آخرین خبر :

عرضه نسل جدید کنتورهای آب و برق هوشمند در کشور

محققان کشور نسل جدیدی از کنتورهای هوشمند آب و برق را ارائه کردند که قادر به اندازه‌گیری دقیق‌تر میزان مصرف و مدیریت و کنترل بهینه منابع است.

به گزارش ایسنا، حسین نظربلند مجری طرح، از دستیابی به دانش تولید کنتور هوشمند آب و برق خبر داد و گفت: طراحی و توسعه اندازه‏ گیری مصرف آب با روشی متفاوت و خلاقانه به عنوان هدف اصلی این تحقیقات تعریف و در نهایت به تولید کنتورهای هوشمند آب و برق، در ابعاد گوناگون منجر شد.

وی با اشاره به تولید صنعتی محصولی متمایز از کنتورهای موجود گفت: با نیازسنجی بازار داخلی و بین‌المللی و با تکیه بر مهارت‌‏های فنی و مهندسی تلاش کردیم محصولی قابل اطمینان و کارا برای نظارت و مدیریت منابع آب زیرزمینی تولید شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید کننده انحصاری کنتور هوشمند آب و برق در دنیا و پیشرو تکنولوژی کنتور الکترونیکی دیجیتال در ایران هستیم، افزود: ضمن تولید کنتورها در دو نوع آب و برق، نرم‌افزارها و ضمائم مرتبط با این تجهیزات نیز تولید می‌شود.

مجری طرح با بیان اینکه تولید کنتورهای هوشمند آب و برق در سه مدل IWM12، IWEM205، و  IWEM20، بوده است، یادآور شد: کنتور هوشمند آب و برق،‌ یک کنتور دیجیتال چند منظوره است که در ضمن اندازه گیری و ثبت میزان برق مصرفی، پارامترهای دیگری نظیر حجم و دبی آب مصرفی را نیز پایش می‌کند.

نظربلند، با اشاره به تولید نسل جدید کنتورهای هوشمند آب و برق تحت عنوان “SWEM” گفت: کنتور هوشمند آب و برق ” Smart Water and Energy Meter ” یاSWEM”  ” نسل جدیدی از کنتورهای هوشمند که قابلیت ارائه اطلاعات لحظه‌ای را دارد و به کمک آن می‌توان تصویر دقیقی از میزان آب و برق مصرفی در تمام طول شبانه روز به دست آورد. همچنین کنتور الکترونیکی سه فاز SWEM” ” شامل واسط‌های مخابراتی و الگوریتم اندازه گیری هوشمند است.

کنتور

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*