هفته جهانی فضا درایران نام روزهای خود را شناخت

معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران و دبیر هفته جهانی فضا گفت: نامگذاری روزهای هفته جهانی فضا که در ایران از سیزدهم مهرماه برگزارمی شود با هدف آشنای بیشتر مردم با این هفته انتخاب شده اند.

به گزارش ایرنا، هفته جهانی فضا همه ساله از تاریخ ۴ تا ۱۰ اکتبر( ۱۳ تا ۱۹ مهر) در سراسر جهان برگزار می شود.
در همین ارتباط و به گزارش روابط عمومی سازمان فضایی ایران، محمد همایون صدر شعار انتخاب شده برای هفته جهانی فضا امسال را« سنجش از دور و توانمند سازی آینده » معرفی کرد و گفت: اسامی ایام هفته متناسب با شعار مذکور و با هماهنگی دستگاه های ذیربط تهیه و تدوین شده است.
به گفته وی، فضا، ارتباطات و خدمات مکان پایه، سنجش از دور، مدیریت و برنامه ریزی منابع زمینی، نجوم، اکتشافات و سفرهای فضایی، فناوری فضایی، بهبود زندگی بشر، خدمات فضایی، انسان و محیط زیست، حقوق و دیپلماسی فضایی، فناوری فضایی ، آموزش و سلامت اسامی انتخاب شده برای روزهای هفته جهانی فضا امسال هستند.
همایون صدر اضافه کرد: امسال به این مناسبت برنامه های متنوع برای گروه های سنی مختلف به صورت تخصصی و عمومی تدارک دیده شده است که جزییات آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
دبیر هفته جهانی فضا ادامه داد: سازمان فضایی ایران متولی برگزاری این مناسبت در کشور مطابق روال هر ساله با مشارکت نهادها و سازمان ها اقدام به تشکیل ستاد راهبردی هفته جهانی فضا و کمیته های مرتبط با این مناسبت کرده است.
به گزارش ایرنا، براساس قطعنامه ای که در سال ۱۹۹۹ میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد هر سال از ۴ تا ۱۰ اکتبر (۱۳ تا ۱۹ مهر) هفته جهانی فضا نامیده شده است.
علت انتخاب کردن این روزها به عنوان هفته فضا٬ گرامیداشت دو نقطه عطف در تلاش بشر برای دست یابی به فضا است. گام نخست پیشرفت بشر در ۴ اکتبر ۱۹۵۷با پرتاب نخستین ماهواره ساخت بشر یعنی اسپوتنیک یک آغاز شد. همچنین در ۱۰ اکتبر سال ۱۹۶۷ نیز قوانین مربوط به فعالیت کشورها در فضا با رویکرد صلح آمیز و بشردوستانه به ماه و دیگر اجرام آسمانی امضا شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*