آخرین خبر :

ایرانی ها بزرگترین خریداران لوازم آرایش خاورمیانه/ شرکت های معروف به دنبال ورود به بازار ایران

ایران چنان مکانی پرسود برای فروش لوازم آرایشی است که نام‌های معتبر خارجی حاضر به ارائه حق امتیاز به شرکایی در داخل این کشور هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در گزارشی به «صادرات لوازم ‌آرایشی به ایران و موانع حقوقی و فرهنگی موجود در این مسیر با وجود رفع تحریم‌ها» پرداخت.

رویترز در این گزارش با معرفی یکی از بانوان ایرانی-اماراتی شاغل در بخش صادرات لوازم آرایشی به نام خانم «نگین فتاحی» و باز شدن یک سالن زنجیره‌ای ویژه فروش ناخن مصنوعی از سوی وی در ایران و در سال جاری اشاره و نوشت: با وجود قوانین سفت و سخت نحوه پوشش اسلامی، فروش لوازم آرایشی در ایران بالاترین میزان را در بین دیگر کشورهای خاورمیانه دارد.

فتاحی در این زمینه می‌گوید: «زنان ایرانی به دنبال نام‌های تجاری هستند و در کشورشان محصولات جعلی فراوانی وجود دارد. آن‌ها به شدت تشنه اجناس اصل و واقعی غربی هستند.»

در ادامه این گزارش با اشاره به وجود نام‌های تجاری معتبر جهانی در زمینه لوازم آرایشی چون «دولچه و گابنا» (برند ایتالیایی) و «لویی ویتون» (برند فرانسوی) و مواردی دیگر در مغازه‌ها و فروشگاه‌های شمال شهر تهران و حضور برخی نام‌های تجاری مجلل مد جهان که در حال ورود مستقیم به ایران هستند، به نقل از گزارش مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی به وجود بازار بیش از ۴ میلیارد دلاری صنایع آرایشی در ایران اشاره کرده است.

«افشین صادقی زاده» از سردبیران سابق نشریات مد و مشاوران مدیریت نام‌های تجاری نیز در گفت‌‌وگو با رویترز می‌گوید: «نوع پوشش زنان ایران هنوز از خطوط قرمز جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند و نام‌های تجاری که در حال رفتن به ایران هستند باید آماده مواجهه با مقاومت اصولگرایان و یا حتی لغو فعالیت یا اخراج از ایران باشند.»

رویترز در ادامه نوشته است که برخی اصولگرایان ایرانی برندهای مجلل خارجی را بخشی از نبرد علیه فرهنگی غرب علیه کشورشان می‌دانند.

این رسانه انگلیسی در خاتمه از تلاش شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی برای یافتن شرکایی در داخل ایران برای ارائه امتیاز خود تا مالکیت فروشگاه در تهران برای فعالیت به دلیل وجود موانعی چون مقررات کاری و بانکی و البته دیگر مشکلات بالقوه در این مسیر اشاره کرد.

نگین فتاحی تاجر اماراتی نیز معتقد است که ایران به خاطر مسائل حقوقی و عوارضی مکانی سهل برای تجارت نیست اما به هر حال جایی پرسود است که حتی وی برایش حاضر به ارائه حق امتیاز نیز هست.

البته برخی نام‌های تجاری نیز گرفتار یافتن شریکی هستند که مناسب کسب و کار باشد و با شرکت‌های تحریم‌شده از سوی آمریکا هم مرتبط نباشد.

«ژان کاسگرین» مدیر اجرایی شرکت تولید کننده کیف دستی «لانگ چمپ» نیز در این زمینه گفت: «ایران استعداد بالقوه‌ای دارد اما ما هنوز در مرحله یافتن شریکی مناسب هستیم.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*