آخرین خبر :

مرگ دلخراش کشاورز بیرجندی با دستگاه خرمن‌کوب/ واژگونی اتوبوس در محور قاین- بیرجند ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد

مرگ دلخراش کشاورز ۵۵ ساله بیرجندی در حین کار با دستگاه خرمن‌کوب، واژگونی اتوبوس در محور قاین- بیرجند با ۹ مصدوم، برخورد ۴ دستگاه خودرو در محور بیرجند – قاین با یک فوتی و ۱۰ مصدوم از مهم‌ترین اخبار حوادث خراسان جنوبی است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خراسان جنوبی گفت: حادثه مصدومیت کشاورز ۵۵ ساله‌ای در حین کار با دستگاه خرمن‌کوب در روستای شاخن عصر روز گذشته به مرکز پیام اورژانس بیرجند اعلام شد.

علی دلخروشان اظهار داشت: بلافاصله آمبولانس اورژانس ۱۱۵ شاخن به محل حادثه اعزام شد، پس از رسیدن و ارزیابی صحنه کارشناسان اورژانس با کشاورز ۵۵ ساله‌ای روبه‌رو شدند که در حین کار با دستگاه خرمن‌کوب به دنبال گیرکردن شال‌گردن وی با این دستگاه، دچار جراحت شدید در ناحیه سر و گردن شد و متأسفانه قبل از رسیدن کارشناسان اورژانس فوت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه ماه گذشته نیز حادثه مشابه‌ای در سربیشه رخ داد و منجر به مرگ کشاورز ۶۰ ساله‌ای شد افزود: ایمنی پایین وسایل کشاورزی در صورت بروز حادثه می‌توانند منجر به صدمات جدی و حتی مرگ مصدوم شود لذا برای پیشگیری از این حوادث اشخاص استفاده کننده از این وسایل باید آموزش و مهارت لازم را دیده باشند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خراسان جنوبی از هم‌استانی‌ها خواست در صورت بروز حوادث ناشی از وسایل کشاورزی قبل از تلاش برای نجات مصدوم، وسیله را بی‌حرکت و موتور آن را خاموش کنند و سپس با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

دلخروشان بیان کرد: تا رسیدن کارشناسان اورژانس اگر خطری وجود ندارد از جابه‌جایی مصدوم بپرهیزید و در صورت خونریزی از فشار مستقیم به محل خونریزی برای کنترل آن استفاده کنند.

واژگونی اتوبوس در محور قاین- بیرجند ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خراسان جنوبی گفت: صبح امروز حادثه واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۳۰ محور قاین- بیرجند به مرکز پیام اورژانس قاین اعلام و بلافاصله ۴ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از پایگاههای قاین، گردنه خونیک، ثمن شاهی، آرین شهر و یک دستگاه آمبولانس  هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

علی دلخروشان افزود: ۱۷ سرنشین اتوبوس دچار مصدومیت شده که ۸ نفر توسط کارشناسان اورژانس در محل درمان و ۹ نفر پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی منتقل بیمارستانهای شهدا قاین و امام رضا(ع) بیرجند شدند که خوشبختانه وضعیت مصدومان مطلوب گزارش شده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در صورتی که خطر آتش‌سوزی، انفجار خودرو و نشت بنزین وجود ندارد تا زمان رسیدن نیروهای تخصصی، بیمار نباید به هیچ وجه جابه‌جا شود به ویژه زمانی که مصدوم از درد گردن، کمر و ستون فقرات شکایت دارد.

تصادف بیرجند

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*