دومین دوره مسابقه کشوری شطرنج در خراسان جنوبی برگزار شد

مراسم اختتامیه مسابقات ملی شطرنج « جام خاوران ۲» به میزبانی خراسان جنوبی روز پنجشنبه در بیرجند برگزار شد.

این مسابقات « جام خاوران ۲»، از روز ششم فروردین ماه جاری به میزبانی خراسان جنوبی در بیرجند با شرکت ۱۲۰ نفر شطرنج باز از ۱۴ استان کشور آغاز شده و امروز با معرفی نفرات برتر خاتمه یافت.
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری مسابقات ورزشی به میزبانی استان، مطرح شدن خراسان جنوبی در رشته های مختلف ورزشی کشور است.
مهدی عجمی نژاد افزود: ناصر کنعان آذر، سرداور اعزامی فدراسیون جمهوری اسلامی ایران به همراه هشت داور از استان کار نظارت و داوری این رقابت ها را انجام دادند.
وی اظهار کرد: این مسابقات در رشته های فکری و برق آسا برگزار شد که در رشته برق آسا فرشاد ثمره شاه پسند از کرمان و مازیار باقری از خراسان شمالی به ترتیب مقام های اول و دوم را کسب کردند.
وی اضافه کرد: در رشته فکری مازیار باقری از خراسان شمالی و میلاد مظفری از البرز مقام های اول و دوم را کسب کردند.
وی یادآور شد: در این دوره از مسابقات استان های خراسان رضوی،شمالی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، سمنان، همدان، لرستان،البرز، تهران، یزد،کرمان،کرمانشاه، بوشهر و اصفهان شرکت کردند.
عجمی نژاد گفت: سال ۹۳ با هماهنگی با فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون بین المللی شطرنج (FIDE) اولین مجوز برگزاری مسابقه شطرنج «جام خاوران» در فروردین سال ۹۴ به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.
تعداد ۳۲۰ شطرنج باز از خراسان جنوبی عضو سیستم جامع فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران هستند که در این دوره از مسابقات ۷۸ شطرنج باز از این استان شرکت کردند.
۷۵۵۹/ ۶۰۵۴

انتهای پیام /*

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*