آخرین خبر :

اولین بوت کمپ فنی و حرفه ای دختران بیرجند برگزار شد / ۱۲ ساعت خلاقیـت

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / اولین بوت کمپ فنی و حرفه ای دختران بیرجند برگزار شد. بیش از ۱۰۰ نفر در بوت کمپ شرکت کرده بودند که در نهایت ۲۹ ایده مطرح و با رأی خود شرکت کنندگان ۱۰ ایده برتر معرفی و شروع به تیم سازی کردند و در پایان با ارائه ایده های تکمیلی خود ۳ تیم برتر معرفی شدند. همچنین در این پیش رویداد کارگاه های ایده پردازی، بوم مدل کسب و کار و اهمیت چگونگی ارائه ایده توسط مهندس اسماعیل هوشیارمقدم، فرزانه نقش‌بندی و مهندس پیمان حاجی رضایی برگزار شد.
برگزاری استارت آپ ویکند در اواسط اسفندماه
مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی در این پیش رویداد گفت: این بوت کمپ یکی از پیش رویدادهایی برای استارت آپ ویکند می باشد. اسماعیل هوشیار مقدم افزود: استارت آپ ویکند با درخواست مرکز فنی و حرفه ای دخترانه بود و پارک علم و فناوری در راستای وظیفه ذاتی خود در این راه کمک کرد و این پیش رویدادها را برای مراکز فنی و حرفه ای دخترانه و پسرانه داریم و استارت آپ ویکند نهایی برای کلیه دانشجویان با موضوع آزاد در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ اسفند ماه برگزار خواهد شد. وی تصریح کرد: یک پیش رویداد دیگر برای فنی و حرفه ای پسران هم خواهیم داشت و کارگاه های آموزشی فراوان دیگری نیز تا تاریخ برگزاری رویداد اصلی برای دانشجویان خواهیم داشت. به گفتۀ وی ایده های ارائه شده خیلی خوب بود چرا که با توجه به رشته های تحصیلی خود و تجربه هایی که در آن زمینه دارند ایده ای را مطرح کرده بودند و این مزیت رشته های فنی و حرفه ای است. مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه استقبال از بوت کمپ عالی بود، عنوان کرد: ۲۰ درصد از ایده ها در همان ابتدا قابلیت جذب در مراکز رشد را داشتند. هوشیارمقدم خاطر نشان کرد: برای اینکه کارآفرینی در نسل جوان بهینه شود باید آموزش های کاربردی مانند این نوع رویدادها را داشته باشند و در همین راستا باید نوع نگاه مدیران، معلمان و مسئولان ان دانشگاه و مدرسه باز باشد که خوشبختانه در بیرجند این نوع نگاه در حال گسترش است.
هنرمند یعنی خلاق
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه بیرجند نیز در این پیش رویداد عنوان کرد: در فنی و حرفه ای همه هنرمند هستند و باید توجه داشت که هنرمند یعنی خلاق، کسی که ایده خود را به صورت ملموس به نمایش می گذارد.
معصومه اطمینان خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه همیشه تلاش کرده است تا با نمایش ایده ها و خلاقیت دانشجویان خود در سطح کشوری این توانمندی ها را معرفی کند ولی در بیرجند چندان دیده نشده است و در همین راستا خواستیم که با برگزاری این چنین رویدادهایی ایده ها و ظرفیت های دانشجویان خود را به همه نشان دهیم. وی اظهار امیدواری کرد که این رویدادها ادامه داشته باشد و با استفاده از تجربیات افراد موفق دانشجویان نیز به سمت کارآفرینی بروند. اطمینان قول داد که برای برگزاری این نوع کارگاه ها در آینده هم همکاری کامل داشته باشد تا ادامه دار شود.
کارآفرینی رسالت فنی و حرفه ای
زهرا لاری، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای دختران بیرجند در این رویداد گفت: رسالت فنی و حرفه ای کارآفرینی است و در همین راستا این بوت کمپ به عنوان پیش رویداد استارت آپ ویکند پیش رو برگزار شد.
مژده مهردادیان، استاد کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه بیرجند و همچنین یکی از مشاوران بوت کمپ درباره این پیش رویداد بیان کرد: به دلیل زمان کم و عجله برای برگزاری آنچنان که باید عالی نبود و نقاط ضعفی داشتیم.
وی افزود: اما از نظر منتورها و سطح کارگاه ها خیلی خوب بود و امیدوارم که باز هم این نوع کارگاه ها ادامه داشته باشد.
شرکت کنندگان بوت کمپ سفیران رویدادهای دیگر
فرزانه نقش‌بندی تسهیلگر این پیش رویداد در زمینه سطح ایده ها گفت: نکته جالب برای من این بود که ایده ها تولیدی بودند و این به دلیل ماهیت فنی و حرفه ای می باشد که در کل در بخش تولید کار می کنند. وی تصریح کرد: در ابتدای صبح و شروع بوت کمپ چندان علاقه خاصی در بین دانشجویان دیده نمی شد ولی در لحظات پایانی کاملا آن شور و هیجان دیده شد چرا که پاسخ سوالات و ایده های خود را از منتورها دریافت کردند. به گفتۀ وی دانشجویانی که در این بوت کمپ شرکت کردند مسلما برای رویدادهای بعدی سفیر خواهند بود و از دوستان خود برای شرکت در چنین رویدادهایی دعوت خواهند کرد. نقش بندی تأکید کرد: به نظر من خلاقیت، ایده پردازی و کارآفرینی اکتسابی است و با آموزش خوب می توانیم افراد موفق و کارآفرینی را به جامعه تحویل دهیم.
هیجان و رضایت دانشجویان
در حاشیه این بوت کمپ دانشجویان شرکت کننده و تیم های حاضر از سطح این برنامه، کارگاه ها و منتورها کاملا رضایت داشتند. یکی از دانشجویان در این زمینه عنوان کرد: برای ما تجربه خیلی خوبی بود چرا که توانستیم چگونگی عملیاتی و اجرایی کردن ایده های مدنظر خود را آموزش ببینیم.
یکی از افراد شرکت کننده از نحوه رأی گیری اولیه گلایه داشت و درخواست داشت که در آینده در چنین پیش رویدادهایی انتخاب ایده ها را به دانشجیوان ندهند چرا که همه به دوستان خود رأی می دهند و آن ایده ای که شاید خیلی هم خوب باشد نتواند رأیی بگیرد. یکی دیگر از افراد شرکت کننده و ایده پرداز در این پیش رویداد هم گفت: واقعا عالی بود و ای کاش کلاس های کارآفرینی ما هم این گونه بود چرا که ایده را فقط در حد تئوری رها نکردیم و تا پای فروش حتی پیش رفتیم و تجربه خوبی بود که توانستیم از تجربه منتورهایی که خود استارت آپ های موفقی دارند استفاده کنیم.
معرفی ۳ ایده برتر
در پایان سه ایده برتر با رأی داوران بوت کمپ معرفی شدند که تیم های آبیاری هوشمند، نی نی ست و اِکوپَک به ترتیب ایده های اول تا سوم بودند که به تیم اول به عنوان جایزه، شرکت در استارت آپ ویکند اول اسفند ماه به صورت رایگان، ۳۰۰ هزار تومان خدمات آموزشی و ۲۰۰ هزار تومان خدمات وب، یک سنگ قیمتی به ارزش ۱۰۰ هزار تومان و کتاب ای کاش وقتی ۲۰ساله بودم اهدا شد، به تیم دوم نیز تخفیف ۸۰ درصدی برای شرکت در استارت آپ ویکند، ۲۰۰ هزار تومان خدمات آموزشی و ۱۵۰ هزار تومان خدمات وب و کتاب ای کاش وقتی ۲۰ ساله بودم تقدیم شد و به تیم سوم هم شرکت در استارت آپ ویکند با ۶۰ درصد تخفیف، ۱۵۰ هزار تومان خدمات آموزشی و ۱۰۰ هزار تومان خدمات وب و کتاب ای کاش وقتی ۲۰ ساله بودم، داده شد. همچنین پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برای حمایت از سه تیم برتر مشاوره های رایگان و شرکت در نمایشگاه های تخصصی را در نظر گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*