آخرین خبر :

اخبار کوتاه سیاسی

گفته می شودیک نماینده مجلس در تذکری شفاهی در جلسه علنی گفته ما شاهد این هستیم که به منتخبین مجلس دهم هزینه‌های هواپیما داده می‌شود این در حالی است که هنوز نماینده نشده‌اندو باید در این موضوعات اقتصاد مقاومتی و حفظ بیت المال رعایت شود. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای دکتر لاریجانی شما باید به هزینه ها نظارت داشته باشید و همچنین از هیات رئیسه مجلس توقع داریم این موضوعات را یادآوری کند. در دوره قبل نیز وضعیت به این صورت بوده است.رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر اخوان نماینده اصفهان گفت: پول شخصی به شخص دیگری داده نشده و معلوم نیست شما این اطلاعات را از کجا آورده‌اید.رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: فقط پول به شما برای سفر به استان اصفهان داده می‌شود و به شخص دیگری پول داده نشده است.
بشار اسد، ملائکه را هم شکست داد!
ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی، محمد العریفی” مفتی معروف سعودی را به سبب پشتیبانیِ بی منطق از عناصر مسلح تروریست در سوریه، به باد تمسخر گرفت. خلفان در صفحۀ توئیتر خود نوشت: شیخ العریفی که خدا به او طول عمر دهد، در تأیید (مجاهدان) گفت که ملائکه با لباس سفید، دوشادوش آنان می جنگند؛ این به آن معنی است که بشار (اسد) ملائکه را شکست داد. وی افزود: کاش محمد العریفی خود را درگیر چنین وضعیت هایی نکند، ناسلامتی او دکتر است و نباید هر حرفی را باور کند. محمد العریفی که در میان کاربران پایگاه های ارتباط اجتماعی عربستان به نام “برد پیتِ شیوخ مسلمین” شناخته می شود، به سبب فتواهای عجیب و جنجال های رسانه ای و اینترنتی، شهرۀ خاص و عام است و فتوای جنجالی “جهاد نکاح” به او منسوب است.این خبر توسط العالم منتشر شد.

گفته می شود حکیمی‌پور عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته اصلاح‌طلبان در آخرین جلسه داخلی خود بر سر کاندیداتوری محمدرضا عارف برای ریاست مجلس دهم به اجماع رسیدند. علی صوفی رئیس ستاد اصلاح‌طلبان: هاشمی، روحانی و خاتمی برای ریاست عارف در مجلس دهم توافق کرده‌اند. 

گفته می شود ترجیح لاریجانی بر عارف برای ریاست مجلس دهم از سوی برخی چهره‌ها و شخصیت‌های جریان اصلاح‌طلب موجبات عصبانیت عارف را در پی داشته است.ابوالفضل شکوری عضو حزب اعتماد ملی گفته ممکن است در لابی‌های درون‌گروهی، اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسند که از آقای عارف خواهش کنند که برای نایب‌رئیسی مجلس کاندیدا شود و برای ریاست کاندیدا نشود و او هم قبول کند؛ ولی این بحث انصراف نیست.

 

 

 

خرید وزیر آلمانی در بازار تهران
کریستین اشمیت، وزیر تغذیه و کشاورزی آلمان که به تهران سفر کرده بود، از بازار تهران دیدن کرد.
عصبانیت عارف از دست اصلاح‌طلبان/کاری نکنید ایران یونان شود/«داس» ندارند، «گریدر» دارند!/افزایش هزار درصدی قیمت بنزین؛از بازرگان تا روحانی

گفته می شود عسگراولادی گفته کدام کشوری پژوی سال ۲۰۰۸ را در سال ۲۰۱۷از ایران می خرد، این خودرو که فقط خرج مصرف داخلی خواهد شد و هیچ سودی ندارد.سوال من هم همین است چرا این خودرو را داریم وارد می کنیم . تازه پول آن را هم نداریم بدهیم، این را باز مردم باید بخرند که پول آن را جور کنند بدهند چون کشورهای دیگر که دیوانه نیستند پژوی سال ۲۰۰۸ را از ایران بخرند. در سال ۲۰۱۷ دیگر کشورها به دنبال پژوی ۲۰۱۸ هستند و وقتی از ما ماشین نخرند بدهکاری ها روی هم می آید و این بدهی ها را نتوانیم بدهیم ۵ سال دیگر مانند کشور یونان خواهیم شد که بدهی ها تا نوک سرمان می رود.الان بدهی داخلی دولت دارد و با اینکارها بدهی خارجی نیز پیدا می کند .این خلاف اقتصاد مقاومتی است. ما در اقتصاد مقاومتی باید اتکای به داخل داشته باشیم و کمتر به بیگانگان وابسته باشیم.

گفته می شود با سخنرانی جمال شورجه کارگردان در مراسم بزرگداشت مرحوم فرج الله سلحشور احتمال ترور بیولوژیکی مرحوم فرج الله سلحشور قطعیت بیشتری به خود گرفته است. جمال شورجه گفته از همان ابتدای بیماری حاج فرج، دکترها به ترور بیولوژیکی او مشکوک بودند؛ چرا که این بیماری، بدون علایم قبلی و نشانه های اولیه، یکباره به سراغ مرحوم سلحشور آمد.این کارگردان سینمای کشورمان ادامه داد: خود مرحوم سلحشور چندین بار در جمع های کوچک اطرافیان و نزدیکانش گفته بود که “بنده را مسموم کرده اند”.وی با اشاره به حضور برخی کارشناسان مسایل بیولوژیکی در دفتر محل کار مرحوم سلحشور، تاکید کرد: اگرچه جلساتی که میان این دوستان با آن مرحوم برگزار می شد، اکثرا محرمانه و بدون حضور افراد انجام می گرفت، اما همین رفت و آمدها نشان می داد که اتفاقات خاصی در وضعیت سلامت ایشان رخ داده است.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

نظر قطعی شورای نگهبان درباره انتخابات اصفهان
نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان در مورد اینکه وزارت کشور اعلام کرده نفر ششم انتخابات استان اصفهان به مجلس راه خواهد یافت، اظهار داشت: در این مورد شورای نگهبان تصمیم قطعی خود را اتخاذ کرده است.وی افزود: پس از ابطال آرای منتخب سوم استان اصفهان، تصمیم قطعی شورای نگهبان براین است که منتخب بعدی این استان در انتخابات میان دوره‌ای انتخاب شود.

 

واکنش دولت به اعلام حذف پردرآمدها از دریافت یارانه

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پس از حضور در صحن مجلس، اظهار داشت: آنچه دولت درخصوص موضوع هدفمندی یارانه تقدیم مجلس کرد مبنی بر این بود در بخش منابع ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی مدنظر باشد که در سال ۹۴ هم همین عدد مطرح شده تا به عنوان مجموع منابع هدفمندی مورد تایید مجلس قرار بگیرد.نوبخت ادامه داد: مدنظر دولت این بود مصارف منابع مذکور به نحوی باشد که برای پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی خانوارها، بخش بهداشت و درمان، تولید و اشتغال مورد استفاده قرار بگیرد. نوبخت ادامه داد: حذف ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در این شرایط عادلانه نیست و قطعا موجب اذیت بسیاری از مردم می شود.وی گفت: حذف سه دهک جامعه از دریافت یارانه با مکانیزم کمیسیون تلفیق مشکل است و باید منتظر ایده مجلس در بخش مصارف بود.خانه ملت این خبر را منتشر کرده است.

 

گفته می شود روند افزایش قیمت بنزین در سی و هفت سال گذشته حاکی از آن است که هر لیتر بنزین در سال ۵۷ با قیمت یک تومان به فروش رسید وپس از گذشت دوسال با روی کار آمدن دولت بنی صدر قیمت بنزین در سال ۵۹ با افزایش ۳۰۰درصدی به قیمت ۳ تومان افزایش یافت.لازم به ذکر است که در دهه ۶۰ در زمانی که آیت الله خامنه ای ریاست دولت را بر عهده داشت قیمت بنزین دوران ثبات خود را گذارند و پس از یک دهه عرضه بنزین به قیمت ۳ تومان، دولت های سازندگی و اصلاحات افزایش قیمت را در دستور کار خود قرار دادند، بطوریکه در سال ۶۹ ،هر لیتر بنزین به ۵ تومان افزایش پیدا کرد. این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

خاطره قرائتی از میزان مصرف برق منزل رهبری

در بخشی از خاطرات تبلیغی حجت‌الاسلام قرائتی می خوانیم؛ خدمت رهبر معظّم انقلاب رسیدم، تمام چراغ‌هاى اتاق خاموش و فقط چراغِ روى میز ایشان جهت مطالعه روشن بود. اطرافیان گفتند: آقا تنها وقتى مهمان خدمت ایشان می‌رسد چراغ اتاق را روشن می‌کند.

گفته می شود ارائه آمارهای مختلف از بازار کار داغ است و در حالی که رئیس‌جمهور از اشتغال‌زایی ۱.۱ میلیون و مرکز آمار از بیکاری ۲.۷ میلیونی خبر می‌دهند، برخی تعداد بیکاران را ۳.۵ تا ۵ میلیون نفر می‌دانند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*