آخرین خبر :

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد ردپای اسپانسر فوتبال در تخلفات صندوق فرهنگیان/ سرنخ اکثر تخلفات مالی به اطرافیان وزیر می‌رسد/ پاسخ به مطالبات فرهنگیان تا حسابرسی از صندوق به تعویق می‌افتد

 

خبرگزاری فارس: ردپای اسپانسر فوتبال در تخلفات صندوق فرهنگیان/ سرنخ اکثر تخلفات مالی به اطرافیان وزیر می‌رسد/ پاسخ به مطالبات فرهنگیان تا حسابرسی از صندوق به تعویق می‌افتد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مبلغ قابل‌توجهی از تخلفات صندوق فرهنگیان به بانک سرمایه مربوط می‌شود، این بانک بدون گرفتن ضمانت‌نامه‌های کافی، مبلغ زیادی را به یکی از اسپانسرهای بزرگ تیم‌های فوتبال به نام «ح.ه» داده است.

سید جواد ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، درخصوص اتفاقات اخیر صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: بررسی این صندوق با حضور فانی وزیر آموزش و پرورش، غندالی رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان و سید محمد بطحایی سرپرست فعلی وزارت‌خانه در کمیسیون آموزش مجلس انجام شد.

وی در ادامه از تصویب بررسی این صندوق در مجلس توسط کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: پس از اعلام بررسی صندوق ذخیره فرهنگیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به طور بی‌سابقه‌ای نمایندگان با ۲۰۰ رأی موافق، رأی به تحقیق و تفحص آن دادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص این اقدام نمایندگان بیان کرد: وجود بی‌انضباطی گسترده مالی و تخلفات و جرائم مشهود از دلایل اثرگذار بر بررسی این صندوق بود که باید بیشتر بررسی شود و متهمان نیز به دادگاه معرفی شوند.

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس از دستگیری چند نفر از مدیران این صندوق خبر داد و خاطرنشان کرد: چند نفر از مدیران و اعضای این صندوق دستگیر شدند و باقی آن‌ها نیز تحت تعقیب‌ هستند که در این خصوص قوه قضائیه ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به ورود قوه قضائیه به این موضع گفت: وضعیت در صندوق ذخیره فرهنگیان به‌گونه‌ای بوده است که هرکسی هر تصمیمی را می‌خواسته می‌گرفته و با حق و حقوق قشر مظلوم و بی‌طرف فرهنگیان کشور بازی می‌کرده است.

ابطحی از تشکیل هیأت تحقیق و تفحصی در مجلس برای پیگیری جزئیات در صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و افزود: در ابتدا از قوه قضائیه خواستاریم اموال جابجا شده را بازگردانند؛ خسارات وارد شده را جبران تا اگر در اساسنامه صندوق نیاز به تغییری بود انجام شود و متخلفان به سزای اعمال برسند.

وی میزان تخلفات در این صندوق را مبلغ قابل‌توجهی برشمرد و یادآور شد: مبلغ قابل‌توجهی از تخلفات صندوق به بانک سرمایه مربوط می‌شود که این بانک هم بدون در نظر گرفتن ضمانت‌نامه‌های کافی، مبلغ زیادی از این وام را به یکی از اسپانسرهای بزرگ تیم‌های فوتبال به نام «ح.ه» می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه اضافه کرد: تخلفات این صندوق از ۲ هزار میلیارد تومان تا ۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده که رانت و ارتباطات در جابجایی این مبالغ به نظر می‌آید کما اینکه شرکت‌های تابعه این صندوق نیز در وضعیت نابه‌سامانی به سر می‌برند.

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس درباره ارتباط تخلفات این صندوق با دولت‌های قبلی گفت: زمانی که بررسی این صندوق در مجلس به تصویب رسید، بحث ما این دولت و آن دولت نبود بلکه اصل عملکرد صندوق از دوره هاشمی رفسنجانی تاکنون باید مورد نظارت و بررسی قرار می‌گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: در بررسی صورت گرفته از عملکرد صندوق مشخص شد که تخلفات در دوره وزارت علی‌اصغر فانی صورت گرفته و بیشتر سرنخ‌ها به اطرافیان ایشان می‌رسد.

ابطحی درباره عاقبت پرداخت تعهدات این صندوق به فرهنگیان با توجه به وضعیت به وجود آمده، اظهار کرد: تا زمانی که حسابرسی صورت نگیرد و وضعیت ستون طلبکاران و بستانکاران صندوق مشخص نشود احتمال برآورد مطالبات فرهنگیان کم است.

وی مشخص شدن بیلان کار رسیدگی به صندوق را برای پاسخ دادن به خواسته‌های فرهنگیان مهم برشمرد و بیان کرد: ورود و بررسی نحوه عملکرد صندوق به علت شکایات متعدد فرهنگیان از این صندوق بود که قطعاً هدف اصلی نیز در این بررسی‌ها پاسخ به مطالبات فرهنگیان و اصلاح روند است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان یادآور شد: خواستار همکاری بیشتر قوه قضائیه، دادستانی و نهادهای اطلاعاتی به همراه تشکیل هیأت تحقیق و تفحص نمایندگان دغدغه‌مند بر این موضوع هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*