آخرین خبر :

چاه های کم آب ازچرخه بهره برداری خارج می شود

به دلیل خشکسالی های گسترده در روستاهای استان و مرکز استان برخی چاه های دشت ها که آب قابل توجهی ندارد از دسترس خارج می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در گفت وگو با بیرجند امروز اظهار کرد: طی تفاهم نامه ای با شرکت آب منطقه ای استان قرار شد برخی از چاه ها که قبلاً در لیست چاه های قابل بهره برداری آب و فاضلاب روستایی بوده است اما در حال حاضر دیگر قابل بهره برداری نیست از دسترس خارج شود. مهندس بسکابادی افزود: به عنوان مثال در منطقه نقنج روستای دل آباد چاهی داریم که پروانه بهره برداری آن ۲۲ لیتر بر ثانیه است در حالی که هم اکنون فقط ۲ لیتر بر ثانیه آب دارد. وی سهمیه آب شرکت آب و فاضلاب روستایی استان را ۳۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد که به دلیل خشکسالی ها فقط تا ۲۲ میلیون مترمکعب قادر به برداشت هستیم و حدود ۱۶ میلیون مترمکعب آن هدر می رود.

وی همچنین اعتبار شهرستان بیرجند در حوزه آب و فاضلاب روستایی را ۳ میلیارد تومان عنوان کرد که با احتساب سهم قابل توجه از محل اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری ضریب بهره برداری شهرستان بیرجند به ۸۰ درصد می رسد.

بسکابادی تصریح کرد: با این اعتبار مشکل روستاهای زیادی از جمله محمودآباد، مجتمع بهدان، روستاهای بالادست تنگل بهدان و … رفع خواهد شد.

image_025

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*