تنفیذ اختیارات به استانداران و مدیران استانی، گامی مؤثر در کاهش بروکراسی اداری

استاندار خراسان جنوبی گفت: تنفیذ اختیارات به استانداران و مدیران استانی، گامی مؤثر در کاهش بروکراسی اداری و شتاب پیشرفت و توسعه کشور است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید علی‌اکبر پرویزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با اشاره به پربار و مؤثربودن جلسه مشترک هیأت دولت با استانداران که در هفته گذشته برگزار شد، اظهار داشت: تنفیذ اختیارات به استانداران و مدیران استانی، گامی مؤثر در کاهش بروکراسی اداری و شتاب پیشرفت و توسعه کشور است.

وی از سفر تعدادی از وزرا به استان در هفته دولت خبر داد و افزود: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر راه و شهرسازی برای سفر به خراسان جنوبی در هفته دولت اعلام آمادگی کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی به دیدار اخیر با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و یادآور شد: در این دیدار، مباحث مربوط به صنعت و معدن استان مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر شد مشکلات شرکت سیمان باقران و کک طبس به زودی برطرف شد.

پرویزی به جلسه اقتصادی با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: این دیدار با حضور رئیس بانک مرکزی و رئیس صندوق توسعه ملی برای بررسی مسائل اقتصادی استان‌ها برگزار شد و بعضی از درخواست‌های خراسان جنوبی مصوب شد.

وی بیان داشت: در خراسان جنوبی، برای تصمیم‌گیری درباره بررسی و رفع موانع تولید، هرماه جلسه‌ای به صورت مستمر برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: بیش از ۹۰ درصد مشکلات حوزه تولید احصاء شده و به زودی برای رفع برخی موانع ازجمله مسائل مربوط به فعالان اقتصادی با تأمین اجتماعی، مالیات و بانک‌ها اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

پرویزی با اشاره به مشکلات مالیاتی تولید کنندگان در استان، تاکید کرد: بر اساس تنفیذ اختیارات جدید، در استان می‌توانیم مالیات را برای تولیدکنندگان تا ۵ سال قسط‌بندی کنیم که این موضوع قبلا در اختیار مرکز کشور بوده است.

وی با اشاره به صادارات ۴۰۰میلیون دلاری مرز ماهیرود، خاطرنشان کرد: با دو تن از والی‌های جمهوری افغانستان مذاکراتی درباره توسعه تجارت صورت گرفته که بر این اساس قرار است ۳۰ کیلومتر از جاده فی‌مابین ماهیرود و استان فراه افغانستان توسط خراسان جنوبی و همچنین ۳۰ کیلومتر از این جاده مشترک توسط جمهوری افغانستان آسفالت شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بهره‌برداری از این جاده نقشی اساسی در توسعه تجارت فی مابین دو کشور خواهد داشت.

پرویزی آمادگی خود را برای همکاری با نماینده ولی فقیه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و توسعه همه جانبه استان اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: تنفیذ اختیارات به استانداران و مدیران استانی، گامی مؤثر در کاهش بروکراسی اداری

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*