اخبار سیاسی

فکر حج را از سر به در کنید

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرائن به وضوح نشان می دهد که قصد سعودی ها توهین است و با این شرایط فکر اینکه اینها بیایند و پیشنهادی برای حج دهند باید از سر خارج کنیم. وی افزود: با تغییراتی که سعودی ها دارند خود را مالک حرمین شریفین می دانند و می خواهند انتقام یمن، سوریه و عراق را اینجا بگیرند. پیداست که برخودر اینها در قبال حج سیاسی و انتقامی است. و چنین حجی را نه خدا و نه بندگان خدا راضی هستند. بنابرای نباید فکر حج امسال را از سر به در کنید.

 

ورود موبایل به صحن مجلس ممنوع شود

عبدالرضا مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: تا وقتی که کسی در صحن علنی قرار نگیرد متوجه این نیست که آیا نماینده متوجه اتفاقاتی که در صحن می‌گذرد است یا نه و این تجربه به هیچ عنوان قابل انتقال نیست. اگر کسی به تصویر نگاه کند فکر می‌کند که نماینده حواسش به صحن نیست. ولی در همان لحظه اگر از هر نماینده‌ای حتی کسی که فکر می‌کنید اصلاً حواسش نیست سوال کنید، جزء به جزء بحثی را که دارد اتفاق می‌افتد برای شما توضیح می‌دهد؛ یعنی نماینده یاد گرفته که حواسش به دستور باشد ولو اینکه به نظر می‌آید کار دیگری هم دارد انجام می‌دهد البته چند اشکال در جلسات علنی وجود دارد که اگر آن را اصلاح نکنیم حداقل این تصور می‌رود که دقت نیست. او ادامه داد: اشکال اول وجود موبایل است، یعنی نماینده وقتی برای امر مهمی به نام قانون‌گذاری وارد صحن علنی مجلس می‌شود اینکه هر لحظه هر کس تلفن زد مشغول گفت‌وگو با او شود و حواسش هم به صحن باشد که چه دارد می‌گذرد طبیعتاً به نظر می‌آید در این دو کار با هم موفق نیست چون هر دو شنیداری است؛ یعنی هم حرف‌هایی که در صحن گفته می‌شود و هم تلفن را باید بشنود، به نظر من اگر مجلس بخواهد تمام توجه به قانون‌گذاری باشد که شرعاً،‌ قانوناً، عرفاً ‌و اخلاقاً موظفیم آن ساعتی را که در صحن هستیم به وظیفه قانون‌گذاری‌مان به خوبی عمل کنیم.

 

 

درخواست تلگرامی رییس سازمان میراث فرهنگی از ایرانیان سراسر جهان

مسعود سلطانی فر در صفحه تلگرام خود نوشت:در طول دو سال و نیم گذشته موفق شدیم چهار محموله اشیاء تاریخی و فرهنگی ارزشمند متعلق به ملت ایران را که توسط بیگانگان به تاراج رفته بود، با پیگیری های مستمر و موثر حقوقی و سیاسی به کشور برگردانیم و کارنامه دولت تدبیر و امید در این رابطه کارنامه بسیار درخشانی است.با توجه به این موضوع از همه مردم ایران به ویژه هموطنان عزیز مقیم خارج از کشور تقاضا می کنم چنانچه اطلاعاتی در مورد اشیاء فرهنگی و تاریخی متعلق به ملت ایران که به صورت قاچاق و غیر قانونی خارج شده را دارند از طریق سایت سازمان به آدرس www.ichto.ir و یا از طریق شماره تلفن دفتر سازمان به شماره ۶۶٠۵٩٠١۵ به ما منتقل تا اقدامات قانونی را انجام دهیم

.

حق ندارم به خواست مردم برای تغییر مجلس بی توجه باشم

منتخب تهران در مجلس دهم در دیدار با اعضای حزب اعتماد ملی گفت: مدیریت مجلس پست و مقام نیست ولی به خواست مردم عمل می‌کنم.حق ندارم به خواست مردم بی توجه‌ای کنم و مطمئنا بر اساس مطالبه اکثریت جامعه که به دنبال تغییر در مجلس بودند، عمل می‌کنم. عده‌ای گمان می‌کردند حاکمیت اجازه حضور اصلاح‌طلبان در قدرت را نمی‌دهند در حالی‌که اصلاح طلبان بخش اصلی حاکمیت هستند و هیچ‌گاه نمی‌توان این جریان اصیل را با استفاده از اهرمهای قدرت حذف کرد. وی در بخش آخر سخنان خود خطاب به دولت گفت: دولت باید در مسیر مطالبات مردم گام بردارد. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد

گفته می شود آیت الله هادوی بیان کرد: متاسفانه امروزه در بین برخی پزشکان گرایشی وجود دارد که توصیه‌هایی می کنند که خودشان می‌دانند که این توصیه‌ها از نظر شرعی حرام است ولی علم را بهانه می‌کنند ولی این علم علمی است که بومی نشده است و مطالعه نشده است که این علم آخرین راهی است که می‌توان از آن به سلامت محض رسید.

 


زابل آلوده‌ترین شهر جهان شد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شهر زابل در ایران به دلیل طوفان‌های شنی در ماه‌های تابستان آلوده‌ترین شهر جهان لقب گرفت و ۴ شهر آلوده بعدی نیز در هند قرار دارند.بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی که امروز منتشر شد، شهر زابل ایران آلوده‌ترین شهر جهان ثبت شده است که در آن مردم ماه‌ها از وجود طوفان‌های غباری در تابستان رنج می‌برند.همچنین این گزارش تاکید کرده است که ۴ شهر آلوده دیگر در هند هستند که اسامی آنها به ترتیب گوالیور، الله‌آباد، پاتنا و رایفور است.دهلی نو پایتخت هندوستان جزو نهمین کشور آلوده جهان به حساب می‌آید که ۲٫۵ میکروگرم در هر متر مکعب هوا ذرات آلوده با خود به همراه دارد.

 

 

 

 

خودکشی نافرجام مرد جوان درتهران

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با اعلام این مطلب گفت: دقایقی قبل جوان ۲۸ ساله ای قصد داشت با سقوط از پل عابر پیاده واقع در میدان رسالت، خودکشی کند که عوامل اورژانس با حضور به موقع در محل و قرار دادن خودرو آمبولانس در زیر پل، مانع از مرگ حتمی این جوان شدند.حسن عباسی افزود: اقدام به خودکشی این مرد جوان از طریق تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۱۵ به اورژانس اعلام و پس از آن یک گروه امدادی به همراه امکانات و تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.وی ادامه داد: تکنیسین های اورژانس تهران با حضور درمحل حادثه، خودرو آمبولانس را درست در زیرپل و محل سقوط فرد قرار دادند به نحوی که مرد جوان پس از پریدن از روی پل بر روی آمبولانس افتاد.به گفته وی، همین امر موجب شد تا این جوان از مرگ حتمی ناشی از برخورد با زمین نجات پیدا کند.
مدیر روابط عمومی مرکزاورژانس تهران خاطرنشان کرد: پس از آن، عوامل اورژانس نامبرده را برای مداوا به مراکز درمانی انتقال دادند.عباسی با اشاره به اینکه این جوان ۲۸ ساله از نواحی مختلف اندام ها دچار آسیب دیدگی شده، تصریح کرد: حضور به موقع و اقدام سریع تکنیسین های اورژانس مانع از مرگ حتمی این جوان شد.


گفته می شود کانال تلگرامی دکتر قدیری ابیانه با اعلام خبر کمک دو میلیارد تومانی دولت به نامزد و نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی نوشت: دکتر قدیری ابیانه صبح امروز ۲۲ اردیبهشت با حضور در سازمان بازرسی کل کشور مستندات مربوط به تخلف دولت در اختصاص غیرقانونی دو میلیارد تومانی به نامزد و نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی را ارائه نمود.لازم به ذکر است چندی پیش نیز حداد عادل از ارائه اسنادی مبنی بر دخالت دولت در انتخابات سخن گفته بود.


گفته می شود فعال رسانه‌ای مصری با اشاره به سخن بسام الجزار محقق، مدعی شد که وی ذکر نام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را در قرآن و تورات اثبات کرده است(!) “محمد الغیطی” مجری برنامه “صح النوم” در شبکه LTC گفت: این پژوهشگر، تحقیقی را با عنوان ” نابودی اسرائیل در سال ۲۰۲۲” تهیه کرده است و جزئیات این تحقیق نشان می دهد که اسرائیل به دست عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نابود خواهد شد.الغیطی به نقل از این پژوهشگر، در اظهار نظری عجیب مدعی شد که تعداد حروف اسم عبدالفتاح السیسی در سوره اسرا در قرآن کریم آمده است و تعداد آن ۱۹ حرف است که عددی اعجازی و شگفت انگیز درقرآن و تورات به شمار می رود

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*