قول نوبخت برای دفاع از اعتبار هزار میلیارد ریالی توسعه استان

استاندارخراسان جنوبی در نشستی کاری با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مهمترین مباحث زیرساختی استان و موضوعات مربوط به اعتبارات استان را مورد پیگیری جدی قرار داد. به گزارش امروز خراسان جنوبی مهندس سیدعلی اکبر پرویزی، در این دیدار با بیان اینکه خراسان جنوبی از حیث مشکلات زیرساختی و سرمایه گذاری در رتبه های پایین کشور قرار دارد، افزود: خشکسالی های چندین ساله نیز بر مشکلات مردم خصوصاً کشاورزان و دامداران افزوده است که یقیناً تقویت این زیرساخت ها و رسیدن به شاخص های توسعه در کشور از مهمترین دغدغه های دولت در استان بوده اما با تکیه صرف بر اعتباراتی که در بودجه های سنواتی برای استان در نظر گرفته می شود نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت. مقام عالی دولت در استان، خاطر نشان ساخت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در این استان در حوزه های مختلف وجود دارد در نظرگرفتن ردیف اعتباری ویژه برای این استان می تواند بسیاری از مشکلات موجود در بخشهای مختلف را مرتفع نماید. مهندس پرویزی، به پروژه های نیمه تمام عمرانی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: اعتبارات عمرانی که به این استان اختصاص یافته نیز تکافوی نیاز موجود را نمی کند و با توجه به حجم زیاد پروژه های عمرانی نیمه تمام باید توجه ویژه ای از سوی مرکز در این زمینه صورت گیرد. وی به مهمترین ظرفیت های استان اشاره کرد وافزود: در حوزه های مختلف کشاورزی ، مرز صادراتی ، معادن و نیز گردشگری توانمندی های بسیار مناسبی در این استان وجود دارد اما با توجه به عدم تمکن مالی مناسب مردم این استان در حال حاضر استفاده های مناسبی از این ظرفیت ها صورت نمی گیرد.
وی به خشکسالی های چندین ساله در استان اشاره کرد و ادامه داد: موضوع انتقال آب به این استان از دیگر درخواست های مردمی است که در صورت کم توجهی به این امر قطعاً در آینده تثبیت جمعیت در استان و به تبع آن امنیت و پایداری که در حال حاضر در استان وجود دارد با مشکل مواجه خواهد شد.
در این نشست دکتر نوبخت هم در خصوص نحوه اجرایی کردن راه آهن قطعه بیرجند – کال شور، تخصیص صددرصدی اعتبارات مدیریت بحران استان، تخصیص صددرصدی اعتبارات سال ۹۵ راه آهن استان، تامین بخشی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ویژه در حوزه آبرسانی روستایی و نیز تامین اعتبار ویژه برای راه ارتباطی بیرجند – قاین در حضور مسئولین ذیربط دستور لازم را صادر کرد.
همچنین وی قول داد از ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه توسعه خراسان جنوبی که در لایحه بودجه سال ۹۶ پیش بینی شده است دفاع و در مورد نحوه اجرایی شدن راه آهن بیرجند نیز با رئیس جمهوری مذاکره خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*