مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد : ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان غیر مقاوم و کاملا بی دوام اند

امروز خراسان جنوبی – حمیدی
بنا به گفته مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از مجموع ۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی در استان ۳۰ هزار واحد غیر مقاوم ،کم مقاوم و یا کاملا بی دوام هستند که با توجه به زلزله خیز بودن استان در صورت وقوع زلزله خسارات مالی و جانی زیادی را شاهد خواهیم بود.
آسمانی مقدم در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده اند، اظهار داشت: برای مقاوم سازی واحدهای روستایی تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ ساله با نرخ سود کمتر از ۴ و ۵ درصد پرداخت می شود که از روستائیان درخواست می شود برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود از این موقعیت استفاده ببرند.
طرح هادی ۸۹۸ روستای
بالای ۲۰ خانوار تهیه شده است
وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد بنیاد مسکن خراسان جنوبی پرداخت و گفت: در استان ۹۰۴ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که از این تعداد ۸۹۸ روستا قابلیت تهیه طرح هادی را داشته اند که برای تمامی آنها طرح تهیه شده است.وی با بیان اینکه علاوه بر روستاهای فوق برای تعداد ۴۳ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح تعیین محدوده روستایی تهیه شده افزود: هم چنین ۷۲ روستا که افق طرح آنها به اتمام رسیده بازنگری صورت گرفته و در مجموع در این خصوص مبلغ ۸۴۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: قبل از تفکیک استان فقط در ۲۸ روستا طرح هادی اجرایی شده که این تعداد در پایان سال مالی ۹۳ به ۳۸۹ روستا رسیده و اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.
آسمانی مقدم اذعان داشت: هم چنین ۱۴۳ روستا در برنامه اجرای طرح هادی در قالب ۱۰۳ روستای نیمه تمام و ۴۰ روستای جدید قرار گرفته اند .
هزینه اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی برای بهسازی بافت با ارزش روستایی در استان
وی در ادامه با اشاره به طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در استان گفت: بنیاد مسکن استان مطالعه و تصویب و اجرای طرح های بهسازی بافت با ارزش روستاهای فورگ از توابع شهرستان درمیان ،خور از توابع شهرستان خوسف و روستای نایبند از توابع طبس را در دست اقدام دارد که تاکنون مبلغ ۱۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال در این خصوص هزینه شده است.وی از تخصیص مبلغ۷/۶۰۱۳ میلیون ریالی در سال ۹۴ جهت بهسازی روستای خور و نای بند و چنشت خبر داد و افزود:به منظور بهسازی روستای هدف گردشگری روستای کریمو مبلغ ۲ هزار میلیون ریال در سال ۹۳ مصوب و تخصیص یافته است و در سال ۹۴ نیز اعتبار ۲۲۰۰ میلیون ریالی به این روستا تخصیص یافته است.
صدور بیش از ۶۱ هزار جلد سند روستایی در استان
وی از صدور ۶۱ هزار و ۲۲۶ جلد سند مالکیت روستایی تاکنون در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این رقم قبل از استان شدن خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۹۲۴ جلد سند بوده  و در سال ۹۴ نیز تعداد ۳۲۲۹ جلد سند صادر شده که ۱۴۳۵ جلد سند شهری و ۱۷۹۴ جلد سند روستایی بوده است .
تملک ۲۶۸ هکتار زمین روستاهایی در سال ۹۴
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اذعان داشت: در سال ۹۴، ۲۶۸ هکتار و ۱۱۲۴ قطعه زمین روستایی در استان تملک شد. آسمانی مقدم به در دست ساخت بودن ۸۳۶ واحد مسکونی و در حال واگذاری ۴۲۰ واحد مسکونی شهری در استان اشاره کرد و اذعان داشت: موقعیت فعلی بهترین زمان برای خانه دار شدن است و شرایط تسهیلاتی خوبی نیز فراهم شده است .
واگذاری ۵۷۴ واحد مسکونی به واجدین شرایط با همکاری انجمن خیرین مسکن ساز
وی به فعالیت انجمن خیرین مسکن ساز اشاره کرد و افزود: این انجمن ۷۲۸ واحد را در برنامه داشته که تاکنون ۵۷۴ واحد واگذار شده و ۱۵۴ واحد در دست ساخت است.
۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر
در استان افتتاح شده است
وی به فعالیت این مجموعه در حوزه مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۴۱۷ واحد با بانک انعقاد قرار داد داشته اند که عملیات اجرایی ۷۹۳۴ واحد به اتمام رسیده و از این تعداد ۷۵۱۷ واحد به صورت رسمی افتتاح شده است.وی با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت افتتاح شده است، اظهار داشت: مابقی واحدها با توجه به اینکه به لحاظ قضایی مشکلاتی داشته اند در صورت رفع این مشکلات تا پایان سال ۹۵ پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  هم چنین به واگذاری مسکن به معلولان با توجه به تفاهم نامه با کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان اشاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*