‘بیش از ۴۰۰ پناهجو در دریای مدیترانه غرق شدند’

 روزنامه دیلی میل امروز خبر داد که بر اثر غرق شدن قایق های پناهجویان در دریای مدیترانه نزدیکی سواحل لیبی، بیش از ۴۰۰ پناهجوی سومالیایی جان باختند.

این روزنامه به نقل از بی بی سی عربی نوشت که این پناهجویان که بیشتر آنها سومالیایی بودند با سوار شدن بر ۴ قایق مستعمل قصد عزیمت به اروپا را داشتند.
طبق این گزارش ، اکثر این پناهجویان از کشورهای آفریقایی سومالی، اتیوپی و اریتره بودند که قصد عزیمت به ایتالیا را داشتند.
رسانه های سومالیایی خبر دادند که امدادگران تنها توانستند جان ۲۹ سرنشین پناهجو را نجات دهند.
کاربران شبکه های اجتماعی مدعی هستند که این قایق ها سفر خود را از مصر آغاز و قصد عزیمت به ایتالیا را داشتند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی مهاجرت، از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۱۷۸ هزار پناهجو از طریق دریا وارد اروپا شده که از میان آنان ۷۳۲ نفر در دریا غرق شدند.
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در بهمن ماه گذشته اعلام کرد تعداد افرادی که در شش هفته نخست سال جاری میلادی وارد اروپا شده اند، از تعدادی که طی چهار ماه نخست سال گذشته به این قاره آمدند بیشتر است و آهنگ ورود پناهجویان از ژوئیه ۲۰۱۵ (تیر/ مرداد)، شتاب گرفته است.
بر پایه این گزارش، نزدیک به ۵۸ درصد افرادی که در نخستین ماه سال ۲۰۱۶ وارد اروپا شده اند، زن و کودک هستند. در یونان از هر سه پناهجویی که وارد می شود یکی کودک است و این در حالی است که این نسبت در سپتامبر ۲۰۱۵ (شهریور/ مهر) یک کودک در ازای هر ۱۰ پناهجو اعلام شده بود.
پناهجویان به دو دلیل عمده جنگ و فقر سعی می کنند تا از طریق دریا و زمین خود را به اروپا و در نهایت به آلمان برسانند.
ترکیه و اتحادیه اروپا بتازگی توافق کرده اند تا در ازای مشوق های مالی این اتحادیه ، پناهجویانی که در اروپا پذیرش نمی شوند به ترکیه بازگردانده شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*