اخاذی دختر دانشجو از همکلاسی با عکس خصوصی

یک دختر دانشجو که با به دست آوردن تصاویر خصوصی همکلاسی خود در شبکه اجتماعی تلگرام قصد اخاذی از وی را داشت توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس به نقل از پلیس فتای خراسان رضوی، در پی دریافت شکایت دختری جوان مبنی بر اخاذی از وی، تیمی از کارشناسان پلیس فتا موضوع را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دادند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهار شاکی پرونده که دانشجو است مشخص شد فرد ناشناس با ارسال پیام، این دختر را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی کرده و قصد اخاذی ۲۰ میلیون ریالی از وی دارد.

وی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبری متهم را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی وی را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم دختر ۲۱ ساله و هم دانشگاهی شاکی است که ضمن اعتراف به بزه انتسابی در بازجویی ها اعلام کرد در مراجعه به کافی نت دانشگاه برای انجام تحقیق درسی خود متوجه شده است که نفر قبلی از شبکه اجتماعی تلگرام خود خارج نشده لذا تمام اطلاعات و عکس های وی را ذخیره کرده و به فکر اخاذی از وی افتاده است.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: متهم و شاکی برای پیگیری موضوع به دادسرا معرفی شدند.

وی همچنین نسبت به استفاده صحیح از تکنولوژی های نوین ارتباطی بویژه شبکه های پیام رسان غیر ایرانی و ذخیره نکردن عکس در این شبکه ها تاکید کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*