افتتاح بیمارستان فردوس به هفته دولت نرسید

بیمارستان ۱۴۷ تختخوابی فردوس مصوبه سال ۸۷ در حالی وارد هشمین سال خود می شود که قرار بوده در هفته دولت سال ۹۵ ساختمان آن به بهره برداری برسد، پروژه ای با زیر بنای ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع ، مساحت ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با بخش های جراحی ، زنان ، زایمان ، کودک و نوزادان ، ۴ اتاق عمل ؛ ۲ اتاق زایمان ، آی سی یو ، سی سی یو و ان آی سی یو ، رادیولوژی ، فیزیولوژی ، آزمایشگاه ، داروخانه ، اورژانس و … که در حال حاضر با پیشرفت بیش از ۹۱ درصدی در آستانه بهره برداری قرار دارد ولی اینگونه که به نظر می رسد تا پایان سال شاهد بهره برداری از این پروژه حساس و مهم در این شهرستان نخواهیم بود و از طرف دیگر هنوز مجوز جذب نیرو برای این بیمارستان اخذ نشده است .لازم به ذکر است ساخت بیمارستان فردوس بر عهده راه و شهرسازی بوده تا بعد از تکمیل به دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز و جذب نیرو تحویل داده شود.

عضو شورای شهر خواستار تسریع در راه اندازی بیمارستان فردوس شد

عضو شورای شهر و شهرستان فردوس و نماینده این شهرستان در شورای استان در جلسه هفته گذشته دیدار اعضای شورای استان با مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با انتقاد از طولانی شدن روند اجرایی پروژه بیمارستان فردوس خواستار پیگیری و تسریع روند اجرایی این پروژه شده است.

آغاز عملیات اجرایی بیمارستان فردوس در سال ۸۷

حسین اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه پروژه بیمارستان فردوس در سال ۸۷ شروع شده و در فاصله های زمانی ۹۲ و بعد از آن ۹۳ ، ۹۴ و بعد هم ۹۵ قول بهره برداری از آن به مردم داده شده ، بیان کرد: قرار بوده در هفته دولت ساختمان بیمارستان به بهره برداری برسد ولی اینگونه که از شواهد بر می آید این قول محقق نخواهد شد.

قول مساعد وزیر بهداشت برای تامین تجهیزات بیمارستان فردوس

وی به پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارت بهداشت و درمان و دیدار با وزیر در یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این دیدار وزیر بهداشت عنوان کرده که به محض تحویل ساختمان بیمارستان فردوس به دانشگاه علوم پزشکی مشکلی برای تجهیز آن وجود نخواهد داشت.

از اعتبار ۱۶ میلیاردی سال گذشته فقط ۹ میلیارد تومان تخصیص یافت

بنا به گفته عضو شورای شهر و شهرستان فردوس در سال گذشته از ۱۶ میلیارد اعتباری که برای بیمارستان در نظر گرفته شده فقط ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده که مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد برکت به پروژه تزریق شده و بقیه این مبلغ محقق نشده است .

فعال ماندن بیمارستان قدیمی فردوس خواسته و نیاز شهرستان

اکبری با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم دیگر نمی توانیم وعده ای دیگر برای بهره برداری از این بیمارستان بدهیم، گفت: بیمارستان جدید فردوس قرار بوده به عنوان بیمارستان جایگزین ساخته شود اما با توجه به اینکه شهرستان در مسیر ۷ استان دیگر قرار گرفته و چندین دانشکده مانند پیراپزشکی و بهداشت دارد راه اندازی بیمارستان جدید به تنهایی مشکلی را حل نمی کند بلکه نیاز است بیمارستان قبلی که از تجهیزات خوبی برخوردار است و در طرح تحول سلامت بین ۳ تا ۵/۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده نیز فعال بماند. وی تاکید کرد: امید است تا پایان سال ساختمان بیمارستان فردوس به بهره برداری برسد.

 بیمارستان های طبس و فردوس

نماینده مردم فردوس ، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی شروع پروژه بیمارستان فردوس را با بیمارستان طبس همزمان عنوان کرد و به خبرنگار ما گفت: با این وجود شاهد بهره برداری بیمارستان طبس بوده ایم اما بیمارستان فردوس هنوز به اتمام نرسیده است. دکتر محمد رضا امیر حسنخانی با اشاره به حضور وزیر بهداشت در استان و اینکه این سفر برکات زیادی در پی داشته ، افزود: وزیر بهداشت در این سفر قول مساعد داده که مشکلات بیمارستان های فردوس و طبس را پیگیری و مرتفع کند. وی ادامه داد: قبلا قول مساعد داده شده بودکه بیمارستان فردوس در هفته دولت به بهره برداری برسد ولی اینگونه که از شواهد مشخص است این وعده محقق نخواهد شد ولی تا پایان سال این پروژه تحویل دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد.

راه اندازی بیمارستان فردوس تا پایان سال به شرط تامین اعتبار ۱۸ میلیاردی

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به خبرنگار ما گفت: راه اندازی بیمارستان فردوس تا پایان سال به شرط تامین اعتبار محقق خواهد شد و تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای احداث ساختمان آن هزینه شده و به ۱۸ میلیارد دیگر اعتبار نیاز داریم.

از اعتبار ۶ میلیاردی قانون بودجه سال  ۹۴فقط یک درصد محقق شد

سپهری میزان پیشرفت فیزیکی بیمارستان فردوس را ۹۱ درصد اعلام کرد و افزود: سال گذشته اعتباری معادل ۶ میلیارد تومان از محل قانون بودجه به پروژه اختصاص یافت اما فقط ۷۷۰ میلیون تومان یعنی حدود یک درصد آن محقق شد ولی بنیاد برکت قول پرداخت ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی را داد که نزدیک به ۱۰۰ درصد آن محقق شد .

اعتبارات ماده ۱۸۰ سال گذشته محقق نشد

وی با بیان اینکه از اعتبارات ماده ۱۸۰ نیز سال گذشته رقمی به پروژه تزریق نشد، گفت: امسال نیز از محل ماده ۱۸۰و ماده ۳۷ قانون بودجه و بنیاد برکت اعتباری به پروژه اختصاص یافته که امید است محقق شود.

به پیمانکار ۵ میلیارد تومان بدهکاریم

وی میزان بدهی به پیمانکار پروژه را ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با رایزنی صورت گرفته با پیمانکار قول گرفته ایم که پروژه تعطیل نشود و الان ۱۰۰ نفر نیرو مشغول بکارند .

هنوز مجوز جذب نیرو برای بیمارستان فردوس اخذ نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه مراسم ورود ۱۲ دستگاه آمبولانس به استان در مورد وضعیت بیمارستان فردوس به خبرنگار ما گفت: ساخت بیمارستان فردوس با اداره راه و شهرسازی است. دکتر قائمی با بیان اینکه تاکنون برای جذب نیرو در این بیمارستان اقدامی صورت نگرفته ، افزود: مجوز جذب نیرو برای این بیمارستان باید توسط وزارت بهداشت صادر شود و سال آینده این موضوع پیگیری خواهد شد. وی بیان کرد: در ابتدا قرار بوده این بیمارستان جایگزین بیمارستان قبلی باشد اما بعدا تصمیم گرفته شده هر دو همزمان دایر باشند که با توجه به این تفاسیر جذب نیرو و راه اندازی آن زمان بر خواهد بود. وی افزود: برآورد نیروی مورد نیاز برای بیمارستان فردوس با وزارتخانه خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*