آخرین خبر :

تعاونی های غیرفعال خانوادگی منحل می شود

معاون امور تعاون اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان گفت: از ابتدای سال جاری ۲۰۷۸ مورد بازدید نظارتی از تعاونی های استان با عناوین نظارت بر مجامع عمومی ، بازدید مالی، بازدید عمومی و بازرسی بر نحوه عملکرد مدیران تعاونی ها از تعاونی ها استان انجام و موارد نقص به تعاونی ها ابلاغ شده است. حسن سروی با اشاره به اینکه مشکل اغلب تعاونی های استان خانوادگی بودن آنها است. از انحلال تعاونی های غیر فعال با اولویت تعاونی های خانوادگی خبر داد. سروری گفت: براساس ماده ۳۰ قانون بخش تعاون مجمع عمومی شرکت های تعاونی بالاترین رکن تصمیم گیری ونظارت بر شرکت های تعاونی است. وی مداخله دولت در امور تعاونی ها را صحیح ندانست وخواستار استفاده از ظرفیت همه ارکان تعاونی مجمع عمومی ،هیات مدیره وبازرس جهت حل مشکلات تعاونی شد.
وی افزود: براساس اختیارات قانونی در صورت احراز تخلفات در تعاونی ها واداره امور شرکت ها، مدیران وبازرسان متخلف به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد و با افرادی که از اعتماد اعضا وسرمایه آنها سوء استفاده نمایند برخورد خواهد شد ، وی وفاق، همدلی و مشارکت را از موارد مهم در تقویت تعاونی ها عنوان کرد. مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه اشراف دقیق به قوانین و مقررات توسط مدیران و اعضای تعاونی بیشتر مسائل ومشکلات تعاونی را برطرف خواهد کرد استفاده از ظرفیت هیات داوری اتاق تعاونی در سه سال گذشته و رسیدگی به ۱۳۰ شکایت اعضا از تعاونی ها را در کاهش مراجعات واعتراضات موثر عنوان کرد.

بازارسازی مقدم بر بازاریابی
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: بازار سازی مقدم بر بازار یابی است و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در بین هنرمندان یکی از گام های موثر جهت شناساندن هنر صنایع دستی و خود هنرمند است.
یکی از گام های موثر برای کسب جایگاهی مناسب در بازارهای جهانی صنایع دستی، معرفی هر چه بیشترمحصولات صنایع دستی و آشنایی بدون واسطه مخاطبان با رشته های مختلف صنایع دستی ایران است. در این زمینه شرکت در انواع نمایشگاه های صنایع دستی و انواع جشنواره ها و حتی کوچکترین عرصه ها برای تبلیغ صنایع دستی از اهمیت زیادی برخوردار است. عباس زاده ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های خارجی، ملی، استانی وشهرستانی برای رقابت سالم بین هنرمندان تولید کننده صنایع دستی و تحقق بازار سازی موثر است می تواند زمینه نیل به هدف اصلی را فراهم آورد. وی گفت: برگزاری نمایشگاه ها به هر مناسبتی باعث می شود قابلیت ایجاد اشتغال با هزینه کم وافزایش کارگاه های تولیدی صنایع دستی به دلیل فروش مناسب در نمایشگاه ها و بازارچه های فصلی بالا رفته و نقش به سزایی را در نشان دادن توانمندیهای هنرمندان صنایع دستی ایفا نماید.

همکاری مشترک دادگستری و استاندارد برای حفظ سلامت حقوق شهروندی
در راستای گسترش همکاری های دو جانبه، نشست مشترکی بین مدیر کل استاندارد و دادستان کل استان در محل دفتر دادستان انجام شد.  مروی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در این جلسه ضمن اشاره به قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد با تاکید بر چگونگی نظارت استاندارد بر آسانسورها و ترازوهای دیجیتال سطح استان از روند عملکرد استاندارد و وظایف محوله در خصوص کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری توضیحاتی را ارائه کرد. در ادامه این نشست دادستان استان تاکید کرد: با توجه به اهمیت  مقوله استاندارد و همچنین حمایت از حقوق مصرف کننده، باید استاندارد مورد حمایت دستگاههای اجرایی متولی این امر قرار گیرد. مقدس در همین راستا اظهارامیدواری کرد که در خصوص همکاریهای مشترک دادگستری و استاندارد ، بتوانیم بیش از پیش در حفظ سلامت حقوق شهروندی گام برداریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*