طالبان سر گوگل کلاه گذاشت

 

علیرغم اجرای سیاست های سختگیرانه توسط گوگل برای جلوگیری از انتشار برنامه های همراه مشکوک و غیرقانونی در فروشگاه آنلاین این شرکت، گروه طالبان توانست گوگل را فریب دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مشبل، برخی نیروهای وابسته به طالبان با طراحی یک برنامه تلفن همراه آندرویدی آن را برای استفاده کاربران در فروشگاه Play Store گوگل عرضه کردند.
برنامه یاد شده در تاریخ اول آوریل در فروشگاه گوگل عرضه شده بود و این شرکت بعد از چند روز متوجه موضوع شده و آن را از Play Store حذف کرد. یک سخنگوی گوگل ضمن تایید موضوع از حذف برنامه همراه طالبان خبر داده، اما از ارائه جزییات بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.
گوگل می گوید از انتشار برنامه های همراهی که مروج پیام های نفرت پراکنی بوده یا از خشونت و فعالیت های غیرقانونی حمایت کنند، جلوگیری می کند و آنها را در Play Store منتشر نمی کند. اولین بار سازمانی موسوم به SITE که فعالیت های آنلاین گروه های تروریستی را رصد می کند از وجود برنامه حامی گروه طالبان در فروشگاه آنلاین گوگل خبر داد.
سخنگوی طالبان در گفتگو با شبکه بلومبرگ تهیه برنامه همراه مذکور توسط این گروه را تایید کرده و افزوده که این برنامه به زبان پشتو و حاوی ویدئوها و پیام های گروه مذکور بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*