آخرین خبر :

سال۹۴، ۱۱هزار زندانی مشمول عفو رهبری شدند

سخنگوی قوه قضائیه، گفت: ۱۱ هزار زندانی در سال ۹۴ مشمول عفو رهبر انقلاب اسلامی شدند که از این تعداد برخی آزاد و برخی نیز محکومیتشان تقلیل یافت.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و چهاردهمین نشست خبری خود با اشاره به اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی در سال ۹۴، اظهار کرد: یکی از مسائل خوب در سال ۹۴ که با هماهنگی بخش‌های مختلف دستگاه قضایی انجام شد رسیدگی به وضع زندانیان و زندان‌ها بود چرا که ما همواره نسبت به بهداشت زندان، زندانی و ظرفیت اسمی و عملی زندان‌ها مشکلاتی داشته و داریم که خوشبختانه در سال ۹۴ گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شد.

وی افزود: سعی شد با زحمت و صرفه‌جویی ۳ اردوگاه از ۷ اردوگاهی که در دست احداث و تجهیز بود راه‌اندازی شود و به همین واسطه تعدادی از محکومان مرتبط با مواد مخدر به این اردوگاه‌ها منتقل شدند.

اژه‌ای ادامه داد: همچنین برخی بازداشتگاه‌ها و ندامتگاه‌هایی که در حال تکمیل بودند با کمک ویژه رئیس قوه قضائیه و همچنین کمک مختصر دولت تکمیل شد و برخی فازهای بازداشتگاه‌ها راه‌اندازی شدند.

سخنگوی قوه قضائیه به اقدامات فرهنگی در بازداشتگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بر این اساس آنهایی که تشخیص داده شد توبه کرده‌اند و اظهار ندامت می‌کنند از سوی مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفتند و در مجموع در سال ۹۴ حدود ۱۱ هزار زندانی مشمول عفو قرار گرفتند، البته این به معنای آزادی ۱۱ هزار زندانی نیست، بلکه برخی منجر به آزادی و برخی نیز منجر به تقلیل محکومیت حبسشان شد، اما در مجموع کسانی که به خاطر جزای نقدی در زندان بودند آزاد شدند.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه همچنین در سال ۹۴ افزون بر ۵۱ نفر زندانی به مرخصی رفتند که البته این عدد نیز به معنای اعطای مرخصی به ۵۱ هزار نفر نیست، بلکه برخی زندانیان چند بار مشمول مرخصی شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*