آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود شبکه خبری «المیادین» از شکست حملات گسترده تروریست های جبهه النصره به حلب خبر داده است. بر اساس این گزارش، عناصر انتحاری گروه جبهه النصره نتوانستند، تغییری در جغرافیای نبرد در حومه جنوبی حلب ایجاد کنند. گروه های مسلح به صورت گسترده به مواضع ارتش سوریه در منطقه خان طومان در شمال حلب تا شهرک العیس در جنوب این شهر حمله کردند تا بتوانند ابتکار عمل میدانی را در این منطقه در اختیار بگیرند، ولی تلاش گروه های مسلح در این حملات به شکست انجامید. یک نظامی ارتش سوریه در این باره گفت: توانستیم دومین حمله گسترده گروه های مسلح را به جبهه خان طومان و زربه به شکست بکشانیم.
 

گفته می شود گروه تروریستی طالبان با انتشار یک بیانیه، مسئولیت حمله های موشکی شنبه شب را بر عهده گرفت و هدف از آن را را جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد. رسانه های خبری شامگاه شنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل خبر دادند که درست دقایقی پس از خروج جان کری از پایتخت افغانستان رخ داد. روز گذشته، وزیر امور خارجه آمریکا در یک اقدام از قبل اعلام نشده برای دیدار با مقام های افغانستان از جمله «اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور به کابل سفر کرده بود. وی هم اکنون برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه «گروه هفت» در هیروشیمای ژاپن است.

گفته می شود «جروزالم پست» موضع گیری لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) را بازتاب داده که مخالفت خود را با کاهش بیشتر تحریم های ایران اعلام کرده است. آیپک مخالفت خود را با هرگونه کاهش تحریم‌ها علیه ایران ابزار داشته و دلیل این موضوع را آزمایش موشک‌های بالستیک و ادامه حمایت از طرف‌های درگیر در منطقه اعلام کردند. لابی قدرتمند یهودیان آمریکا روز هفتم آوریل طی بیانیه‌ای که با تأیید تعدادی از نمایندگان کنگره از هر دو حزب آن همراه بود، اعلام کرد: ایران خواستار کاهش بیشتر تحریم‌ها بوده اما این کشور نخست باید رفتارش را تغییر دهد. مقامات آمریکایی اعلام کرده اند، به دنبال اجازه دادن به ایران برای معامله با دلار هستند؛ اقدامی که پس از توافق هسته‌ای هنوز دور از دسترس ایران بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*