که مورد اعتماد و وثوق مردم است را زیربار شدید ترین حملات صداو سیما و تریبون های رسمی و غیررسمی ممنوع تصویر و ممنوع البیان کرده و اجازه دفاع از خود هم به او ندهیم، اخلاقی است؟ تقوای سیاسی چه شد؟ من که نماینده مردم هستم نمی دانم این حکم از کجا صادر شده و قانون هست یا خیر؟ دهدشتی گفت: روزی می گویند مصوبه شورای امنیت ملی است و روز دیگر از دستور دادستانی صحبت می کنند، مگر نه اینکه طبق اصل ۳۷ قانون اساسی اصل بر برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود، مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح اثبات شود؟ قانون اساسی که نباید فقط زینت مجلس ما باشد.وی افزود: مضحک نیست که من اکنون بگویم سیدمحمد خاتمی، فردا خبرنگار جرات نکند اسم وی را بیاورد و بنویسد دهدشتی گفت، رئیس دولت اصلاحات! خنده دار نیست که صدا و سیمای ما تصویر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نمایش می دهد اما از نشان دادن تصویر رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی ابا داشته باشد؟ این گونه است که صدا و سیما به جای وحدت که وصیت همیشگی امام بود در اختلافات می دود!

درخواست برای محاکمه فائزه هاشمی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مرتضی حسینی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: به قوه قضائیه و دادستان کل کشور متذکر می‌شویم که قطعاً باید فائزه هاشمی مورد محاکمه قرار گیرد، زیرا وی یک فرد عادی از جامعه نبوده و دختر رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام است؛ حال شاید فائزه هاشمی با اینگونه اقدامات به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. این خبر توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

حزب آقای نوبخت به اصلاح‌طلبان پشت‌پا زد

دبیرکل حزب میهن اسلامی ایران با بیان اینکه «الهه راستگوهای زمان» بسیاری را به مجلس فرستاده‌ایم، گفت: ای‌کاش تن به یک فراکسیون فراگیر می‌دادیم و هیچ‌وقت شاهد رقابت عارف عزیز با لاریجانی نمی‌شدیم. کسانی در لیست اصلاحات قرار گرفتند که هیچ ریشه‌ای در اصلاح‌طلبی ندارند و اصلاً نمی‌توانند اصلاح‌طلبی را هضم کنند. دولتی که با اصلاح‌طلبان توافق کرده حق ندارد در هتل استقلال تهران جلسه بگذارد و بگوید که اینها حامیان دولت بودند که رأی آوردند. حزب اعتدال و توسعه‌ای که دبیرکلی آن را سخنگوی دولت روحانی بر عهده دارد، امروز به چه حقی به ما پشت‌پا می‌زند؟

 

نظر آنجلیناجولی درباره ایران

آنجلینا جولی از سیاست‌های دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد. او که به‌عنوان نمایندۀ کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در لندن سخن می‌گفت به سخنان ترامپ اشاره کرد و گفت “آمریکا برای تمام مردم جهان ساخته شده که برای آزادی گرد هم جمع شده‌اند، بنابراین شنیدن این حرف‌ها از زبان کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور آمریکا شود سخت است”. آنجلینا جولی همچنین به بحران پناهندگان سوری اشاره و از کم‌کاری سازمان ملل و جامعۀ جهانی انتقاد کرد. او در سخنانش به این نکته اشاره کرد که “در حال حاضر پاکستان، ترکیه، ایران و اتیوپی بیشترین پناهندگان را پذیرفته‌اند و تمام کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی باید به این کار مبادرت ورزند”

گفته می شود نماینده مردم شهرستان بناب در مجلس، در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان، با انتقاد از ردصلاحیت مینو خالقی نسبت به خرید و فروش ۳۰ هزار رای در جریان برگزاری انتخابات مجلس دهم در شهرستان بناب اعتراض کرده است

مثلث لاریجانی، عارف و مطهری برای صدر مجلس

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه نمایندگانی در ارتباط با انتخاب ریاست مجلس ، وظیفه سنگینی بر عهده دارند،‌ گفت: نمایندگان قرار است کسی را انتخاب کنند که مجلس دهم را مدیریت کند.ابوالقاسم رئوفیان اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیریت مجلس شاخصه هایی دارد ، نمایندگان مجلس باید در انتخاب رئیس و نواب رئیس ، بررسی های لازم را انجام دهند تا کسانی که دارای شاخصه های لازم هستند در این جایگاه قرار بگیرند.وی افزود:‌ در صورتی که نماینده مجلس بودم رای ام برای ریاست مجلس به لاریجانی و برای نواب رئیس به عارف و مطهری بود،‌ چون این مثلث را ترکیبی مناسبی در صدر هیات رئیسه مجلس می دانم. البته دیگر اعضای هیات رئیسه نیز باید افرادی کارآمد و آشنا باشند.

گفته می شود مصطفی کواکبیان، منتخب مردم تهران در مجلس دهم در مورد حضورش به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس آینده گفته در جلسه فراکسیون امید به من پیشنهاداتی برای نایب رییسی و همچنین ریاست بر ،۶کمیسیون امنیت ملی،اموزش تحقیقات،شوراها،فرهنگی و أصل نود، را داده‌اند.وی اظهار داشت: من تابع نظر جمع هستم و هر تصمیمی در مورد بنده بگیرند را تبعیت می کنم.کواکبیان در مورد ریاست عارف نیز گفت: آقای عارف تحت هیچ شرایطی برای ریاست، انصراف نمی دهد زیرا معتقدیم مردم این تغییرات را می خواهند.

اعلام نام مظنون به دخالت در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی

مهدی محمدی در کانال تلگرام خود نوشت:فهیمه اروانی نام تروریستی است که در آلبانی دستگیر شد اما ظاهرا آزاد شده و به ایران عودت داده نخواهد شد.او از کادرهای ارشد منافقین است و در ماجرای انفجار حزب جمهوری اسلامی دخیل بوده است.مسعود کشمیری هم گرچه بازداشت نشده، مکان زندگی او در آلمان روشن است و اگر دولت های اروپایی همکاری کنند بازداشت او هیچ دشوار نیست.

نظر روحانی درباره لغو کنسرت ها

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد لغو مجوز کنسرت‌ها در شهرهای مختلف، به سخنرانی‌های رئیس جمهور و تأکید او بر نارضایتی از چنین رفتارهایی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در برخی سخنرانی‌های خود به صراحت مراتب نارضایتی خود را از لغو مجوزهای قانونی کنسرت‌ها بیان کرده‌اند.سخنگوی دولت افزود: انتظار داریم در خصوص کنسرت‌هایی که با مجوز انجام می‌شود، شاهد لغو آنها نباشیم چرا که آثار اجتماعی و فرهنگی سویی دارند.وی با اشاره به اینکه گاهی لغو مجوز کنسرت‌ها در مورد هنرمندانی مثل استاد ناظری که شخصیت هنری برجسته کشور هستند، اتفاق می‌افتد، گفت: اصالت و متانت برنامه‌های استاد ناظری برای همه روشن است و قطعاً مواضع رئیس جمهور در این موارد قابل تسری به همه کنسرت‌هایی است که مجوز دارند.

 

خریدار ساختمان سوهانک کمیته امداد کیست؟

محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار داشت: یکی از دانشگاه‌های شهر تهران که دارای ساختمان‌های متعدد و پراکنده در سطح شهر است برای تجمیع ساختمان‌های خود در حال مذاکره با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و تهاتر این ساختمان‌ها با ساختمان کمیته امداد در منطقه سوهانک است.وی افزود: البته مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است و هیچ‌گونه قیمت‌گذاری برای ساختمان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) نیز صورت نگرفته است.معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در پایان گفت: براساس برآوردهای اولیه ارزش مجموعه مورد بحث بسیار کمتر از ارقام مطرح‌ شده در برخی از رسانه‌های جمعی است.امید در پایان تصریح کرد: وزارت علوم تصمیمی برای خرید مجموعه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ندارد و اصولاً امکان خرید چنین ساختمانی برای وزارت علوم وجود ندارد.

حمله دایی به مدیران پرسپولیس بابت توهین به خودش و پروین

علی دایی علاوه بر مصاحبه ای که درباره مراسم باشگاه پرسپولیس انجام داد، یک متن تند هم در اینستاگرم منتشر کرد. علی دایی اسطوره فوتبال ایران به اتفاقات رخ داده در مراسم باشگاه پرسپولیس که صدای او و علی پروین را تقلید کرده بودند واکنش نشان داد. متن منتشر شده در اینستاگرام دایی را می خوانید: به نام برگزاری جشن سپاس تلاش دارند عقده هایشان را خالی کنند. نامدیرانی که با سهم خواهی پس از دربی و خروج از پیله خود و برش هر روزه کیک تولد، به یکباره تیم را از انگیزه خالی کردند و فرصت قهرمانی را از پرسپولیس و هوادارانش گرفتند حالا تلاش دارند خود را برجسته و بزرگ نشان دهند و در این راه دلقک بازی هایشان تمامی ندارد. ره گم کرده هایی که از بیراهه روابط سر از خوان شهرت و فوتبال درآورده اند کاش می دانستند این به ظاهر ارثیه شیرین به هیچ فرهادی وفاداری نکرده است. بزرگی امثال علی پروین را با ملیجک بازی هایتان نمی توانند سلب کنید و مافوق قسم خورده شان که همه تلاشش در راستای حذف خاک خورده ها و جایگزینی ناکارآمدهاست این را باید تا حالا فهمیده باشد. در جای جای دولت اگر هدف تدبیر و امید باشد در عرصه ورزش تبخیر امید است. ممنون از حمایت صادقانه استاد بزرگوار علی آقای پروین که بر من سمت معلمی دارد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

مبهم صحبت کردن «هنرِ حداد» است

محسن رهامی رییس کمیته ائتلاف و رایزنی اصلاح طلبان، به صحبت‌های حدادعادل واکنش نشان داد. حدادعادل در آخرین جلسه فراکسیون اصولگرایان در مجلس گفته بود: ما مثل بعضی‌ها حاضر نشدیم به خاطر رای هر کاری کنیم ، همچنین فراکسیون اصولگرایان مثل برخی‌ها نان را به نرخ روز نخورد” رهامی در این مورد می گوید: معلوم نیست صحبت آقای حداد عادل مخاطبشان آقای لاریجانی و آقای جلالی باشد، باید ببینیم منظور از بعضی ها چه کسانی هستند. به نظر من، یک سیاستمدار نباید انقدر در فضای ابهام و مه آلود صحبت کند یا اگر نسبت به جریان خاصی نظری دارد باید خیلی سریع بگوید. اینطور با ابهام صحبت کردن فقط هنر آقای حدادعادل است و از دست او برمیآید. سایت انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

هشدار وزارت بهداشت درباره تریاک‌های آلوده

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره مسمومیت با سرب به دنبال مصرف تریاک‌های آلوده و مراجعه برخی از بیماران با علایم ناشی از این موضوع به مراکز درمانی، توضیح داد. دکتر احمد حاجبی در واکنش به خبر مسومیت با سرب به دنبال مصرف خوراکی تریاک‌های آلوده، گفت: مدتی است برخی بیماران با شکایت‌هایی از کاهش اشتها، تهوع، استفراغ، یبوست و دردهای کولیکی در ناحیه شکم، که بطور عمده در ناحیه دورِ ناف رخ می‌دهد، به مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مراجعه می‌کنند و بعضا دچار سردرد، خواب آلودگی، بیقراری، گیجی و حتی کاهش سطح هوشیاری، تشنج و اغما بوده‌اند. وی با بیان اینکه در بررسی این بیماران مشخص شد که این افراد بطور عمده مصرف کننده تریاک به صورت خوراکی بوده‌اند، افزود: ارزیابی‌های آزمایشگاهی در این زمینه نشان دهنده بروز کم خونی و افزایش سطح سرب خون در این بیماران بوده است که با توجه به شرح حال بیماران، تشخیص مسمومیت با سرب برای این افراد مطرح شد و فرآیند درمان آنها از طریق مراکز درمانی صورت پذیرفت. حاجبی ادامه داد: در راستای مدیریت این موضوع وزارت بهداشت طی مکاتبه با معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دستورالعمل برخورد با بیمار مبتلا به مسمومیت با سرب را برای ایجاد آمادگی فنی در پزشکان و سایر کارکنان مراکز درمانی ارسال کرد. همچنین طی مکاتبه‌ای با ستاد مبازره با مواد مخدر جهت کنترل این پدیده، با توجه به وضعیت موجود، همکاری بیش از پیش نهادهای انتظامی و امنیتی را خواستار شدیم.

 

 

 

 

 

 

 

واکنش رئیس سازمان حج و زیارت به بیانیه عربستان

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت به انتشار بیانیه اخیر وزارت حج و عمره عربستان اشاره کرد و گفت: سه موضوعی که سعودی ها در این بیانیه به آن اشاره کردند، موضوعاتی نبوده که در مذاکرات اخیر به آنها پرداخته شده باشد. وی افزود: ما با طرف سعودی بیش از ۲۰ ساعت مذاکره داشتیم و ملاحظات ما در سه صفحه و ۱۱ بند به آنها ارائه شد. امیدوار بودیم که طرف سعودی در بیانیه اش به شرایط و ملاحظات ما که توقعاتی منطقی و عقلانی بود، پاسخ می داد. رئیس سازمان حج بیان کرد: سعودی ها در این بیانیه به موضوع صدور ویزای الکترونیکی برای حجاج اشاره داشتند همچنین عنوان کردند که ما در خصوص انتقال حجاج پیشنهادی داده ایم که مغایر با قوانین بین المللی صنعت هوانوردی است که خواسته ها ما در خصوص پروازها همان چیزی است که در سال های گذشته انجام می گرفته و بهره مندی زائران از خدمات پروازی کشور حق مسلم آنان است. وی افزود: البته در این بیانیه به درستی آمده که ما این تفاهم نامه را امضا نکردیم، ما اعتقاد داریم همانطور که عربستان اعلام می کند که حج از روابط سیاسی جداست لذا شرایط مذاکره و تفاهم نامه ای که بخواهد به امضا برسد باید همانند سال های گذشته باشد و به دلیل اینکه شروط ما در تفاهم نامه لحاظ نشد از امضای آن امتناع کردیم.

گفته می شود علی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان صدا و سیما با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پیشرفت اقتصادی در کشور و اولویت اقتصاد مقاومتی در اجرا و عمل تصریح کرد: ‌ با آن برخوردی که در رادیو و تلویزیون در خصوص موضوع برجام صورت گرفت موافق نبودیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*