آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود عضو شورای رقابت از ارسال نامه‌ای توسط وزیر صنعت به شورا در حمایت از خودروسازان خبرداده و گفته اعضا از توصیه‌های محمدرضا‌نعمت‌زاده ناراحت شدند و نامه را پاره کردند. محمدعلی مددی درباره جزئیات جلسه دیروز شورای رقابت گفت: محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه هفته جاری طی نامه ای، توصیه هایی را به شورای رقابت مطرح کرده، این در حالی است که اعضای شورا با توجه به شرح وظایف‌شان و اینکه شورای رقابت یک شورای فراقوه ای است، نیازی به توصیه ندارد.عضو ناظر شورای رقابت و نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در شورا با اشاره به اینکه هر یک از اعضای شورا در جلسه مذکور نظرات خود را درباره اظهارات وزیر صنعت مطرح کردند، افزود: اعضای شورا نسبت به گفته ها و توصیه های نعمت زاده موضع گیری کرده و اعلام کردند که با توجه به شفافیت قانون و وظایف شورا در قانون مربوطه، وزیر صنعت نمی تواند توصیه ای داشته باشد یا اینکه اظهار نظر خود را بخواهد به جای قانون اعمال کند. وی در پاسخ به درخواست خبرنگار مبنی بر اینکه نامه وزیر صنعت را در اختیار رسانه ها قرار دهید، خاطرنشان کرد: اعضای شورا نامه وزیر صنعت را پاره  کرده و دور انداختند.
گفته می شود در پی اعلام فعالیت ۷۰۰۰ مامور نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی در پایتخت، یک جامعه‌شناس گفته که اجرای این طرح به دلایل متعدد هم موجب تشدید ناامنی روانی بین شهروندان  می‌شود و هم به ضرر پلیس است. دکتر امیرمحمود حریرچی همچنین با بیان اینکه “تصمیم برای فعالیت نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی می‌تواند نشان‌دهنده اثربخش نبودن فعالیت محسوس در این زمینه توصیف شود” اضافه کرد: البته با اجرای این طرح، پلیس مظلوم هم واقع می‌شود؛ چرا که افراد متخلف از این طرح می‌توانند سوءاستفاده کنند و رفتارهای ناهنجار خود را به گردن پلیس بیندازند.وی تاکید کرد: اجرای این طرح حاشیه امنی را برای سوءاستفاده‌کنندگان و متخلفان به وجود می‌آورد؛ چراکه فردی که مورد تذکر قرار می‌گیرد نمی‌تواند تشخیص دهد که پلیس با او برخورد کرده است یا فردی غیرمسوول و حتی زمینه اخاذی فراهم می‌شود.این جامعه‌شناس با بیان اینکه مردم در مواجهه با پلیس باید احساس آرامش و امنیت کنند، گفت: ‌پلیس باید در زمینه‌هایی که خلاء داریم بیشتر وارد شود.

 

 

 

گفته می شود رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی ضمن تشریح دستاوردهای سفر به آمریکا تاکید کرده واشنگتن برای رفع ابهامات بانک های اروپایی به منظور همکاری با ایران، باید احساس مسئولیت بیشتری کند. او می گوید: «متاسفانه تا به حال اقدام موثری از طرف آمریکایی ها مشاهده نکرده ایم و به همین دلیل ادعا می کنیم از این نظر تقریبا هیچ اتفاقی نیفتاده است.» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگویی اظهر کرد: متاسفانه تا به حال اقدام موثری از طرف آمریکایی ها مشاهده نکرده ایم و به همین دلیل ادعا می کنیم از این نظر تقریبا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

چه کسانی از دریافت یارانه حذف نمی شوند؟

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی نحوه هزینه‌کرد درآمدهای حذف یارانه نقدی پْردرآمدها مشخص شد. بر همین اساس خانوارهایی که تعداد فرزندان تحت تکفل آنها ۵ نفر و بیشتر باشند از شمول این تبصره خارج بوده و با هر درآمدی ــ با تقاضای آنها ــ از یارانه برخوردار هستند.

گرافیتی‌های «ستایش» بر دیوار شهر

پس از فاجعه جنایت وحشتناک ورامین یک هنرمند تصویر قربانی خردسال و افغانستانی این حادثه را بر دیوارهای شهر نقش بسته است.

پاره کردن نامه وزیر صنعت/به‌خاطر «ستایش» تلگرام فیلتر کنید/واکنش سه ماه پیش اولادی به شایعه خودکشی

گفته می شود سه ماه پیش اولادی در برنامه نود در گفت و گویی درباره شایع خودکشی گفته خودکشی… (در این لحظه دستش را باز می‌کند و جای بخیه‌‌اش را نشان می‌دهد. دقیقاً روی ساعدش) شما نگاه کنید. من بخواهم خودکشی کنم روی دستم را می‌زنم؟ طرف رگ دستش را می‌زند و خودکشی می‌کند، من چرا باید روی دستم را بزنم؟ این بحث خودکشی من وقتی مطرح شد، دلم شکست. کسی خبر نداشت مهرداد اولادی چه وضعی دارد. روزی که با ملوان قرارداد بستم قرار شد پولم را در تاریخی معین بدهند. من ویلا خریدم و متأسفانه پول نرسید تا مدام تلفنم زنگ بخورد. طرف هم نمی‌گفت این اولادی است و بی‌خیال پول. یک روز که داشتم با طلبکاران تلفنی حرف می‌زدم، این‌قدر اعصابم خرد شد که می‌خواستم گوشی‌ام را پرتاپ کنم ولی دقیقاً پشت ‌سرم یک شیشه بود که دستم محکم به شیشه خورد و متأسفانه دستم را کشیدم که پاره شد. نمی‌خواستم آدم بدقولی باشم و این اتفاق برایم افتاد. بعد گفتند من خودکشی کرده‌ام. خدایی‌‌اش شما دست من را ببینید. (دوباره روی ساعدش را نشان می‌دهد) دیگر تو فیلم‌ها دیده‌ام چطوری خودکشی می‌کنند. می‌فهمم که نباید روی ساعد را بزنم بلکه باید رگ دستم را بزنم!

 

 

 

 

انتقاد یک مرجع تقلید از وضعیت عفاف و حجاب

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در کشور با دو مشکل گرانی و بیکاری روبه‌رو هستیم اظهار کرد: باید همه مسئولان در هر رده‌ای که هستند در حد توان خود در مسیر رفع این دو مشکل اساسی گام بردارند.وی با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: از پنج سال گذشته مسئله عفاف و حجاب در جامعه مورد توجه قرار گرفته است و این در حالی است که مسئولان نسبت به این مسئله مهم توجه لازم را نداشته‌اند.این مرجع تقلید با بیان اینکه دولت باید توجه بیشتری نسبت به مسئله عفاف و حجاب داشته باشد گفت: باید مسئله عفاف و حجاب در وزارتخانه‌‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بیمارستان‌ها و … مورد توجه جدی قرار گیرد و در این خصوص دولت باید نسبت به اعلام و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم اقدام کند.این خبر را فارس منتشر کرده است.

یک کتاب عجیب از انتشارات آستان قدس

کتاب «پسرا شیرن، مثل شمشیرن دخترا موشن، مثل خرگوشن» نوشته مرتضی خسروی‌نژاد، یکی از کتابهای انتشارات آستان قدس رضوی است.

پاره کردن نامه وزیر صنعت/به‌خاطر «ستایش» تلگرام فیلتر کنید/واکنش سه ماه پیش اولادی به شایعه خودکشی

 

گفته می شود جان کری، وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه در نشستی در گروه حامی اسرائیل «جی‌استریت» سخنرانی کرد. وی از حمایت «قدرتمندانه و صریح» جی‌استریت از توافق هسته‌ای ایران تقدیر کرد و گفت: «برجام، کماکان بهترین روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استکری، محدودیت‌های غنی‌سازی یعنی غنی‌سازی ۳٫۶ درصدی برای ایران برای ۱۵ سال، رصد تمامی مسیرهای اورانیوم تولید شده برای ۲۵ سال، دسترسی قانونی به هر تأسیسات مشکوک برای کل دوران توافق را معیارهایی قابل اندازه‌گیری دانست که توافق هسته‌ای با ایران را قابل دفاع می‌کنند. وی گفت: «اینها واقعیت‌هایی هستند که روشن می‌سازند کشوری که دو ماه با ساخت بمب فاصله داشت اکنون حداقل یک سال فاصله دارد و ما توانایی رصد اینکه آنها چه می‌کنند را داریموزیر خارجه آمریکا سپس درباره پول‌های آزادشده برای ایران در نتیجه برجام، با رد اظهارات برخی منتقدان داخلی آمریکا که آن را بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌کردند، گفت: «برآورد ما حدود ۵۵ میلیارد دلار بودکری افزود: «حدس بزنید؛ می‌دانید آن‌ها تا الان که من اینجا ایستاده‌ام چقدر دریافت کرده‌اند؟ حدود ۳ میلیارد دلار. بنابراین آنچه ما می‌گفتیم درست بود.»

شمع افروختن ممنوع؛ آتش زدن کوکتل مولوتف آزاد!
در پی وقوع حادثه شوم ورامین که قلب بسیاری را به درد آورده و موجی بروز کدورت هایی شده بود، روز گذشته جمعی از ایرانیان و افغانستانی های مقیم کشورمان قصد داشتند با گرد هم آمدن مقابل سفارت افغانستان در تهران و روشن کردن شمع، در سوگ این دختر ۶ ساله نشسته و خط بطلانی بر برخی تصورات شوم بکشند که به ایشان اجازه داده نشد. نه اینکه اجازه داده نشد که درست تر آن است بگوییم شماری از ماموران انتظامی با مسدود کردن خیابان پاکستان، خیابانی که سفارت افغانستان در کشورمان در آنجا واقع شده، مانع از حضور مردم مقابل سفارت شدند و حتی گزارش هایی از ایجاد درگیری در این خصوص نیز مخابره شد. کافی است ماجرای حضور چند ساعته برخی معترضان به سیاست های عربستان سعودی پس از اعدام شیخ نمر، مقابل سفارت این کشور در تهران را به یاد آوریم و حوادث آن روز را مرور نماییم تا ابهامات فراوانی مقابل چشمانمان رژه بروند و تفاوت آن تجمع اعتراضی و این تجمع که برای شمع روشن کردن و ابراز همدردی بود را یادآور شوند! بر این اساس جا دارد که از ماموران انتظامی بپرسیم چگونه آن روز که سفارت عربستان به دست عده‌ای که به کوکتل مولوتف مجهز بودند، به آتش کشیده شده و فتح شد، حضور نداشتند اما اکنون که عده ای شمع به دست قرار است به دور از هرگونه درگیری گرد هم آمده و موجب رفع کدورت های به وجود آمده میان دو ملت شوند، پیشگیری می‌کنند؟ سایت پارسینه این خبر را منتشر کرده است.
درگیری رسانه‌ای صدا و سیما و یک خبرگزاری
سایت ایسنا با اشاره به کاریکاتور امروز روزنامه جام‌جم علیه این خبرگزاری نوشت: ارگان رسمی سازمان صداوسیما در شماره امروز خود کاریکاتوری علیه ایسنا به چاپ رساند و بر اساس آنچه از این طرح به ذهن مخاطب می‌رسد، این خبرگزاری را داعشی و عامل بیگانه معرفی کرد. روزنامه «جام‌جم» با انتشار طرح زیر، اتهاماتی را به عنوان توضیح این طرح منتشر کرد: «خبرگزاری ایسنا که به‌تازگی با تحریف گفت‌وگوی کیومرث پوراحمد – کارگردان – رویه خارج از اخلاق حرفه‌ای را در پیش گرفته بود، این‌بار با انتشار مجدد خبر سوخته گاردین درباره عملکرد رسانه ملی به این جریان دامن زد و جالب این‌که برخی روزنامه‌های کم‌تیراژ هم به همین طناب پوسیده آویختند.» کیومرث پوراحمد کارگردان باسابقه کشورمان اخیراً در گفت‌وگو با ایسنا انتقاداتی را علیه صداوسیما مطرح کرده بود. دو روز قبل نیز ایسنا گزارشی را به نقل از «گاردین» منتشر کرد که در آن به موضوعاتی همچون اختلاف‌ صداوسیما با دولت یازدهم، برخی انتقادها از عملکرد صداوسیما در قبال پوشش مذاکرات هسته‌ای و اخبار مربوط به برجام و همچنین روی آوردن برخی مخاطبان این رسانه به فضای مجازی اشاره شده بود. روزنامه رسمی صداوسیما به بهانه طرح شدن برخی انتقادات از رسانه ملی در ایسنا، کاریکاتور زیر را علیه این خبرگزاری منتشر کرد و در آن، چهره‌هایی شبیه عوامل داعش را با این خبرگزاری در یک راستا قرار داده که یکی از آنها می‌گوید ایسنا از رسانه‌های بیگانه «کلی پول» گرفته است!
پاره کردن نامه وزیر صنعت/به‌خاطر «ستایش» تلگرام فیلتر کنید/واکنش سه ماه پیش اولادی به شایعه خودکشی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*