افتادن در دام آلرژی با استفاده از این مواد غذایی

با قرار گرفتن در فصل پاییز، بسیاری از افراد دچار آلرژی فصلی یا تشدید علائم مربوط به آن می‌‌شوند که رژیم غذایی، می‌تواندتاثیر فراوانی بر کنترل و پیشگیری از بروز این علائم داشته باشد.

محمدرضا وفا متخصص تغذیه و استاد دانشکده‌ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کنترل و پیشگیری از بروز علائم آلرژی فصلی اظهار داشت: آلرژی نوعی واکنش دستگاه سیستم ایمنی بدن است که در مرحله اول باید علت اصلی بروز این نوع آلرژی‌ها را در بدن شناسایی کرد.
وی افزود: گاهی سوءتغذیه، کمبود ویتامین‌ها و املاح موجود در بدن افراد سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن و تشدید بروز علائم آلرژیک از جمله آلرژی فصلی می‌شود که در این صورت لازم است  سوء تغذیه‌ی آنها برطرف شود‌.
این متخصص تغذیه در مورد مواد غذایی که سبب تشدید آلرژی در افراد می‌شوند، گفت: افرادی که دچار آلرژی‌های فصلی می‌باشند، باید از مواد غذایی که سبب تحریک واکنش‌های آلرژیک در آنها می‌شوند، پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که دچار آلرژی‌های فصلی هستند باید از مصرف برخی مواد غذایی همچون ادویه‌ها و افزودنی‌های غذایی که عطر و طعم تندی دارند یا سبزی‌هایی مانند بادمجان، گوجه فرنگی، باقلا و نیز انواع شکلات‌ها خودداری کنند.
وفا با اشاره به مواد غذایی که با ایجاد مشکلات گوارشی و داخلی سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند، بیان کرد: گاهی مصرف برخی مواد غذایی، از جمله، لاکتوز موجود در شیر، گلوتن(ترکیبات پروتئینی گندم) و غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو سبب ایجاد مشکلات گوارشی و به دنبال آن تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد و در نتیجه تشدید واکنش‌های آلرژیک می‌شود که لازم است از مصرف آنها خودداری شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*