مسئول واحد پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری مطرح کرد تأثیر کم‌خونی و تیروئید در نارسایی قلبی/انجام سالانه ۵ هزار پیوند قلب

 

خبرگزاری فارس: تأثیر کم‌خونی و تیروئید در نارسایی قلبی/انجام سالانه 5 هزار پیوند قلب

مسئول واحد پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به تأثیر بیماری‌های مؤثر در بروز نارسایی قلبی، گفت: سالانه ۵ هزار عمل پیوند قلب در دنیا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، بابک شریفی کاشانی در نشست خبری که در رابطه با پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلبی برگزار شد، اظهار داشت: نارسایی قلبی عارضه ناشی از بیماری‌های مختلف همچون چربی، فشار خون، تیروئید و کم‌خونی بوده و یکی از اهداف ما کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مؤثر در بروز نارسایی قلبی است. این مسئله در پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلبی نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: ترک سیگار و کاهش مصرف دخانیات در جلوگیری از نارسایی بیماری قلبی مؤثر بوده و مسئله سیگار‌های الکترونیک و کاهش مصرف دخانیات در کنگره نیز مدنظر قرار دارد.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی‌های قلبی بیان داشت: نارسایی قلبی در کودکان کمتر از بزرگسالان بوده ولی با  این حال در کودکان بروز این مشکل بسیار حائز اهمیت است. در بیمارستان مسیح دانشوری پایین‌ترین سنی که عمل پیوند قلب برای آن انجام گرفته ۵ سال بوده ولی در بیمارستان شهید رجایی برای سنین پایین‌تر از ۵ سال نیز عمل پیوند صورت گرفته است.

شریفی کاشانی ادامه داد: در ایران یکی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که آمار آن بیشتر از نارسایی‌های پیشرفته قلب است. همچنین در دنیا سالانه ۵ هزار عمل پیوند قلب انجام می‌گیرد که این آمار در ایران حدود صد پیوند در سال است که ۲۰ مورد آن در بیمارستان مسیح دانشوری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم با اقدامات پیشگیرانه و درمان به موقع نیاز به عمل پیوند را کاهش دهیم، گفت: شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر قابل پیشگیری زودرس سیگار بوده و هر چقدر با دخانیات برخورد کنیم در کاهش بیماری‌های قلبی موفق‌تر خواهیم بود.

مسئول واحد پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: مهمانان خارجی از اروپا، آمریکا و استرالیا در پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلبی در ایران حضور داشته و این کنگره نسبت به دوره‌های قبل با استقبال بیشتری مواجه بوده است. همچنین باید توجه داشت که ایران جزو سه کشور برتر منطقه خاورمیانه در زمینه پیوند قلب است که ترکیه و عربستان نیز جزو کشورهایی به شمار می‌روند که در خاورمیانه عمل پیوند قلب را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*