آخرین خبر :

توصیه معاون بهداشت به دانش‌آموزان برای مصرف ویتامین D

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مرکز بهداشت و مدرسه‌ای را نداریم که مکمل ویتامین D و آهن در آنها توزیع نشود، گفت: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم حتما ویتامین D یک مرتبه در ماه مصرف کنند تا دچار نرمی استخوان و کجی پا نشوند.

به گزارش خبرنگار «سلامت» ایسنا، علی‌اکبر سیاری در مراسم سفیران سلامت دانش‌آموزی که هم‌اکنون در اردوگاه باهنر در حال برگزاری است، با بیان اینکه سفیران سلامت برای خود هدف‌گذاری کرده‌اند و راه رسیدن به آن توسط مسوولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مشخص شده، اظهار کرد: هدف نخست برای سفیران سلامت این است که از نظر جسمی، در سلامت باشند و این نکات برای حفظ سلامتی را به اطرافیان خود منتقل کنند.

وی با بیان اینکه کم تحرکی و تغذیه نامناسب سلامت افراد را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: اگر شما دانش‌آموزان این موارد را رعایت نکنید، وزن‌تان اضافه می‌شود. راه رفع چاقی و اضافه وزن، اصلاح عادات غذایی و تحرک است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: بنده اگر بتوانم روزی نیم ساعت می‌دوم. شما دانش‌آموزان نیز باید تحرک داشته باشید و روزانه یک ساعت ورزش کنید. از نظر روانی، باید سالم، با نشاط به دور از افسردگی، اضطراب و استرس زندگی کرد. باید همدیگر را دوست داشته باشیم.

سیاری با بیان اینکه همه این نکات را سفیران سلامت آموزش می‌بینند و به دیگران آموزش می‌دهند، گفت: سفیران سلامت مروج سلامت دربین مردم هستند البته تفکر، تدبیر و ادراک در این میان لازم است. قدرت تفکر را آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه علمیه رشد می‌دهند و ماموریت آموزش و پرورش ارتقای قدرت تفکر دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه ما از طریق دوره‌های آموزشی، مهارت تفکر منطقی، نقادانه و حل مساله را به سفیران سلامت آموزش می‌دهیم، اظهار کرد: سفیران سلامت هرچه را آموزش دیده‌اند به بقیه همسالان خود منتقل می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه به توزیع مکمل ویتامین D و آهن در مدارس و شبکه‌های بهداشت اشاره کرد و گفت: براساس یک مطالعه میزان کمبود ویتامین D در طی ۱۰ سال در کشور ۶ برابر شده است. طرح تحول سلامت و حمایت دولت باعث شده امروز در هیچ خانه بهداشت و مدرسه‌ای نباشد که مکمل ویتامین D و آهن را توزیع نکنیم.

سیاری خطاب به دانش‌آموزان گفت: اگر ویتامین D مصرف نکنید، دچار نرمی استخوان و کجی پا می‌شوید. توصیه می‌کنیم ماهانه یک مرتبه ویتامین D مصرف کنید. بررسی کرده‌ایم در مشهد و سبزوار از ۷۵ درصد دانش‌آموزان که کمبود ویتامین D داشته‌اند و در مدت ۹ ماه این ویتامین را مصرف کرده‌اند، میزان کمبود تا ۵٫۶ درصد کاهش یافته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*