دکتر حسنی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در مراسم آغاز به کار اولین کنفرانس ملی فناوری های نوین در علوم مهندسی: بهترین زینت برای دانشمندان آمیختگی علم با حلم است

نخستین کنفرانس ملی فناوری های نوین در علوم مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم آغاز به کار اولین  کنفرانس ملی فناوری های نوین در علوم مهندسی گفت: دین مبین اسلام تأکید زیادی بر علم آموزی و دانش اندوزی دارد. دکتر علیرضا حسنی با اشاره به اینکه نخستین آیاتی که بر پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شد با « اقراء» شروع می شود، گفت: در آموزه های دینی ما مقام عالم بر عابد ترجیح دارد و طبعاً اگر نگرش بلند و متعالی دین مبین اسلام به اهمیت علم و دانش نبود، امکان رشد و اعتلای علما و دانشمندان مسلمانی که شهرت جهانی دارند فراهم نمی شد.
دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در برنامه توسعه کشور وتأکید ایشان بر اقتصاد بدون اتکا به نفت گفت: اقتصاد بدون نفت باید در بستر فناوری های نوین شکل بگیرد.
وی با تشکر از استادان و پژوهشگرانی که با ارائه آثار ارزشمند علمی و پژوهشی خود در این کنفرانس شرکت نمودند، گفت: امیدوارم نتایج و برکات علمی نخستین کنفرانس ملی فناوری های نوین در علوم مهندسی سهم ارزنده ای در شکوفایی علمی و پژوهشی کشور عزیز و اسلامی مان ایفا نماید و حرکت بنیادین تحول در مبانی علمی کشور را تسریع نمایند. در ادامه این مراسم دکتر مجید رضا ناصح معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و رئیس کنفرانس ضمن خیر مقدم به مهمانان و قدردانی از پیگیری های مجدانه دکتر علیرضا حسنی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی برای برگزاری این کنفرانس گفت: نخبگان و پژوهشگران کشورمان در عرصه های گوناگون بسیار خوب درخشیده اند و خوشبختانه رویکرد امید آفرینی به فناوری های نوین در علوم مهندسی وجود دارد. وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند هم اکنون به یکی از قطب های علمی کشور تبدیل شده است، به اهمیت ذخیره سازی زمان اشاره کرد و گفت: نتایج حاصله از یک پژوهش کاربردی و مفید موجب پس انداز زمان برای سایر محققین می شود.
سخنران مدعو این کنفرانس نیز دکتر محمد جواد خواجه مهریزی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه یزد بود که در موضوع کاربردهای نانو فناوری و بیو فناوری در علوم مهندسی به ایراد سخن پرداخت.
دکتر امین الدین حاجی دبیر علمی این کنفرانس نیز در مراسم اختتامیه کنفرانس گفت: اقدام برای برگزاری این کنفرانس ملی از یک سال قبل آغاز شد و بلافاصله مجوزهای لازم و نیز نمایه کردن در سایت های مهم و معتبر به انجام رسید. وی افزود: از ۶ ماه قبل سایت این همایش فعال بود و بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه علمی این کنفرانس واصل شد. دکتر حاجی در ادامه گفت: بیش از ۷۰ عضو هیأت علمی با این کنفرانس همکاری داشتند و در مهلت برپایی این کنفرانس نزدیک به ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و نزدیک به ۹۰ مقاله به صورت پوستر ارائه گردید.
فناوری های نوین مهندسی نقش کلیدی و اهمیتی بنیادین در توسعه پایدار کشور دارد
دکتر حسین بهشتی نژاد دبیر اجرایی این کنفرانس نیزگفت: از آنجا که فناوری های نوین مهندسی نقش کلیدی واهمیتی بنیادین در توسعه پایدار کشور دارد، برپایی این گونه محافل علمی برای ایجاد ذهنیت و توجه ویژه به فناوری های نوین در علوم مهندسی بسیار مؤثر است. وی گفت: امروزه پتانسیل هر کشور براساس دانش و توانمندی های آن کشور در حوزه فناوری های نوین سنجیده می شود.
گفتنی است در مدت دو روز برپایی این کنفرانس، نشست های علمی درسه سالن جانبی به ریاست دکتر محمدجواد خواجه مهریزی، مهندس قوام نیا، دکتر فراهت، دکتر کرمانی مقدم، دکتر علی آبادی، دکتر نرگس رحیمی، دکتر محمود حاجیانی، دکتر حسین بارانی، دکتر کاظم نیک فرجام، دکتر فروزانفر، دکتر بی باک، دکتر محمد جواد ثقه الاسلامی، دکتر سید غلامرضا موسوی، دکتر محمود شاهی و دکتر هروی برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*