آخرین خبر :

راهکاری اصولی برای شکست دادن سرطان

محققان بر این باورند که با کنار گذاشتن گلوکز از برنامه غذایی و کاهش چشمگیر مصرف آن می‌توان از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد و پیشرفت این بیماری را معکوس کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلول‌های بدن برای تامین انرژی خود و بدن به گلوکز نیاز دارند اما قندهایی که در غذاهای فرآوری شده و مواد غذایی تغییر داده شده از نظر ژنتیکی وجود دارد در بدن نه تنها به انرژی تبدیل نمی‌شود بلکه سبب تغذیه‌رسانی به سلول‌های سرطانی و تومورها می‌شود.
مصرف قند و وجود پررنگ آن در برنامه غذایی امکان ابتلا به سرطان را افزایش داده و در افراد مبتلا به این بیماری با تغذیه‌ به سلول‌های سرطانی موجب تسریع روند سرطان می‌شود. به همین علت به افراد مبتلا به سرطان توصیه می‌شود که این ماده را از غذاهای خود حذف کنند.
رشد سلول‌ها و تومورهای بدخیم به دلیل سلول‌هایی انجام می‌شود که انرژی خود را از آدنوزین تری فسفات تهیه می‌کنند که به دلیل تجزیه غیراکسیداتیو گلوکز‌ها و در واقع همان قند بوجود می‌آید. این در حالی است که سلول‌های سالم و غیر سرطانی انرژی بدن را از طریق تجزیه اکسیداتیو پیروات‌ها تامین می‌کنند.
بهتر است مواد مفید و ویتامین‌ها را جایگزین قند و شکر کرد و با حذف این ماده کشنده از برنامه غذایی، جا را برای سبزیجات، فیبر، میوه‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها باز کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*