اخبار استان/۲۱ وقف جدید طی هفته وقف در طبس

مردم شهرستان طبس ۲۱ فقره  وقف جدید به ارزش ۳۸۵میلیون تومان انجام دادند. به گزارش امروز خراسان جنوبی،  ۲۱ فقره وقف جدید در شهرستان طبس به ارزش ۳۸۵ میلیون تومان انجام شد. وقف یک باب مغازه تجاری به ابعاد ۳۷ متر مربع برای هزینه روضه خوانی دهه اول محرم و دهه آخر صفر در هئیت ابوالفضلی روستای محمدآباد به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان، وقف یک قطعه زمین شالیکاری به مساحت پانصد متر مربع با آب برای عزاداری ایام محرم درروستای ازمیغان به ارزش پنجاه میلیون تومان و یک قطعه باغ مشجر به درخت های مثمر خرما، انار، انجیر، مرکبات به متراژ سیصد مترمربع به ارزش چهل میلیون تومان برای هزینه های مدیریتی، فرهنگی،عمرانی امامزاده روستای ازمیغان از جمله موقوفات شهرستان طبس در هفته وقف است.

تولید مستند تلویزیونی سرحد در سیمای استان

مستند تلویزیونی سرحد تویط سیمای خاوران تولید شد. این مستند تلویزیونی در ۶ قسمت ۳۰ دقیقه ای، به صورت موضوع محور به معرفی ظرفیت های متنوع مرزی ایران و افغانستان و نقش مرزنشینان در تحکیم و تقویت امنیت در این بخش از مرزهای کشور می پردازد.
معرفی عشایر به عنوان مرزنشین ها، روابط اقتصادی ایران و افغانستان و شهرهای مرزی (بازارچه های مرزی)، عشایر و نقش آنان در ایجاد و حفظ امنیت پایدار در مرزهای شرق کشور و همچنین یادآوری گوشه هایی از رشادت آفرینی های آنان در هشت سال دفاع مقدس، از موضوعات محوری این مستند تلویزیونی است.

۱۱۱ فرزند مددجوی کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سالجاری با پیگیری های کارشناسان کمیته امداد، ۱۱۱ نفر از فرزندان مددجوی تحت حمایت این نهاد از خدمت سربازی معاف شدند.
علی اکبر نخعی افزود: در راستای ارائه تسهیلات به فرزندان مددجوی تحت حمایت این نهاد و بر حسب پیشنهاد ستاد نیروهای مسلح و تصویب مقام معظم رهبری (فرمانده کل قوا) مبنی بر معافیت تعدادی از فرزندان مددجوی تحت حمایت، از ابتدای سالجاری ۱۱۱ نفر از خدمت سربازی معاف و تعداد ۱۲۶ نفر با کاهش خدمت و ۲۶۹ نفر به مناطق محل سکونت خود منتقل شدند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*