با این نوشیدنی دندان هایتان می ریزد!

خبرها حاکی از آن است که آب‌های گازدار مونتین دیُو که شرکت کوکاکولا آن را تولید می‌کند سبب پوسیدگی و افتادن دندان‌ها و بسیاری امراض دیگر می‌شود.
به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ نوشیدنی‌های مونتین دیو از جمله نوشیدنی‌های محبوب میان افراد است. این نوشیدنی مایعی شیرین است که در رنگ‌های متفاوت عرضه می‌شود و متاسفانه افراد از مواد تشکیل دهنده آن آگاه نیستند و بدون توجه به اینکه این نوشیدنی از چه ساخته شده است آن را به طور متداول مصرف می‌کنند به طوری که می‌توان گفت این نوشیدنی یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی میان افراد جهان است.
از جمله مناطقی که این نوشیدنی در آن بسیار زیاد مصرف می‌شود آپالاشیا مرکزی است و جالب این است که بیشتر افراد این منطقه دندان‌های ناسالم دارند و بیشتر دندان‌هایشان ریخته است. تحقیقات حاکی از آن است که این نوشیدنی مضر سبب مرگ بسیاری افراد در جهان شده است و باید هرچه زودتر مصرف آن را متوقف کرد.
با این نوشیدنی دندان هایتان می ریزد!
علت اینکه این نوشیدنی کشنده و مضر است و سبب آسیب به دندان‌ها می‌شود در خاصیت اسیدی بودن آن نهفته است. علاوه بر این، برخی مواد تشکیل دهنده  و رنگ‌های خوراکی موجود در این نوشیدنی از نظر ژنتیکی دستکاری شده‌اند و به همین علت می‌توانند بسیار مضر باشند. این نوشینی شیرین بیش از نوشیدنی‌های دیگر قند دارد و به بدن آسیب می‌رساند.
از طرف دیگر مصرف این نوشیدنی بر سیستم تولید مثل تاثیر می‌گذارد و سبب نازایی در مردان و زنان می‌شود زیرا سبب بر هم خوردن تعادل هورمون‌ها می‌شود. علاوه بر این، مصرف این نوشیدنی خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر همچون سرطان، نازایی، مشکلات پانکراس و اختلالات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*