آیت‌الله نوری همدانی: اخذ دیرکرد حرام است

 

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سخن شهردار قم در خصوص اخذ دیرکرد به ازای بدهی‌های شهرداری قم گفت: اخذ دیرکرد حرام است و گرفتن بهره در ازای تأخیر در ادای دین ربا محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهرداری قم در سخنانی با اشاره به عقب ماندگی‌های شهر قم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهر قم دارای عقب ماندگی‌هایی است، به گونه‌ای که در دوران قبل از انقلاب به هیچ وجه نمی‌خواستند که شهر قم آباد شود.
وی با اشاره به تجارب شهردار قم در زمان تصدی مسئولیت شهرداری اصفهان اظهار کرد: باید از تجارب خود برای بهبود شرایط شهر قم بهره بگیرید.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اینکه باید به مسائل فرهنگی در شهر مقدس قم توجه ویژه‌ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید به شعائر مذهبی در شهر قم توجه ویژه‌ای صورت گیرد و مراسم‌های دینی و انقلابی با شکوه بسیار گسترده‌ای در این شهر برگزار شود.
وی با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و سالروز ولادت امام خمینی(ره) بیان کرد: باید برگزاری مراسم بزرگداشت میلاد دخت نبی مکرم اسلام در شهر قم برای دیگر شهرها الگو باشد.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شهر قم دارای بافت فرسوده است که باید نسبت به احیا و بازسازی این بافت توجه ویژه‌ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: شهر قم پایتخت انقلاب است و باید به عمران و آبادانی این شهر توجه بیشتری صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به سخن شهردار قم در خصوص اخذ دیرکرد به ازای بدهی‌های شهرداری قم گفت: اخذ دیرکرد حرام است و گرفتن بهره در ازای تأخیر در ادای دین ربا است.
این مرجع تقلید بیان کرد: هفت مرتبه در قرآن کریم عنوان شده که ربا حرام است؛ ربا مفاسد بسیاری دارد و خانمان برانداز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: زندگی فاطمه زهرا(س)‌ برای ما سراسر درس و الگو است.
آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: امروز زنان در سایه انقلاب به جایگاه خود رسیده‌اند و شاهد نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف در نظام اسلامی هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*