فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد دستگیری اعضای ۳ گروه تروریستی در مرزهای غربی و شرقی کشور

 

خبرگزاری فارس: دستگیری اعضای 3 گروه تروریستی در مرزهای غربی و شرقی کشور

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: اعضای سه گروه تروریستی در مرزهای شرقی و شمال‌غربی کشور دستگیر شدند.

به گزارش  خبرگزاری فارس از ایلام، سردار قاسم رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری اعضای سه گروه تروریستی در مرزهای غربی و شرقی کشور خبر داد و اظهار کرد: این گروه‌های تروریستی طی سال گذشته در عملیات‌های جداگانه توسط نیروهای متعهد و بسیجی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی و شمال‌غربی شناسایی و منهدم شدند.

وی افزود: در یکی از این گروه‌ها، دو تبعه ایرانی و یک تبعه پاکستانی که حامل تجهیزات پیشرفته‌ای بودند، توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شدند.

وی همچنین از دستگیری افراد متجاوز به مرزهای کشورمان خبر داد و افزود: بیشتر اینگونه تجاوزهای مرزی مربوط به مرزهای شرقی کشور بوده و اوج آن مربوط به دوره‌ای می‌شود که کشورهای اروپایی فراخوان جذب مهاجر کرده بودند بر این اساس مرزبانی جمهوری اسلامی افرادی را که به مرزهای کشورمان تجاوز می‌کردند و یا ورود غیر مجاز داشتند دستگیر و از ورود آنها به مرزهای کشور ممانعت می‌کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: بیشتر دستگیری‌های اتباع بیگانه مربوط به مرز خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و غیره بوده و بخشی از دستگیری‌ها نیز مربوط به دریابانی و در منطقه هرمزگان بوده است. البته این تجاوزات مرزی مربوط به آن بازه زمانی بود و در حال حاضر مشکلی در این راستا وجود ندارد.

رضایی با تقدیر از تلاش مرزبانان جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود مرزبانان مؤمن و متعهد، مرزهای جمهوری اسلامی در امنیت کامل قرار داشته و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد. مرز ایلام هم یکی از مرزهای امن کشور بوده و هیچگونه قاچاقی در این مرز انجام نمی‌گیرد و تردد غیر مجاز نیز در آن وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود برای انسداد مرزها و افزایش توان نیرویی خود طی یک برنامه پنج ساله به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بتواند در این راستا اقدامات انجام دهد. به عنوان مثال احداث ۱۲ هزار واحد منزل سازمانی برای پرسنل مرزبانی در مرزهای جمهوری اسلامی یکی از نیازهای ضروری و اولویت‌های مرزبانی برای پرسنل جان‌برکف مرزبانی است.

وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات اپتیکی و پهپاد در انسداد مرزها به عنوان یکی از اولویت‌های این مرزبانی در دستور کار قرار دارد و تهیه و تأمین شناور برای مرزهای دریایی جمهوری اسلامی نیز باید مورد عنایت مسئولان در دولت و مجلس قرار گیرد تا بتوان از مرزهای دریایی نیز حفاظت و حراست کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*