با این روش درمانی، جانی تازه به رگ های خود ببخشید

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: فصد، یک روش طب سنتی است که در این روش، خونگیری از طریق رگ دست و پا صورت می گیرد.

محمد عباسی پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فصد خون گفت: هنگام عمل فصد، شکافتن یا سوراخ شدن رگ، در اثر فشار زیاد خون ها از سیاهرگ خارج می شود که این عمل باعث درمان دفع سموم بدن، لخته شدن، خون مردگی و ورود اکسیژن به داخل رگهای خونی می شود.
این پژوهشگر طب سنتی اذعان داشت: در عمل فصد خون، ناحیه مورد نظر را به دلیل مسدود شدن جریان خون می بندند تا مانع بازگشت جریان خون از سیاهرگ و رگهای لنفاوی شوند.
وی با اشاره به درمان برخی بیماری ها از این طریق عنوان کرد: پزشکان طب سنتی برای درمان بیماری هایی همچون خونریزی بینی، اختلالات خواب، کاهش فشار خون، درد سیاتیک و اسکلتی، درد کمر و دندان، سرطان خون و تقویت چشم جهت خون گیری از روش فصد استفاده می کنند.
عباسی با اشاره به نکاتی برای انجام فصد، ابراز داشت: با توجه به نکات و شرایطی مانند سن، جنس، افزایش یا کاهش وزن، فشار خون و غلظت خون فصد انجام می شود.
وی با بیان اینکه انجام فصد برای بعضی افراد ممنوع است، تصریح کرد: درمان از طریق خونگیری فصد به دلیل اینکه در انسان موجب ضعف بدنی، سستی و سوءهاضمه می شود، برای بیماران مبتلا به زردی و دارای تب مناسب نیست و توصیه نمی شود.
این پژوهشگر طب سنتی درباره این روش درمانی اظهار داشت: فصد مانند حجامت یک روش درمانی مجاز، مناسب و قابل پذیرش برای درمان و خارج کردن خون های مرده از رگ های بیمار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*