آخرین خبر :

اخبار سیاسی

گفته می شود عربستان سعودی و مصر، موافقتنامه‌ای را برای تعیین حدود مرزی دریایی میان دو کشور امضا کردند.این موافقتنامه طی سفر ملک سلمان، پادشاه عربستان به قاهره امضا شد.بنا به این موافقتنامه، جزایر تیران و صنافیر بخشی از سرزمین عربستان به شمار خواهد آمد.در سال ۱۹۵۰، ملک عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان سعودی از مصر خواسته بود تا از این جزایر حفاظت کند. از همان زمان بر سر مالکیت این جزایر اختلافاتی به وجود آمد.ترسیم خطوط مرزی دریایی میان عربستان و ریاض از شش سال پیش آغاز شده بود.طبق این موافقتنامه، مناطق انحصاری اقتصادی هر دو طرف مشخص و در نتیجه استفاده از منابع موجود در قلمرو دریایی دو دولت مصر و سعودی تعیین شده است.خبرگزاری آنا این خبر را منتشر کرده است.

اعلام کاندیداتوری مطهری برای نائب رئیسی مجلس

علی مطهری در صفحه اینستاگرام خود با اعلام کاندیداتوری برای نائب رئیسی مجلس نوشت :این روزها بسیاری از مردم و خبرنگاران از من می‌پرسند که آیا تصمیم نداری برای ریاست یا نایب رئیسی مجلس آینده در انتخابات هیئت رئیسه آن شرکت کنی؟برای آنکه یک پاسخ عمومی داده باشم عرض می‌کنم که فعلا تصمیم دارم برای نایب رئیسی مجلس دهم کاندیدا شوم. امیدوارم آنچه برای خودم و کشور و انقلاب اسلامی خیر و صلاح است پیش بیاید.

 

مدیران مشترک احمدی نژاد و روحانی

با پایان گرفتن دوران ریاست جمهوری یک دولت و تغییر رئیس جمهور و آغاز دولت جدید همواره مدیران اجرایی زیادی با تشخیص و سلیقه فکری آقای رئیس جمهور تغییر می کنند و مدیران همفکر و همسوتری جایگزین آنها می شوند. اما در این میان همواره عده ای وجود دارند که با وجود جابه جایی دولت و تفاوت های فکری زیاد بین آنها همچنان در دولت جدیدتر حضور دارند، باوجود تفاوت های فکری و جناحی زیاد بین دولت محمود احمدی نژاد و حسن روحانی مدیران مشترک زیادی در سطوح مختلف وجود داشته و در میان رایزنان فرهنگی، سفرای ایران در کشورهای خارجی و معاونین وزرا چهره های مشترک زیادی وجود دارد. علی جنتی، مصطفی پورمحمدی، محمدرضا نعمت زاده، علی اکبر صالحی، عبدالرضا رحمانی فضلی، حسین دهقان، سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی، اکبر ترکان، سیدعباس عراقچی، حجت الله ایوبی، محمدجعفر محمدزاده، رسول دیناروند و عادل آذر مهم‌ترین نام‌های این لیست هستند. خبرگزاری مهر این گزارش را منتشر کرده است.

گفته می شود وکیل علی مطهری اعلام کرده چون آمران حمله در شیراز دارای سمت‌های نظامی بودند، بخش دوم این پرونده در دادسرای نظامی استان فارس تشکیل شده است.مصطفی ترک‌همدانی با اشاره به پرونده حمله به مطهری در شیراز عنوان کرد: بخش دوم این پرونده همچنان در دادسرای نظامی شیراز در حال رسیدگی است و منتظر هستیم تحقیقات مقدماتی توسط ضابط دادگستری صورت بگیرد و پرونده بعد از تکمیل به شعبه بازپرسی ارجاع داده شود.او افزود: در بخش اول پرونده که برای متهمان حکم صادر شد، علیرغم آرای خفیف دادگاه ما به آنها بسنده کردیم و نسبت به رای صادره اعتراض نکردیم با همه اینها وکلای متهمان این پرونده نسبت به همین رای خفیف هم اعتراض کرده‌اند.

گفته می شود حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه و سخنگوی این نهاد در پاسخ به خبرگزاری دانشجو مبنی براینکه با توجه به سابقه مذاکرات ایران و آمریکا درخصوص مبادله جیسیون رضاییان آیا اخبار مبنی بر مبادله نمازی ها با مشاور هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل را تایید می کنید اظهار داشت: بنده به صورت رسمی چیزی تا جایی که خبر دارم به قوه قضاییه منتقل نشده است. وی ادامه داد: به صورت پراکنده شنیده ام که از سوی برخی از آمریکایی ها چنین پیشنهادی شده است لیکن به صورت رسمی هنوز چیزی به قوه قضاییه منتقل نشده اما جای دیگر را خبر ندارم!

کنایه رهبر انقلاب به سعودی ها

ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار عیدانه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در بیاناتی با اشاره به وجود دو گروه از نیروهای مسلح با دو هویت خاص در بیشتر کشورهای جهان، گفتند: در برخی کشورها ارتش، نیروی نظامیِ تشریفاتی، زینتی، ویترینی و بدون توان عملیاتی و فقط برای حفظ حکومت و امنیت حاکمان است. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: از این نمونه ارتشها در منطقه ما نیز وجود دارند که برخی از آنها از بیش از یک سال گذشته با تمام توان به یمن تهاجم کرده و مردم این کشور را آماج حملات خود قرار داده اند اما کاری هم از پیش نبرده اند.

گفته می شود این روزها که مسئولان مدام نسبت به بدحجابی تذکر می‌دهند و مقامات انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی نیز بر برخورد با خودروهایی که زنان بدحجاب سوار آنها هستند تأکید می‌کنند، بدحجابان شیوه‌ای یافته‌اند تا به راحتی از دست مجریان قانون بگریزند.بدحجابانی که پیش تر روسری یا شال خود را هنگام رانندگی روی شانه می‌انداختند و هنگام مواجهه با مأموران انتظامی آن را به روی سر می‌کشیدند، این روزها شیوه‌ای یافته‌اند تا دیگر نه نیازی به روسری و شال داشته باشند و نه خودرویشان از سوی مأموران متوقف شود.کوتاه کردن موهای سر به اندازه موهای مردان و پسران (مدل پسرانه) راهکاری شده تا کمتر شخصی بتواند زن یا مرد بودن رانندگان را از راه دور و در یک نگاه تشخیص دهد.این رانندگان دیگر به روسری و شال احتیاجی ندارند چرا که مأمورانی که از دور آنها را می‌بینند به تصور اینکه این افراد مرد هستند، مانع حرکت آنها نمی‌شوند.هنجارشکنان در جامعه هر بار به دنبال شیوه جدیدی هستند تا باید و نبایدهای محیط خود را به هم بریزند اما لازمه ایجاد نظم و همنوایی در جامعه، برخوردهای به‌روز، کاربردی و قانونمند از سوی مسئولان مرتبط با هنجارشکنان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*