اخبار کوتاه سیاسی

فروشندگان ماهواره اعدام می‌شوند!
یک منبع آگاه در شهر موصل تأکید کرد که عناصر داعش، این افراد را به اتهام فروش دستگاه‌های دریافت امواج ماهواره به اهالی شهر موصل، اعدام کردند.گروه تروریستی داعش برای ارعاب مردم در مناطق تحت کنترل خود و جلوگیری از هر گونه مقاومت و قیام مردمی، هر از گاهی به بهانه‌های مختلف و روش‌های گوناگون، دست به اعدام شهروندان می‌زند.

 

گفته می شود عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه نباید دوگانه عارف و لاریجانی را شکل بدهیم، گفت: در جبهه اصلاحات و شورای ائتلاف هیچ بحثی درباره ترکیب ریاست مجلس صورت نگرفته است. عبداله ناصری عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در خصوص پیش‌بینی ریاست مجلس دهم و نتیجه انتخابات مرحله دوم، اظهارکرد: تمام گمانه‌زنی‌ها در خصوص توافقات صورت گرفته برای ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، اساس و واقعیت ندارد و هیچ تصمیم‌گیری در این مورد انجام نشده و هیچ گفتگویی هم طرفین با یکدیگر نداشته‌اند.این خبر توسط خبرگزاری مهر منتشر شد

 

 

 

گفته می شود غلامعلی رجائی، مشاور هاشمی رفسنجانی گفته هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری بعد از عید با هم تلفنی گفت‌وگو کردند.هاشمی و رهبری تقریباً ماهانه دیدار می‌کنند اما نمی‌دانم بعد از عید دیداری داشته‌اند یا نه. رجایی گفت: ما در مجمع تشخیص با خنده به هم می‌گفتیم این کدام مشاور است که ما او را نمی‌شناسیم. چگونه می‌شود صداوسیمایی که هاشمی را حصر تصویری کرده، اینقدر به این موضوع توئیت و حواشی آن علاقه‌مند شده است.همین صداوسیما حضور هاشمی در مجلس گرامیداشت حجاج جان‌باخته با حضور رهبری را سانسور کرد و دفتر مجمع مجبور شد بیانیه بدهد که هاشمی در این مراسم حضور داشته است. حالا همین صداوسیما می‌گوید مشاور هاشمی چنین گفت در حالی که چنین مشاوری وجود ندارد.

 

 

مارمولک پس از ۱۳ سال نامزد دریافت جایزه سینما و روحانیت شد
حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک دبیر دومین جشنواره روحانی و سینما در نشست خبری این جشنواره گفت: «مارمولک» فیلمی است که سینمای ایران را یک گام به پرداخت روحانی در سینما نزدیک کرد و بعد از آن بود که اقبال سینما برای پرداخت به روحانیت بیشتر شد.

گفته می شود سیدحسین مرعشی عضو ارشد و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفته اولویت اول ما برای ریاست مجلس دهم آقای عارف است، اما این موضوعی نیست که ما بخواهیم دخالت کنیم، بلکه منتخبان مردم در مجلس باید درباره آن تصمیم بگیرند.توصیه ما به آقای لاریجانی و عارف این است که در فراکسیون “امید” که شامل اصلاح‌طلبان و حامیان دولت می‌شود، موضوعات مورد بحث قرار بگیرد و هر چه تصمیم گرفته شد به آن عمل شود.

 

 

 

 

توافق اصولگرایان بر تشکیل فراکسیون در مجلس دهم
سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته هفت نفره با نمایندگان اصولگرای دوره نهم مجلس که برای مجلس دهم رای آورده‌اند، اظهار داشت: جلسه مشورتی با این نمایندگان تشکیل شد. در این جلسه ۵۰ نفر دعوت شده بودند که ۳۵ نفر از آنان شرکت کردند.از آنجایی که اصلاح طلبان به دنبال تشکیل فراکسیون هستند، منتخبان اصولگرا هم با یکدیگر توافق کردند که دوره دهم یک فراکسیون تشکیل دهند

 

گفته می شود آمار سالانه مربوط به تجارت خارجی در سال گذشته نشان می‌دهد که ۱۰ قلم کالای وارداتی اول به تفکیک کشورهای صادرکننده با رقم ۴٫۳ میلیارد دلاری، حدود ۱۰ درصد از کل واردات کشور را تشکیل می‌دهد.در بین ۱۰ قلم اول کالای وارداتی به تفکیک کشور و به لحاظ ارزش دلاری، دو گروه کالا با مجموع ارزش ۱٫۰۶ میلیارد دلار از چین، سه گروه کالا با مجموع ارزش ۱٫۲میلیارد دلار از سوئیس، دو گروه کالا با مجموع ارزش ۷۶۸ میلیون دلار از امارات متحده عربی، یک گروه کالا به ارزش ۴۶۷ میلیون دلار از کره جنوبی، یک گروه کالا به ارزش ۴۴۵ میلیون دلار از هند و یک گروه کالا به ارزش ۲۹۱ میلیون دلار از هلند قرار دارد.سایت صبحانه آنلاین این خبر را منتشر کرده است.
گفته می شود مهسا ترابی، کوهنورد، در اعتراض به مجاز نبودن شرکت زنان در ماراتن بین‌المللی شیراز دو ساعت زودتر از شروع رسمی مسابقه ماراتن خود را آغاز کرد و ۴۲ کیلومتر را دوید.مهسا ترابی گفته: «من ۴۲ کیلومتر را همان طوری دویدم که مردان می‌دوند، پس همه زنان می‌توانند این کار را بکنند.»

 

گفته می شود آقا‌ابراهیمی رییس منطقه خراسان جنوبی حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته هیچ پیشرفتی در شاخص‌های توسعه استان دیده نمی‌شود گفته «متاسفانه در تمام این مدت اولویت با حفظ خودشان بوده و وضعیت مدیریت سیاسی و اقتصادی استان بسیار ناخوشایند است. اگر دولت به این وضع سامان ندهند در انتخابات ریاست جمهوری هم خراسان جنوبی را به شعارهای پوپولیستی و وعده‌های دروغین واگذار خواهیم کرد.»

 

 

 

 

بعیداست عارف از نامزدی ریاست مجلس انصراف دهد
رسولی اولویت اصلی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت را موضوع ارکان مجلس ندانست و ادامه داد: اولویت اول احتمام به مرحله دوم و اهمیت آن و حمایت از کاندیداهای اصلاح طلب در سایر استان ها. مسئله تعیین ارکان مجلس اعم از ریاست مجلس ، نواب رئیس و غیره به زمان اعلام نتایج مرحله‌دوم است که مشخص شود اصلاح‌طلبان و حامیان دولت چه تعداد کرسی را به خود اختصاص خواهند داد.این فعال سیاسی با اشاره به بحث ریاست و یا انصراف از ریاست دکتر عارف در مجلس دهم گفت: فراکسیون امید که متشکل از نمایندگان اصلاح‌طلب ، اعتدال‌گرا و اصولگرایان مورد حمایت این ائتلاف است در این مورد تصمیم گیری خواهند کرد.مشاور عارف ادامه داد: در این راستا دکتر لاریجانی که در حوزه انتخابیه قم مورد حمایت اصلاحات  و جریان حامی دولت بودند در تعیین ترکیب ارکان مجلس آینده در تداوم این ائتلاف همراهی خواهند کرد. تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند با نمایندگان محترم مجلس است ، اما با توجه به خط مشی دکتر عارف و بحث اخلاقی بعید می‌دانم ایشان بخواهند از کاندیداتوری ریاست مجلس انصراف دهند، زیرا به خواست مردم که خواهان تغییر هستند احترام خواهند گذاشت.نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.

گفته می شودنمایندگان پارلمان در کشورهای مختلف اروپا مبالغ متفاوتی را به عنوان حقوق دریافت می کنند. برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اعضای پارلمان خود حقوقی چند برابر بیش از سایر کشورها در نظر می گیرند.در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایتالیا بیشترین و بلغارستان کمترین حقوق را دریافت می کنند.نمایندگان پارلمان ایتالیا رقمی حدود ۱۶۷ هزار یورو در سال (تقریبا ۶۵۱ میلیون تومان) را به عنوان حقوق می گیرند این درحالی است که این رقم برای نمایندگان پارلمان بلغارستان سالانه تنها ۱۶ هزار و ۳۱۸ یورو (حدود ۶۲ میلیون تومان) است.قانونگذاران در بریتانیا، ایتالیا، اتریش، آلمان و هلند همچنین درآمد بیشتری نسبت به اعضای پارلمان اروپا دارند که سالانه تنها ۹۶ هزار یورو (تقریبا ۳۷۴ میلیون تومان) کسب می کنند.

 

 

 

فرمانداری ملارد سفر احمدی‌نژاد را لغو کرد
قرار بود یادواره شهدا با نام پدران آسمانی با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق در گلزار شهدای شهر ملارد برگزار شد که با مخالفت فرمانداری شهرستان لغو شد.مسئول کانون فرهنگی مسجد جامع ملارد و عضو شورای اسلامی این شهر که متولی این مراسم بود اظهار کرد: از قبل از لغو سفر محمود احمدی‌نژاد به ملارد بنرهای اطلاع‌رسانی این سخنرانی از سطح شهر جمع‌آوری شده بود.حاجعلی بحری بیان کرد: این سفر بنا بر مخالفت فرمانداری ملارد لغو شد و به خاطر حواشی ایجادشده با نامه‌نگاری که با دفتر رئیس جمهور سابق داشتیم، این سفر به تعویق افتاد.فارس این خبر را منتشر کرده است.

 

شرط بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران

سخنگوی بوئینگ با اشاره به دیدارهای اخیر نمایندگان این شرکت با هیات ایرانی تاکید کرد که هرگونه حصول توافقات در قبال فروش هواپیما به ایران، مشروط به موافقت دولت آمریکا است.به گزارش انتخاب، شرکت هواپیماسازی بوئینگ که این هفته هیئتی را برای مذاکره با ایران به تهران فرستاده بود، می‌گوید گفت‌وگوهای انجام شده را تنها «یک گام» خوانده و هرگونه فروش هواپیما به ایران را به موافقت دولت آمریکا مشروط کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*